Οι βουλευτές αναβάθμισαν τον εξοπλισμό του γραφείου τους έως €5.500
Κράτος εν κράτει εξακολουθεί να είναι η Βουλή των Ελλήνων, καθώς ενώ ανακοινώνονται αιματηρές περικοπές στις συντάξεις των 500 και 1.000 ευρώ και στους μισθούς δημοσίων υπαλλήλων των 1.500 ευρώ τον μήνα, οι βουλευτές αναβάθμισαν κανονικά τον εξοπλισμό του γραφείου τους έως το ποσό των 5.500 ευρώ.
Την ίδια στιγμή περικόπτεται κατά μόλις 20%-25% ο περίφημος «15ος και 16ος» μισθός των υπαλλήλων της Βουλής και συνεχίζεται επίσης κανονικά η υλοποίηση των (απ΄ το παράθυρο) διακομματικών προσλήψεων που είχαν αποφασιστεί επί προεδρίας Δημ. Σιούφα.
Κράτος εν κράτει εξακολουθεί να είναι η Βουλή των Ελλήνων, καθώς ενώ ανακοινώνονται αιματηρές περικοπές στις συντάξεις των 500 και 1.000 ευρώ και στους μισθούς δημοσίων υπαλλήλων των 1.500 ευρώ τον μήνα, οι βουλευτές αναβάθμισαν κανονικά τον εξοπλισμό του γραφείου τους έως το ποσό των 5.500 ευρώ.
Την ίδια στιγμή περικόπτεται κατά μόλις 20%-25% ο περίφημος «15ος και 16ος» μισθός των υπαλλήλων της Βουλής και συνεχίζεται επίσης κανονικά η υλοποίηση των (απ΄ το παράθυρο) διακομματικών προσλήψεων που είχαν αποφασιστεί επί προεδρίας Δημ. Σιούφα.
Όπως ανακοίνωσε χθες ο ίδιος ο Πρωθυπουργός διακόπτεται η καταβολή των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα και του επιδόματος αδείας των βουλευτών, ενώ όπως έγινε γνωστό λίγο αργότερα περικόπτεται και κατά 8% το επίδομα κίνησης και οργάνωσης γραφείου του βουλευτή.
Με... ανακοίνωση
Με... ανακοίνωση
Κι επειδή εξαιτίας μιας διάταξης στο Σύνταγμα της οποίας ουδείς θέλησε καν να ζητήσει την αναθεώρηση, η Βουλή «ρυθμίζει μόνη τα του οίκου της» και γι΄ αυτή δεν ισχύουν οι νόμοι αλλά ο Κανονισμός, χρειάστηκε να εκδοθεί ειδική ανακοίνωση λίγο αργότερα από το Κοινοβούλιο για να γίνει γνωστό πως ό,τι ισχύσει για τα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα και το επίδομα αδείας σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους θα ισχύσει και για τους υπαλλήλους της Βουλής. Ακόμα ανακοινώθηκε επιπλέον 8% περικοπή στην περίφημη «έκτακτη αποζημίωση» που λαμβάνουν περίπου ως 15ο-16ο μισθό οι υπάλληλοι της Βουλής, γεγονός που ανεβάζει τη συνολική περικοπή στο 20% με 25%, αλλά και άλλο 8% στα υπόλοιπα επιδόματα που είναι κοινά στον δημόσιο τομέα.
Αύξησαν τις συνεδριάσεις
Αύξησαν τις συνεδριάσεις
Παρά τις περικοπές στα επιδόματα όμως, ήδη οι βουλευτές- προφανώς σε συνεννόηση με τον πρόεδρο της Βουλής και τα κόμματα- έχουν βρει έναν τρόπο για να «πονέσουν» λίγο λιγότερο, καθώς από την τελευταία φορά που ανακοινώθηκε περικοπή της αποζημίωσης που λαμβάνουν για τη συμμετοχή τους στις διάφορες Επιτροπές της Βουλής κατά 15%, έχει... αυξηθεί ραγδαία ο αριθμός συνεδριάσεων των Επιτροπών! Εκεί που στην ημερήσια διάταξη της Βουλής συνήθως γράφονταν δυο-τρεις Επιτροπές, τον τελευταίο μήνα υπάρχουν και 8 και παραπάνω συνεδριάσεις Επιτροπών καθημερινά, όπως και τη Δευτέρα και την Παρασκευή (ημέρες που παραδοσιακά σπάνια έμπαιναν Επιτροπές) και μάλιστα χωρίς να αφορούν πάντα συζητήσεις νέων νομοσχεδίων που εισέρχονται στο Κοινοβούλιο, και θα μπορούσαν να αιτιολογηθούν από την ταχύτερη ψήφιση νομοσχεδίων εξαιτίας της κρίσης. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν βουλευτές οι οποίοι γράφουν στο προσωπικό τους «κοντέρ» από 10-14 Επιτροπές την εβδομάδα, γεγονός που προσθέτει στα περίπου 5.700 ευρώ που είναι ο βασικός μισθός και άλλα 3.000-4.000 ευρώ μηνιαίως, πλέον των επιδομάτων.
