9 Φεβ 2017

Με αποχή απειλούν οι εργαζόμενοι στα ΚΕΠ για το ΚΕΑ

Πόλεμος έχει ξεσπάσει μεταξύ του δήμου Αθηναίων, των υπαλλήλων των ΚΕΠ και του Υπουργείου Εργασίας με την πολλά προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί στην διεκπεραίωση των υποθέσεων Κοινωνικών Επιδομάτων

Ανακοίνωση εξέδωσε ο δήμος Αθηναίων μετά το πρόβλημα που δημιουργήθηκε όπου αναφέρει τα εξής:
Η έκκληση που απηύθυνε ο δήμος Αθηναίων προς το Υπουργείο Εργασίας, να ανασταλούν για λίγες μέρες οι εγγραφές για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης έως ότου το υπουργείο αποκαταστήσει τα προβλήματα στο ηλεκτρονικό σύστημά του, δεν εισακούστηκε.

Απομένει τώρα να αποδειχθούν αληθινές οι δηλώσεις υπηρεσιακών παραγόντων, σύμφωνα με τις οποίες, από αύριο το σύστημα θα λειτουργήσει έτσι, ώστε να τερματιστεί η ταλαιπωρία πολιτών, για την οποία δεν ευθύνονται οι δήμοι.

Παράλληλα ο δήμος Αθηναίων επαναλαμβάνει ότι το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης πρέπει να αναπροσδιορίσει τον ρόλο των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών ώστε να εξυπηρετούν όλους τους πολίτες ως προς το στάδιο της αρχικής υποβολής της αίτησης κατ' αναλογία της διαδικασίας εγγραφής από το σπίτι.

Επίσης θα διευκόλυνε σημαντικά η αυτόματη διασταύρωση μέσω του πληροφορικού συστήματος των αδειών παραμονής με τα στοιχεία των αιτούντων.

Σε απάντηση της ανακοίνωσης του Δήμου Αθηναίων η Πανελλήνια Ομοσπονδία εργαζομένων στα ΚΕΠ εξέδωσε δική της ανακοίνωση όπου αναφέρει ότι Η Π.Ο.Σ.Ε.Κ.Ε.Π. νοιώθει την ανάγκη να καυτηριάσει την απαράδεκτη ανακοίνωση του Δήμου Αθηναίων.

Ίσως διαφεύγει στο Δήμο Αθηναίων ότι το ΚΕΑ είναι ένα πρόγραμμα που έπρεπε να διεκπεραιωθεί ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από τους Δήμους και τις Πρόνοιες. Τα ΚΕΠ μέχρι και την τελευταία στιγμή δεν είχαν επίσημη ενημέρωση για τη συμμετοχή τους ούτε και την κατάλληλη εκπαίδευση. Επομένως η συμμετοχή τους είναι επικουρική και θα παραμείνει έτσι.

Να τους υπενθυμίσουμε ότι τα ΚΕΠ εξυπηρετούν παράλληλα χιλιάδες άλλες διαδικασίες σε αντίθεση με τις υπηρεσίες Πρόνοιας των Δήμων που έχουν ως αποκλειστική αρμοδιότητά τους το ΚΕΑ.

Ίσως είναι μια καλή ευκαιρία στους υπάλληλους των ανωτέρω υπηρεσιών να εκτιμήσουν για ΠΡΩΤΗ φορά την αξία των ΚΕΠ και να μάθουν επιτέλους να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες προς τους πολίτες, ειδικά τόσο ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων.

Είναι τουλάχιστον υποκριτικό όταν με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου οι Πρόνοιες και Δήμοι έχουν διεκπεραιώσει μόνο το 4% του συνόλου των αιτήσεων να ΑΠΑΙΤΟΥΝ να στρέψουν προς τα ΚΕΠ το ισχνό μερίδιό τους.

Θέλουμε να ενημερώσουμε επίσης ότι η ομαδοποίηση με ΑΦΜ σύμφωνα με την εγκύκλιο της Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης, κυρίας Γεροβασίλη, αφορά ΜΟΝΟ τα ΚΕΠ επομένως η χρήση της τόσο από το Δήμο Αθηναίων όσο και Θεσσαλονίκης (με επίσημες ανακοινώσεις τους) είναι έωλη και έχει στόχο την ταλαιπωρία των πολιτών που εμμέσως παραπέμπονται πάλι στα ΚΕΠ.

Η Π.Ο.Σ.Ε.Κ.Ε.Π. δείχνοντας κατανόηση και υπευθυνότητα για την ιδιαιτερότητα του προγράμματος, δύο φορές ανέστειλε τις κινητοποιήσεις της, ώστε να προσφέρουν τα ΚΕΠ τις υπηρεσίες τους με τις ελλιπείς δυνατότητες που έχουν.

Ομως το ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΚΕΠ ΗΠΕΙΡΟΥ ΚΑΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, έδωσε με μια δική του ανακοίνωση μια άλλη διάσταση.

