15 Μαρ 2011

Επιπλέον 1.567 μετατάξεις στις συγκοινωνίες

Άλλοι 1.567 εργαζόμενοι των μέσων μαζικής μεταφοράς προστίθενται στη λίστα των «μετατασσομένων», ενώ δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί οι διαδικασίες των μετατάξεων σε ΟΣΕ και πρώην Ολυμπιακή Αεροπορία. Το χρονοδιάγραμμα για τις μετατάξεις του πλεονάζοντος προσωπικού από τις εταιρείες ΟΑΣΑ, ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, Μετρό και Τραμ στον ευρύτερο δημόσιο τομέα είναι ασφυκτικό, καθώς αύριο εκπνέει η προθεσμία για τους φορείς να δηλώσουν τα κενά που θέλουν να καλυφθούν. Στο μεταξύ, οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε θέση «μάχης», καθώς εξακολουθούν να αντιδρούν στον νόμο για την αναδιάρθρωση του ΟΑΣΑ, αλλά και για το γεγονός ότι ο αριθμός των υπό αποχώρηση εργαζομένων που δημοσιοποίησε το υπ. Εσωτερικών είναι αυξημένος κατά 127 άτομα, σε σχέση με την πρόβλεψη (1.440 μετατάξεις) του σχετικού νόμου. Ακινητοποιημένα θα παραμείνουν την Πέμπτη 17 Μαρτίου όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πλην των λεωφορείων, μετά την απόφαση της Συντονιστικής Επιτροπής των εργαζομένων.
Θα κυκλοφορήσουν κανονικά μόνο ο προαστιακός και τα αστικά λεωφορεία, ενώ σε αμαξοστάσια και σταθμούς θα παραμείνουν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και τραμ.
Οι 1.567 υπάλληλοι διαφόρων ειδικοτήτων (διοικητικοί, οικονομολόγοι, ηλεκτροδηγοί, οδηγοί, συγκοινωνιολόγοι, αρχιτέκτονες, δικηγόροι, ιατροί και φύλακες) θα μεταταγούν σε υπουργεία, ανεξάρτητες αρχές, αποκεντρωμένες διοικήσεις, περιφέρειες και ΟΤΑ, ώστε να εξοικονομηθούν 244 εκατ. ευρώ μέσω της μείωσης του κόστους μισθοδοσίας και των λειτουργικών εξόδων.
Ειδικότερα, από την ΕΘΕΛ θα μεταταγούν 640 εργαζόμενοι (προβλεπόταν στον νόμο η μετάταξη 616), τον ΗΣΑΠ 490 (προβλεπόταν 340), τον ΗΛΠΑΠ 99 (190 όριζε ο νόμος), την ΑΜΕΛ 95, το Τραμ 167 (120) και τον ΟΑΣΑ 100 (60). Στην ΕΘΕΛ οι περισσότεροι από τους μισούς υπό μετάταξη εργαζομένους είναι οδηγοί και τεχνίτες οχημάτων (συνολικά 404 άτομα), στον ΗΛΠΑΠ σε καθεστώς μετάταξης βρίσκονται 68 ηλεκτροδηγοί, ενώ από τον ΗΣΑΠ θα αποχωρήσουν 85 ηλεκτροδηγοί και 11 οδηγοί λεωφορείων.
της Φωτεινής Καλλίρη, από την εφημερίδα "Η Καθημερινή", 15/3/2011