Επόπτης ελέγχου των γραμμών του τραμ με προϋπηρεσία στη... μαγειρική!
ΟΔΗΓΟΣ ΤΡΑΜ χωρίς να διαθέτει καν δίπλωμα οδήγησης, επόπτης ελέγχου και ασφάλειας γραμμών με προηγούμενη εμπειρία μόνο... στη μαγειρική, αλλά και συνεργάτες - σύμβουλοι σε θέσεις-κλειδιά, συγκαταλέγονται στις αθρόες προσλήψεις προσωπικού που έγιναν το περασμένο καλοκαίρι στην Τραμ Α.Ε. της Αθήνας!
Τα στοιχεία αυτά έφερε στην επιφάνεια πρόσφατο 35σέλιδο πόρισμα του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, το οποίο παραδόθηκε στις 13 Ιανουαρίου στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημ. Ρέππα και ήδη έχει διαβιβαστεί στον αρμόδιο εισαγγελέα.
Το πόρισμα διαπιστώνει «πληθώρα παρανομιών και παρατυπιών στην εταιρεία Τραμ Α.Ε. προκειμένου να γίνουν αδιαφανείς προσλήψεις», ενώ ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρος Ρακιντζής εισηγείται στον αρμόδιο εισαγγελέα να ασκηθεί ποινική δίωξη κατά της διοίκησης της Τραμ Α.Ε.
Παραμονή εκλογών
ΟΔΗΓΟΣ ΤΡΑΜ χωρίς να διαθέτει καν δίπλωμα οδήγησης, επόπτης ελέγχου και ασφάλειας γραμμών με προηγούμενη εμπειρία μόνο... στη μαγειρική, αλλά και συνεργάτες - σύμβουλοι σε θέσεις-κλειδιά, συγκαταλέγονται στις αθρόες προσλήψεις προσωπικού που έγιναν το περασμένο καλοκαίρι στην Τραμ Α.Ε. της Αθήνας!
Τα στοιχεία αυτά έφερε στην επιφάνεια πρόσφατο 35σέλιδο πόρισμα του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, το οποίο παραδόθηκε στις 13 Ιανουαρίου στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημ. Ρέππα και ήδη έχει διαβιβαστεί στον αρμόδιο εισαγγελέα.
Το πόρισμα διαπιστώνει «πληθώρα παρανομιών και παρατυπιών στην εταιρεία Τραμ Α.Ε. προκειμένου να γίνουν αδιαφανείς προσλήψεις», ενώ ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρος Ρακιντζής εισηγείται στον αρμόδιο εισαγγελέα να ασκηθεί ποινική δίωξη κατά της διοίκησης της Τραμ Α.Ε.
Παραμονή εκλογών
Είναι χαρακτηριστικό ότισύμφωνα με το πόρισμα- μόλις την προηγούμενη ημέρα της προκήρυξης των εθνικών εκλογών εγκρίθηκε η πρόσληψη 62 ατόμων, ύστερα από ολιγόλεπτη συνεδρίαση της επιτροπής αξιολόγησης και χωρίς να κρατηθούν πρακτικά!
Επίσης, ανάμεσα στο υπό πρόσληψη προσωπικό που κατέφθανε στην Αθήνα με τρένο «για να συμμετάσχει στις συνεντεύξεις» περιλαμβάνονταν και μόνιμοι κάτοικοι επαρχιακών πόλεων!
