14 Ιουν 2011

Κενά από τις ελλείψεις συμβασιούχων

Απτά γίνονται πλέον τα προβλήματα του Δήμου Χαλανδρίου από την απώλεια συμβασιούχων υπαλλήλων, καθώς το Υπουργείο Εσωτερικών ενέκρινε την πρόσληψη λιγότερων από τους μισούς εργαζόμενους ορισμένου χρόνου, που απαιτούνται για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών του.
Παράλληλα, σε εκκρεμότητα παραμένει η έγκριση 71 συμβάσεων έργου από την Περιφέρεια, με πηγές ωστόσο μέσα από τον Δήμο να δηλώνουν την «απαισιοδοξία» τους για το μέλλον των εγκρίσεων αυτών.
Μόνη εξαίρεση στο μαύρο τοπίο αποτελεί η Υπηρεσία Καθαριότητας, καθώς το Υπουργείο ενέκρινε το σύνολο των συμβάσεων ορισμένου χρόνου που αιτήθηκε ο Δήμος για την κάλυψη των αναγκών της, λόγω του ανταποδοτικού χαρακτήρα της.
Ωστόσο, να σημειώσουμε ότι η Υπηρεσία Περιβάλλοντος λειτουργεί εδώ και μήνες με σημαντική έλλειψη προσωπικού, αναμένοντας για της παραπάνω εγκρίσεις.

Ελλείψεις σε υπηρεσίες και ΝΠΔΔ

Πιο αναλυτικά, για την Υπηρεσία Καθαριότητας, το Υπουργείο ενέκρινε την πρόσληψη 73 συμβασιούχων ορισμένου χρόνου, εκ των οποίων 50 εργάτες, 20 οδηγοί και 3 χειριστές.
Αντίθετα, για το σύνολο των υπολοίπων υπηρεσιών του Δήμου και των Νομικών Προσώπων, εγκρίθηκαν μόλις οι 25 από τις 54 αιτήσεις για συμβάσεις ορισμένου χρόνου που υποβλήθηκαν.
Σημειώνεται ότι από τις 54 συμβάσεις, τις 26 είχε αιτηθεί ο Δήμος, τις 18 οι Παιδικοί και Βρεφονηπιακοί Σταθμοί και τις 10 ο Οργανισμός Νεολαίας και Άθλησης.
Τα κενά που δημιουργούνται είναι προφανή, ενώ ο Δήμος Χαλανδρίου δεν έχει λάβει ακόμα απόφαση για την κατανομή των 25 συμβασιούχων που τελικά θα έχει στη διάθεσή του.
Παράλληλα, θολό είναι το τοπίο αναφορικά με την έγκριση των απαιτούμενων συμβάσεων έργου. Συγκεκριμένα, από τους 3 συμβάσεις που αιτήθηκε ο Δήμος Χαλανδρίου, τελική έγκριση πήρε μόνο η μία και συγκεκριμένα ο γιατρός εργασίας.
Την ίδια στιγμή, σε εκκρεμότητα παραμένει η έγκριση επιπλέον 71 συμβάσεων έργου για τα Νομικά Πρόσωπα και τα ΚΕΠ, για τις οποίες δεν υπάρχει προς το παρόν επίσημη απάντηση. Σημειώνεται ότι από τις 71 αυτές συμβάσεις έργου, τις 60 έχουν ζητήσει οι Παιδικοί και Βρεφονηπιακοί Σταθμοί, τις 4 ο ΟΝΑ και τις 7 τα ΚΕΠ.
Τέλος, σημειώνεται ότι για τον Δήμο Χαλανδρίου έχει εγκριθεί επίσης η πρόσληψη 22 δίμηνων συμβάσεων (16 Ιουνίου 2011 – 31 Ιουλίου 2011) για τα καλοκαιρινά προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία, με ειδικότητες γυμναστών, εικαστικών και θεατρολόγων.

