16 Ιουν 2011

Φουσκωμένοι λογαριασμοί σε smart phones

Προβλήματα με ανεπιθύμητες χρεώσεις αντιμετωπίζουν τους τελευταίους μήνες αρκετοί συνδρομητές των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας που διαθέτουν «έξυπνη» συσκευή.
Κάτοχοι smart phones είδαν τους λογαριασμούς τους να φουσκώνουν αφού λόγω αυτόματων αναβαθμίσεων (updates) των συσκευών τους ενεργοποιούσαν μια υπηρεσία, χωρίς να το επιθυμούν, με ημερήσια χρέωση.
Χιλιάδες χρήστες των smart phones κάθε φορά που επιχειρούσαν να συνδεθούν μέσω του κινητού τους με το Διαδίκτυο χρεώνονταν τις συγκεκριμένες υπηρεσίες χωρίς να τις έχουν επιλέξει. Ιδιαίτερα όσον αφορά την Cosmote, τα παράπονα των καταναλωτών εντάθηκαν το τελευταίο διάστημα. Πρόκειται για το Internet Day Pass, που επιτρέπει στους πελάτες της εταιρείας να σερφάρουν ελεύθερα στο Ιντερνετ μία ολόκληρη ημέρα με κόστος 1 ευρώ, η οποία όμως είναι άχρηστη και βέβαια πολύ ακριβή για κάποιον που μπαίνει στο δίκτυο καθημερινά.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της δικηγόρου Αγγελικής Πρεφτίτση από τις Σέρρες, η οποία έχει ασύρματο δίκτυο στο σπίτι της (οπότε μπορεί να σερφάρει δωρεάν στο Διαδίκτυο από το κινητό της), αλλά παρ' ολ' αυτά χρεώθηκε μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας και ενώ δεν την είχε ενεργοποιήσει η ίδια. «Είχα απενεργοποιήσει τα updates γιατί η συσκευή μου έχει και ασύρματο, οπότε σήμερα έμπαινα με το ασύρματο δίκτυο από το σπίτι. Ενώ λοιπόν έχω κλείσει το Ιντερνετ στο κινητό και μιλάω στο σταθερό, μου ήρθε ένα μήνυμα που έγραφε ότι συνδέθηκα με την Cosmote, η χρέωση είναι 1 ευρώ και μέχρι τις 16.00 της επόμενης ημέρας μπορείτε να σερφάρετε... Δεν θυμάμαι επ' ακριβώς το κείμενο, αλλά κάτι τέτοιο έγραφε».
Οπως είπε στην «Ε» η κ. Πρεφτίτση, δύο χρόνια που έχει στην κατοχή της την «έξυπνη» συσκευή κάτι τέτοιο δεν είχε ξανασυμβεί. Επικοινωνώντας δε με το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών της εταιρείας, δεν κατάφερε να βγάλει άκρη.
Η «Ε» απευθύνθηκε στην Cosmote, εκπρόσωποι της οποίας τόνισαν ότι είναι πιθανό να συμβεί κάτι τέτοιο στους χρήστες έξυπνων συσκευών αφού η υπηρεσία Internet Day Pass είναι προενεργοποιημένη. «Η πλοήγηση στο Internet & στο WAP από το κινητό χρεώνεται με 1 ευρώ /ημέρα (για όσους συνδρομητές δεν έχουν ενεργοποιημένο κάποιο πρόγραμμα φωνής ή πρόσθετη υπηρεσία που να προσφέρει δωρεάν ΜΒ) με μέγιστη επιτρεπτή ημερήσια χρήση τα 20 ΜΒ. Αν οι χρήστες δεν επιθυμούν να έχουν πρόσβαση στο Internet θα πρέπει να απενεργοποιήσουν την υπηρεσία αυτή. Αυτό γίνεται είτε απ' ευθείας από το κινητό στέλνοντας END DAY με δωρεάν SMS στο 1333 είτε καλώντας το 13838 την Εξυπηρέτηση Πελατών».
Σύμφωνα με την εταιρεία, η υπηρεσία Internet Day Pass είναι ιδανική μόνο για όσους επιθυμούν περιστασιακή χρήση του Internet. Αν οι καταναλωτές επιθυμούν να έχουν καθημερινή πρόσβαση στο Διαδίκτυο εύκολα, γρήγορα και πιο οικονομικά, τότε μπορούν να επιλέξουν είτε προγράμματα συμβολαίου είτε την υπηρεσία Internet On the Phone, που είναι ιδανική για όσους έχουν καρτοσυμβόλαιο ή καρτοκινητή».

της Λιάνας Σπυροπούλου, από την εφημερίδα "Ελευθεροτυπία", 16/6/2011