Με έκπληξη διαβάσαμε την ανακοίνωση της ΠΟΣΕ ΚΕΠ για αναστολή της αποχής. Δεν λήφθηκε καθόλου υπ΄ όψιν η πείρα που αποκομίσαμε από την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος, όπου τις πρώτες μέρες γινόταν ένας διασυρμός των συναδέλφων, και του θεσμού των ΚΕΠ. Η προσέλευση πολλών πολιτών, η αδυναμία του συστήματος να εξυπηρετεί, οι ασάφειες που δημιουργούνται από την διαφήμιση του ΚΕΑ, είχε φέρει απέναντι μας τους πολίτες, ( παρατηρήθηκαν μέχρι και διαπληκτισμοί μεταξύ συναδέλφων και πολιτών). Καλώς από 3 Αυγούστου 2016 η ΠΟΣΕ ΚΕΠ κήρυξε αποχή των συναδέλφων από το ΚΕΑ, για την πιλοτική εφαρμογή.
Έχοντας σαν δεδομένο την ταλαιπωρία από το πιλοτικό ΚΕΑ, τη συζήτηση που αναπτύχθηκε ενόψει του νέου ΚΕΑ, την απόφαση του Συνεδρίου της ομοσπονδίας μας ( του ανωτέρου αποφασιστικού οργάνου) για αποχή, το νέο ΔΣ, παρατύπως αποφάσισε να μην γίνει αποχή και τα ΚΕΠ να κάνουν αιτήσεις για το ΚΕΑ. Στο όνομα των «θετικών συνομιλιών που αναπτύχθηκαν» με το υπουργείο οι συνάδελφοί μας φορτώθηκαν με μια επίπονη διαδικασία που για ένα εξάμηνο θα φέρει εξόντωση των συναδέλφων και επιπλέον να επιφέρει πλήγμα στο κύρος του θεσμού των ΚΕΠ. Στο όνομα του «καλού κλίματος με το υπουργείο για επίλυση άλλων θεσμικών ζητημάτων», φορτωνόμαστε τώρα το ΚΕΑ και πιθανώς αργότερα ό,τι αποφασίσει το «καλό υπουργείο». Σε όλες τις προηγούμενες συναντήσεις της ομοσπονδίας μας με υπουργούς πάντα ήταν «διαλλακτικοί, συνεργατικοί και με διάθεση να συμβάλουν στην κατά το δυνατόν αποσυμφόρηση των ΚΕΠ». Τα αποτελέσματα είναι γνωστά: πάντα να φορτώνονται νέες διαδικασίες, οι οποίες φέρουν τους συναδέλφους μας και το θεσμό στα όριά τους.
Έχοντας υπόψη και την αγωνία των συναδέλφων μας και να περισωθεί το κύρος του θεσμού ζητάμε το ΔΣ της ομοσπονδίας να εφαρμόσει την απόφαση του συνεδρίου για εφαρμογή της αποχής από το πρόγραμμα ΚΕΑ.

Να σημειώσουμε ότι σχετική ανακοίνωση εξέδωσε πριν από λίγες ημέρες το Υπουργείο Εργασίας με την οποία ενημέρωσε ότι:

Και η δεύτερη ημέρα της εφαρμογής του προγράμματος «Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης» κυλά ομαλά, παρά τον μεγάλο όγκο επισκέψεων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του προγράμματος. Τις ώρες αιχμής η πλατφόρμα χρησιμοποιείται κάθε δευτερόλεπτο από 7.000 πολίτες ταυτοχρόνως. Ήδη η ΗΔΙΚΑ προχωρεί στην επέκταση της δυναμικότητας του συστήματος ώστε να αποφευχθούν ακόμη και οι ολιγόλεπτες καθυστερήσεις που παρουσιάζονται ορισμένες στιγμές.
Από την έναρξη λειτουργίας μέχρι σήμερα, Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2017, στις 16:00 μμ είχαν επισκεφθεί την ιστοσελίδα 1.679.220 πολίτες, εκ των οποίων οι 56.231 συμπλήρωσαν τα στοιχεία τους. Στην συντριπτική τους πλειονότητα, οι ενδιαφερόμενοι συνεχίζουν να υποβάλουν τις αιτήσεις οι ίδιοι. Συγκεκριμένα, 49.426 πολίτες υπέβαλλαν μόνοι τους την αίτηση, 4.614 μέσω ΚΕΠ και 2.191 μέσω Δήμων.
Στον ιστότοπο του προγράμματος https://keaprogram.gr όλοι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν πλήρες πληροφοριακό υλικό, το οποίο εμπλουτίζεται συνεχώς και το οποίο απαντά σε ερωτήματα που έχουν τεθεί από πολίτες.
Οι λειτουργοί των Δήμων και των ΚΕΠ ενημερώνονται σε καθημερινή βάση για όποια νέα ερωτήματα προκύπτουν και τις απαντήσεις τους. Οι ίδιοι λειτουργοί μπορούν να επικοινωνούν σε καθημερινή βάση, είτε με την ΗΔΙΚΑ είτε με τις υπηρεσίες του Υπουργείου μας, για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύπτει.
Επομένως, υπερβολές που ακούγονται σε ΜΜΕ για τη μη εξυπηρέτηση των πολιτών, για τον υπερβολικό φόρτο σε ΚΕΠ και Δήμους, για πρόγραμμα που έχει αφεθεί στην τύχη του, δεν αληθεύουν.

Διευκρινίζουμε :
Οι αιτήσεις είναι προσυμπληρωμένες και η πλατφόρμα ιδιαίτερα φιλική στο χρήστη, προκειμένου ο ίδιος ο πολίτης να μπορεί συμπληρώσει την αίτηση μόνος του. Το γεγονός αυτό αποδεικνύεται και από τα μέχρι στιγμής στοιχεία.
Οι πολίτες που προσέρχονται στα ΚΕΠ δεν χρειάζεται να προσκομίζουν κανένα δικαιολογητικό.
Δεδομένου ότι η αίτηση είναι προσυμπληρωμένη, μόνον αν απαιτηθεί κάποια τροποποίηση των στοιχείων της, χρειάζεται η προσκόμιση δικαιολογητικών και η αίτηση εξετάζεται μόνον από τους λειτουργούς των Δήμων.
Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί με τρόπο που να διευκολύνει τον πολίτη, τον λειτουργό του ΚΕΠ και τον λειτουργό του Δήμου. Είναι ένα πρόγραμμα που στηρίζει όσους έχουν ανάγκη.