Στο πόρισμα καταγράφεται και η πρόσληψη (απόφαση 899/16.06.2009) ενός ατόμου, «χωρίς πρακτικό της αρμόδιας επιτροπής, με σύμβαση ορισμένου χρόνου ενός έτους, ως συμβούλου της διοίκησης, με μηνιαίες απολαβές 4.300 ευρώ». Καταγγελία συμβάσεων
Ο επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης προτείνει να εξεταστεί το ενδεχόμενο καταγγελίας συνολικά 154 συμβάσεων που υπογράφτηκαν το 2009, ενώ επισημαίνει ότι είναι αναγκαία η μείωση του προσωπικού προκειμένου να μην αποτελέσει η Τραμ Α.Ε. ακόμη έναν κρίκο στην αλυσίδα των ζημιογόνων εταιρειών. Κύκλοι του υπουργείου τόνιζαν χθες πως, «αν και από την έρευνα του εισαγγελέα επιβεβαιωθούν οι παρανομίες στη διαδικασία των προσλήψεων, οι εμπλεκόμενοι σε αυτές θα απομακρυνθούν από την Τραμ Α.Ε.». Είχε και ζημιές
Στο πόρισμα γίνεται ακόμα λόγος για «παντελή έλλειψη διοικητικής εποπτείας» από τις προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου Μεταφορών, «πράγμα που συνέτεινε στη διαμόρφωση των συνθηκών αδιαφανών και αδικαιολόγητων προσλήψεων, σε μια επιχείρηση που παρουσίαζε σημαντικές κατ΄ έτος ζημιές».
Οι επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης (Σ. Δρόσος και Α. Μπίνης) έκαναν «φύλλο και φτερό» την Τραμ Α.Ε. έπειτα από σχετικό αίτημα του υπουργού Υποδομών Δ. Ρέππα, ο οποίος όπως αναφέρεται στο πόρισμα, «στις 30.10.2009, επισήμανε την ανάγκη διερεύνησης της αύξησης προσωπικού στην Τραμ, δεδομένου ότι η εταιρεία δεν αύξησε ανάλογα το δίκτυό της, ενώ παρουσιάζει συσσωρευμένες ζημίες άνω των 100 εκατ. ευρώ».
Αύξησαν το προσωπικό κατά 250% - ζημιές 117 εκατ. ευρώ μέχρι το 2008
ΟΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ Δημόσιας Διοίκησης διαπίστωσαν μεταξύ άλλων ότι ενώ από την ίδρυση της εταιρείας Τραμ Α.Ε. έως τις 31.3.2004 είχαν προσληφθεί μόλις 192 άτομα, από τον Απρίλιο του 2004 έως και τις 2.9.2009 το προσωπικό αυξήθηκε περίπου κατά 500 άτομα, αύξηση της τάξης του 250%!
Ειδικότερα, το 2009 έγιναν 154 προσλήψεις (το ένα τρίτο του συνόλου) χωρίς καν προκήρυξη θέσεων, διπλασιάστηκε ο αριθμός των ελεγκτών κομίστρων και αυξήθηκαν κατά 30% οι επόπτες ασφαλείας (συνολικά στο τμήμα ελέγχου και εποπτείας προσελήφθησαν 34 άτομα σε σύνολο 77). Ακόμα, το 2009, διπλασιάστηκε ο αριθμός των απασχολουμένων στη Διεύθυνση Επικοινωνίας και Εμπορικής Εκμετάλλευσης, «χωρίς να έχει υπάρξει η παραμικρή αλλαγή στα δρομολόγια και στο μήκος της διαδρομής του τραμ»!
Σύμφωνα με το πόρισμα, το κόστος μισθοδοσίας της Τραμ Α.Ε. είναι πλέον διπλάσιο από τα συνολικά έσοδα και τριπλάσιο από τον κύκλο εργασιών της εταιρείας. Όπως αναφέρεται:
Επίσης, ανάμεσα στο υπό πρόσληψη προσωπικό που κατέφθανε στην Αθήνα με τρένο «για να συμμετάσχει στις συνεντεύξεις» περιλαμβάνονταν και μόνιμοι κάτοικοι επαρχιακών πόλεων!