Διακοπή ζημιογόνων δρομολογίων και μετατάξεις στον ΟΣΕ
ΔΙΑΚΟΠΗ των ζημιογόνων σιδηροδρομικών δρομολογίων, μετατάξεις του πλεονάζοντος προσωπικού σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου και αξιοποίηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ περιλαμβάνει το σχέδιο της κυβέρνησης για τον Οργανισμό, σχέδιο για το οποίο υπάρχουν δεσμεύσεις έναντι του ΔΝΤ, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και της Ε.Ε.
Το ζήτημα της διαχείρισης των ζημιογόνων δρομολογίων του ΟΣΕ, του πλεονάζοντος προσωπικού και του χρέους του Οργανισμού, που έχει εκτοξευτεί στα 9,5 δισ. ευρώ, από 3,5 δισ. ευρώ το 2003, είναι τα τρία «μέτωπα» που απαιτούν άμεσες παρεμβάσεις. Ήδη, η κυβέρνηση αναζητά στρατηγικό επενδυτή-σύμμαχο για τον ΟΣΕ, χωρίς ακόμη να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις για το αν θα εκχωρηθεί και το μάνατζμεντ. Ειδικότερα, για τις ζημιογόνες γραμμές σχεδιάζεται η κατάργησή τους. Ωστόσο, στο εξής, εφόσον κρίνεται αναγκαία η σιδηροδρομική εξυπηρέτηση περιοχών που δεν παρουσιάζουν εμπορικό ενδιαφέρον, θα υπάρξουν άγονες επιδοτούμενες σιδηροδρομικές γραμμές (κατά το πρότυπο των αεροπορικών). Σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό για το προσωπικό, έως το 2012 προβλέπεται να συνταξιοδοτηθούν περίπου 2.000 εργαζόμενοι. Στη συνέχεια, το πλεονάζον προσωπικό (περίπου 500 εργαζόμενοι), ύστερα από ταχύρρυθμη εκπαίδευση, θα μεταταγεί σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου. Για τους νέους εργαζόμενους που θα προσληφθούν από εδώ και στο εξής στον ΟΣΕ θα υπάρξουν αλλαγές στις μισθολογικές αμοιβές, τις υπερωρίες και την υπερεργασία.
Συγχωνεύσεις
Διακοπή ζημιογόνων δρομολογίων και μετατάξεις στον ΟΣΕ
ΔΙΑΚΟΠΗ των ζημιογόνων σιδηροδρομικών δρομολογίων, μετατάξεις του πλεονάζοντος προσωπικού σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου και αξιοποίηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ περιλαμβάνει το σχέδιο της κυβέρνησης για τον Οργανισμό, σχέδιο για το οποίο υπάρχουν δεσμεύσεις έναντι του ΔΝΤ, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και της Ε.Ε.
Το ζήτημα της διαχείρισης των ζημιογόνων δρομολογίων του ΟΣΕ, του πλεονάζοντος προσωπικού και του χρέους του Οργανισμού, που έχει εκτοξευτεί στα 9,5 δισ. ευρώ, από 3,5 δισ. ευρώ το 2003, είναι τα τρία «μέτωπα» που απαιτούν άμεσες παρεμβάσεις. Ήδη, η κυβέρνηση αναζητά στρατηγικό επενδυτή-σύμμαχο για τον ΟΣΕ, χωρίς ακόμη να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις για το αν θα εκχωρηθεί και το μάνατζμεντ. Ειδικότερα, για τις ζημιογόνες γραμμές σχεδιάζεται η κατάργησή τους. Ωστόσο, στο εξής, εφόσον κρίνεται αναγκαία η σιδηροδρομική εξυπηρέτηση περιοχών που δεν παρουσιάζουν εμπορικό ενδιαφέρον, θα υπάρξουν άγονες επιδοτούμενες σιδηροδρομικές γραμμές (κατά το πρότυπο των αεροπορικών). Σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό για το προσωπικό, έως το 2012 προβλέπεται να συνταξιοδοτηθούν περίπου 2.000 εργαζόμενοι. Στη συνέχεια, το πλεονάζον προσωπικό (περίπου 500 εργαζόμενοι), ύστερα από ταχύρρυθμη εκπαίδευση, θα μεταταγεί σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου. Για τους νέους εργαζόμενους που θα προσληφθούν από εδώ και στο εξής στον ΟΣΕ θα υπάρξουν αλλαγές στις μισθολογικές αμοιβές, τις υπερωρίες και την υπερεργασία.
Συγχωνεύσεις
Ακόμα, στο πλαίσιο των αλλαγών που προετοιμάζει η κυβέρνηση για τον ΟΣΕ, οι πέντε υφιστάμενες εταιρείες του ομίλου (ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΟΣΕ, ΟΣΕ, ΕΔΙΣΥ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ) θα συγχωνευθούν σε τρεις: ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ. Συγχωνεύσεις ωστόσο θα γίνουν και στους υπόλοιπους συγκοινωνιακούς φορείς, όπου θα υπάρξουν δύο μητροπολιτικοί συγκοινωνιακοί φορείς, ένας στην Αθήνα και ένας στη Θεσσαλονίκη
Ρεπορτάζ της Μαρίας Νταλιάνη, από την εφημερίδα "Τα Νέα", 3/5/2010