Κ. Aγαπητού «Απότομη η μετάβαση»

Για ένα «πολύ δύσκολο έργο» το οποίο καλείται να φέρει σε πέρας η Τοπική Αυτοδιοίκηση, κάνει λόγο από την πλευρά της η αντιδήμαρχος Οικονομικών του Χαλανδρίου Κρίστη Αγαπητού, υπογραμμίζοντας τα κενά που προκύπτουν από την απώλεια συμβασιούχων σε κομβικούς τομείς του Δήμου. «Καλώς ή κακώς ένα μεγάλο μέρος των παραγωγικών τομέων των δήμων καλύπτονταν από τους συμβασιούχους. Το Υπουργείο έκρινε ότι έπρεπε να υπάρχει ένας εξορθολογισμός», σημειώνει η κ. Αγαπητού, εκτιμώντας ότι «το πρόβλημα είναι ότι πάμε απότομα και χωρίς προετοιμασία στο νέο καθεστώς εργασιακών σχέσεων, αφήνοντας μεγάλα κενά σε μια σειρά από κρίσιμους τομείς όπως είναι η καθαριότητα, οι βρεφονηπιακοί σταθμοί κ.α.».
Παράλληλα, δεν παραλείπει να αναφερθεί στις νέες αρμοδιότητες που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι δήμοι «με προσωπικό που από χρόνο σε χρόνο θα μειώνεται με βάση το μνημόνιο», υπογραμμίζοντας έτσι το μέγεθος της δυσκολίας του έργου στο οποίο πρέπει να αντεπεξέλθει η Τοπική Αυτοδιοίκηση.

«Διεκδικούμε περισσότερες συμβάσεις»

Σύμφωνα με την κ. Αγαπητού, προκειμένου να αντιμετωπίσει όλα τα παραπάνω προβλήματα, η διοίκηση του Δήμου Χαλανδρίου βρίσκεται σε συνεχή αναζήτηση βιώσιμων λύσεων, διεκδικώντας ταυτόχρονα περισσότερες συμβάσεις.
«Είναι προφανές ότι ένα τόσο σημαντικό πρόβλημα δεν είναι δυνατόν να λυθεί σε μια ημέρα» εξηγεί η ίδια, συμπληρώνοντας ότι «πρόθεσή μας είναι όχι μόνο να καλύψουμε το σημερινό κενό αλλά να βρούμε μια μόνιμη και βιώσιμη λύση ώστε και να προσφέρουμε στους δημότες μας όλες τις υπηρεσίες που χρειάζονται και δικαιούνται, αλλά και να ευθυγραμμιστούμε με το παρόν ασφυκτικό οικονομικό πλαίσιο και τις αποφάσεις της κεντρικής κυβέρνησης».
Στην κατεύθυνση αυτή, σύμφωνα με την κ. Αγαπητού, ο Δήμος Χαλανδρίου εξετάζει διαρκώς λύσεις «όπως η αναδιοργάνωση των υπηρεσιών και η εισαγωγή νέων τεχνολογιών και εφαρμογών που θα ανεβάσουν την αποτελεσματικότητα και την παραγωγικότητα των δημοτικών υπηρεσιών», ενώ ταυτόχρονα «διεκδικούμε από το Υπουργείο περισσότερες συμβάσεις ώστε να καλύψουμε τα διαρκώς αυξανόμενα κενά».
Καταλήγοντας, η αντιδήμαρχος Οικονομικών απευθύνει έκκληση κατανόησης προς τους δημότες «για τα προβλήματα που δημιουργούνται αυτήν την περίοδο εξαιτίας του ασφυκτικού οικονομικού πλαισίου που έχει δημιουργήσει το μνημόνιο». Σημειώνει, ωστόσο, ότι «διανύουμε μια μεταβατική περίοδο καθώς η Τοπική Αυτοδιοίκηση καλείται να ξανασχεδιάσει από την αρχή όλο τον τρόπο που λειτουργούσε, από τις πηγές χρηματοδότησης μέχρι τις υπηρεσίες που παρέχει στους δημότες», διαβεβαιώνοντας ότι στον Δήμο Χαλανδρίου «δουλεύουμε συστηματικά ώστε τα όποια προβλήματα να είναι παροδικά και σύντομα οι δημότες μας να απολαμβάνουν μια πιο σύγχρονη και πιο φιλική πόλη».

της Αρετής Κοτσολάκου, http://www.amarysia.gr/, 14/6/2011