Στο πόρισμα καταγράφεται και η πρόσληψη (απόφαση 899/16.06.2009) ενός ατόμου, «χωρίς πρακτικό της αρμόδιας επιτροπής, με σύμβαση ορισμένου χρόνου ενός έτους, ως συμβούλου της διοίκησης, με μηνιαίες απολαβές 4.300 ευρώ». Καταγγελία συμβάσεων
Ο επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης προτείνει να εξεταστεί το ενδεχόμενο καταγγελίας συνολικά 154 συμβάσεων που υπογράφτηκαν το 2009, ενώ επισημαίνει ότι είναι αναγκαία η μείωση του προσωπικού προκειμένου να μην αποτελέσει η Τραμ Α.Ε. ακόμη έναν κρίκο στην αλυσίδα των ζημιογόνων εταιρειών. Κύκλοι του υπουργείου τόνιζαν χθες πως, «αν και από την έρευνα του εισαγγελέα επιβεβαιωθούν οι παρανομίες στη διαδικασία των προσλήψεων, οι εμπλεκόμενοι σε αυτές θα απομακρυνθούν από την Τραμ Α.Ε.». Είχε και ζημιές
Στο πόρισμα γίνεται ακόμα λόγος για «παντελή έλλειψη διοικητικής εποπτείας» από τις προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου Μεταφορών, «πράγμα που συνέτεινε στη διαμόρφωση των συνθηκών αδιαφανών και αδικαιολόγητων προσλήψεων, σε μια επιχείρηση που παρουσίαζε σημαντικές κατ΄ έτος ζημιές».
Οι επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης (Σ. Δρόσος και Α. Μπίνης) έκαναν «φύλλο και φτερό» την Τραμ Α.Ε. έπειτα από σχετικό αίτημα του υπουργού Υποδομών Δ. Ρέππα, ο οποίος όπως αναφέρεται στο πόρισμα, «στις 30.10.2009, επισήμανε την ανάγκη διερεύνησης της αύξησης προσωπικού στην Τραμ, δεδομένου ότι η εταιρεία δεν αύξησε ανάλογα το δίκτυό της, ενώ παρουσιάζει συσσωρευμένες ζημίες άνω των 100 εκατ. ευρώ».
Αύξησαν το προσωπικό κατά 250% - ζημιές 117 εκατ. ευρώ μέχρι το 2008
ΟΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ Δημόσιας Διοίκησης διαπίστωσαν μεταξύ άλλων ότι ενώ από την ίδρυση της εταιρείας Τραμ Α.Ε. έως τις 31.3.2004 είχαν προσληφθεί μόλις 192 άτομα, από τον Απρίλιο του 2004 έως και τις 2.9.2009 το προσωπικό αυξήθηκε περίπου κατά 500 άτομα, αύξηση της τάξης του 250%!
Ειδικότερα, το 2009 έγιναν 154 προσλήψεις (το ένα τρίτο του συνόλου) χωρίς καν προκήρυξη θέσεων, διπλασιάστηκε ο αριθμός των ελεγκτών κομίστρων και αυξήθηκαν κατά 30% οι επόπτες ασφαλείας (συνολικά στο τμήμα ελέγχου και εποπτείας προσελήφθησαν 34 άτομα σε σύνολο 77). Ακόμα, το 2009, διπλασιάστηκε ο αριθμός των απασχολουμένων στη Διεύθυνση Επικοινωνίας και Εμπορικής Εκμετάλλευσης, «χωρίς να έχει υπάρξει η παραμικρή αλλαγή στα δρομολόγια και στο μήκος της διαδρομής του τραμ»!
Σύμφωνα με το πόρισμα, το κόστος μισθοδοσίας της Τραμ Α.Ε. είναι πλέον διπλάσιο από τα συνολικά έσοδα και τριπλάσιο από τον κύκλο εργασιών της εταιρείας. Όπως αναφέρεται:
«Η Τραμ Α.Ε. έχει ήδη συσσωρεύσει ζημιές 117.467.922,24 ευρώ, ενώ στη χρήση του 2009 αναμένεται αύξηση της ζημίας, δεδομένου ότι τα έσοδα θα κυμανθούν στα ίδια περίπου επίπεδα με το 2008, ενώ η εταιρεία εμφανίζει αυξημένα έξοδα μισθοδοσίας».
του Κώστα Ντελέζου, από την εφημερίδα "Τα Νέα" , 19/1/2010