Για “οριστική λύση για τους συμβασιούχους” έκανε λόγο ο υπ. Εσωτερικών Π. Σκουρλέτης στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής κατά τη διάρκεια ομιλίας του για το ν/σ του υπουργείου Εσωτερικών «Συμπληρωματικά μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (EE, EΥPATOM) 1141/2014 περί ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων και ιδρυμάτων, μέτρα επιτάχυνσης του κυβερνητικού έργου αρμοδιότητας και άλλες διατάξεις», που περιλαμβάνει την περιβόητη ρύθμιση για τα δεδουλευμένα τους.
Επιτέθηκε στη ΝΔ που χαρακτήρισε το ν/σ «κουρελού», λέγοντας ότι επί των ημερών της είχε φέρει τουλάχιστον 4 ν/σ που στρίμωχναν διατάξεις δεκάδων υπουργείων, με εκατοντάδες άρθρα και υποπαραγράφους ώστε να μην μπορούν να υπάρξουν διαφοροποιήσεις.
Επέστρεψε τον χαρακτηρισμό «ρουσφετολογικές διατάξεις» σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για τα όσα έγιναν την περίοδο που ήταν στην κυβέρνηση ενώ κατηγόρησε όσους χρησιμοποιούν επιχειρήματα «παντός χρήσεως» βάζοντας στο ίδιο τραπέζι το πολυνομοσχέδιο για τους ΟΤΑ, το οποίο, όπως είπε, θα έρθει το επόμενο διάστημα βελτιωμένο ως προς το περιεχόμενό του.
Για το θέμα των συμβασιούχων είπε ότι οφείλουν όλοι να αναγνωρίσουν ότι οι εργαζόμενοι αυτοί καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες ενώ έκρουσε καμπανάκι σε όσους δημάρχους δεν παρατείνουν τις συμβάσεις, λέγοντας ότι είναι υποχρεωμένοι να εφαρμόσουν το νόμο και αυτό γίνεται σαφές με το παρόν νομοσχέδιο.
Έκλεισε την ομιλία του λέγοντας ότι οι διατάξεις του ν/σ δεν βγήκαν από το “στομάχι κάποιου υπουργού” αλλά προέκυψαν έπειτα από διαβούλευση με φορείς και εκπροσώπους των ΟΤΑ.
Μάλιστα άφησε υπονοούμενα ότι υπήρξαν περιπτώσεις «πολιτικών επιρροών» προς δημάρχους προκειμένου να δράσουν “αναλόγως”, γεγονός που όπως είπε, είναι κατακριτέο.
Σημεία των δηλώσεων Σκουρλέτη:
«Πρέπει να είμαστε σαφείς. Αναγνωρίζουμε ότι οι περιπτώσεις αυτών των συμβασιούχων καλύπτουν διαρκείς και πάγιες ανάγκες; Ναι ή όχι; Σε αυτό δεν μπορείτε να υπεκφύγετε. Πρέπει να το απαντήσετε. Δεν μπορείτε να λέτε σε εμάς γιατί δεν κάνουμε προσλήψεις. Διότι γνωρίζετε πολύ καλά ότι επί των ημερών σας, και λόγω των δικών σας προσεγγίσεων, αυτή τη στιγμή είμαστε αναγκασμένοι να κινούμαστε με το λόγο 1 προς 4 που ήταν 1 προς 5, μέχρι πέρυσι
Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι αναγνωρίζοντας ότι αυτοί οι άνθρωποι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, θα πρέπει να παρατείνουμε τις συμβάσεις αυτές σε μια προσπάθεια να κερδίσουμε χρόνο. Σας καλώ, με πρωτοβουλίες που θα πάρει τους αμέσως επόμενους μήνες το υπουργείο Εσωτερικών, να κάτσουμε να σκεφτούμε πάνω στο ζήτημα των χιλιάδων συμβασιούχων, γιατί δεν θα πρέπει να αναπαράγουμε πολλές ταχύτητες εργαζομένων, τη στιγμή μάλιστα που η πραγματική τους σχέση με το αντικείμενο είναι σχέση εργασίας αορίστου χρόνου και πρέπει κάποια στιγμή να την αναγνωρίσουμε.
Κάποια στιγμή, θα πρέπει να καθίσουμε με ένα σοβαρό τρόπο να τραβήξουμε μια γραμμή και να δώσουμε μια οριστική λύση πάνω σε αυτό το θέμα. Νομίζω ότι θα έχουμε τη δυνατότητα να δούμε αυτό το θέμα στο αμέσως επόμενος διάστημα.
…Δεν κρίνει κάθε δήμαρχος αν είναι αντισυνταγματική ή όχι κάποια διάταξη ώστε να πράττει κατά το δοκούν και άρα υποχρεούται να εφαρμόζει το νόμο – και συνεπώς με αυτή τη διάταξη, η κυβέρνηση προσπαθεί να λύσει το πρόβλημα με τους λίγους εκείνους δημάρχους που αρνούνται να παρατείνουν τις συμβάσεις στον τομέα της καθαριότητας και στους ΟΤΑ αλλά και στο δημόσιο τομέα γενικότερα».
