
1.Προκήρυξη πρόσληψης τακτικού προσωπικού
2. Ανανεούμενες συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή και έργου (με προφανείς τους χρονικούς περιορισμούς, τη γενικευμένη ανασφάλεια και την πολιτική και εργασιακή ομηρία που συνεπάγεται η διαιώνιση αυτού του καθεστώτος)
3. Δικαστική αναγνώριση της ύπαρξης σύμβασης αορίστου χρόνου από την πρώτη μέρα της πρώτης σύμβασης με τελεσίδικη ή αμετάκλητη δικαστική απόφαση
Αναγκαίες είναι όμως σε κάθε περίπτωση οι ακόλουθες επισημάνσεις και προτάσεις μας:
- Η τέταρτη συνήθης στο μακρινό πλέον παρελθόν μέθοδος της νομοθετικής ρύθμισης έχει περιοριστεί δραματικά λόγω της ψήφισης του συνταγματικού κόφτη του άρθρου 103 ισχύοντος συντάγματος
- Η δε εύστοχη αντιμετώπιση στην τρίτη λύση της κυβέρνησης προκειμένου για εργαζόμενους στους ΟΤΑ (και το υπουργείο πολιτισμού) έδωσε διέξοδο σε πολλούς δικαστικά δικαιωθέντες συμβασιούχους της χώρας μας
- Σε επαναρρύθμιση πρέπει να συζητηθεί και το ανώτατο όριο ανανέωσης των συμβάσεων αφού διαρκώς αναζητούνται τεχνικές καταστρατήγησής του, ενώ πλέον με τις νέες ρυθμίσεις του ασφαλιστικού και των εισφορών η μεθόδευση του μπλοκακίου γίνεται ακόμα πιο επώδυνη για τον εργαζόμενο συμβασιούχο
- Η κινητικότητα αναπτύσσεται επομένως στις δύο πρώτες οδούς και είναι μεν θετικό ενδιάμεσο βήμα η ανανέωση/παράταση συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε ειδικές κατηγορίες εργαζομένων του ευρύτερου δημόσιου τομέα (πχ στην καθαριότητα), όμως η ανάγκη σημαντικών νομοθετικών παρεμβάσεων όπως αυτή της αυξημένης μοριοδότησης της προϋπηρεσίας στον ίδιο φορέα για μελλοντικές προκηρύξεις γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική.
Δημήτρης Περπατάρης, Δικηγόρος – Εργατολόγος