4 Δεκ 2016

Λύση στο θέμα των 8μηνιτών συμβασιούχων Καθαριότητας ΟΤΑ

Λύση στο θέμα που προέκυψε με το θέμα των συμβασιούχων Καθαριότητας με οκτάμηνες συμβάσεις, ανακοίνωσε η Υπουργός Ανασυγκρότησης, Όλγα Γεροβασίλη, από το βήμα του Ετήσιου Τακτικού Συνεδρίου της ΚΕΔΕ, που διεξάγεται και ολοκληρώνεται, αύριο, Σάββατο, στη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με την Υπουργό, προωθείται ρύθμιση, με την οποία δίνεται η δυνατότητα στους OTA, όπου παρατείνονται αυτοδικαίως οι συμβάσεις με το προσωπικό Καθαριότητας ως 31-12-2017:

Α) είτε να μην ολοκληρώσουν διαδικασίες πρόσληψης προσωπικού Καθαριότητας ορισμένου χρόνου για τις οποίες έχει εκδοθεί σχετική Ανακοίνωση-Πρόσκληση,

Β) είτε να προσλάβουν εντός του 2017 αριθμό προσωπικού Καθαριότητας, που αντιστοιχεί στις κενές οργανικές θέσεις και στις δυνατότητες του προϋπολογισμού τους, εφόσον ήδη έχουν εκδοθεί πίνακες κατάταξης, ενώ οι λοιποί επιτυχόντες (ή το σύνολο αυτών αν δεν υπάρχει δυνατότητα πρόσληψης εντός του 2017) θα προσλαμβάνονται μετά την 31-12-17.

«Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται τόσο η επαρκής κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών των δήμων σε προσωπικό καθαριότητας όσο και η ορθολογική διαχείριση των πόρων των προϋπολογισμών τους», σχολίασε η Υπουργός.

Εξαγγελίες για τους Δημοσίους Υπαλλήλους

Η Υπουργός, μιλώντας για τις αλλαγές που προωθούνται στη Δημόσια Διοίκηση, ανακοίνωσε τα παρακάτω, αναφερόμενη σε εργασιακά θέματα των Δημοσίων Υπαλλήλων:

- Διαμορφώνουμε έναν αποτελεσματικό δημόσιο τομέα μέσα από τον δημοκρατικό προγραμματισμό και τον αναπτυξιακό σχεδιασμό, με σταθερές αρχές τη διαφάνεια και την αξιοκρατία.

- Παράλληλα, θωρακίζουμε τις εργασιακές συνθήκες και λειτουργίες, ώστε να αποκατασταθεί το πλούσιο και έμπειρο επιστημονικό δυναμικό. Ώστε να αποκατασταθεί ο ρόλος του δημόσιου υπαλλήλου ως παραγωγική μονάδα κι όχι ως ένα ακόμη γραφειοκρατικό εμπόδιο.

Στο πλαίσιο αυτό, έχει προωθηθεί από το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης σειρά νομοσχεδίων, που τελικό στόχο έχουν –συμβάλλοντας το καθένα και "κλειδώνοντας" το ένα με δράσεις του άλλου– να φτάσουμε σε μια πραγματική μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης.

- Με τον νέο νόμο έρχονται να λυθούν και άλλα ζητήματα, όπως είναι η επαγγελματική σταδιοδρομία των υπαλλήλων, που και αυτή θα πρέπει να ληφθεί υπόψη, αλλά και ζητήματα κοινωνικού χαρακτήρα, όπως οι ανάγκες για οικογενειακή επανένωση.

Διευκρινίσεις για την "κινητικότητα"

Προς το τέλος της ομιλίας της, η κα. Γεροβασίλη έκανε αναλυτική αναφορά στο νέο σύστημα "κινητικότητας" στη Δημόσια Διοίκηση, λέγοντας τα εξής:

- Η "κινητικότητα" από μόνη της δεν είναι κάτι που γίνεται αυτοτελώς και μας λύνει με μαγικά κουμπιά το θέμα της υποστελέχωσης. Είναι άλλο η υποστελέχωση, είναι άλλο οι προσλήψεις και οι ανάγκες της και είναι άλλο η "κινητικότητα" των υπαλλήλων. 

- Ο στόχος της "κινητικότητας" είναι η μετακίνηση, που κυρίως θα είναι μετάταξη και όχι απόσπαση, να γίνεται με μια τελική υπογραφή του φορέα υποδοχής, με μια τριμελή επιτροπή εκεί και μια επιτροπή κινητικότητας στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, το οποίο εποπτεύει.

- Οι Δήμοι που δεν έχουν ψηφιακά οργανογράμματα δεν θα μπορούν να συμμετέχουν στην "κινητικότητα". Διότι, κάποτε οι μετακινήσεις θα πρέπει να γίνονται διαφανώς και οι ανάγκες να αποτυπώνονται. Αυτό διευκολύνει τους πάντες στη δουλειά τους και τους Δημάρχους στην καθημερινή άσκηση των πιο σοβαρών καθηκόντων, από το να ασχολούνται με διάφορες πιέσεις για τον ποιο υπάλληλο θα μετακινήσουν.

- Επειδή, όμως, υπάρχουν τα προβλήματα των απομακρυσμένων Δήμων, που είναι ιδιαιτερότητες, ήδη υπάρχουν ορισμένες δικλείδες στο υπάρχον νομοσχέδιο, προκειμένου να μην μπορούν να φύγουν εύκολα από τέτοιους Δήμους υπάλληλοι.

- Με τα οργανογράμματα και τα περιγράμματα θέσεων οι φορείς θα είναι σε θέση να γνωρίζουν για πρώτη φορά ποια κενά έχουν να καλύψουν και μετά να προχωρήσουν σε προσλήψεις αν χρειαστεί.

- Το πρόβλημα της Αυτοδιοίκησης είναι οι προσλήψεις και όχι η "κινητικότητα".

- Με τον νέο νόμο εντάξαμε τους Δήμους σε ένα δυναμικό σύστημα ανακατανομής προσωπικού των φορέων. Δώσαμε νέες δυνατότητες στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, διασφαλίζοντας:

1. Την απλοποίηση και τον εξορθολογισμό της διαδικασίας μετακίνησης του υπαλλήλου χωρίς αδικαιολόγητες γραφειοκρατικές επιβαρύνσεις.

2. Την ανακατανομή του προσωπικού και κάλυψη των κενών θέσεων βάσει των πραγματικών αναγκών κάθε φορέα.

3. Τις στοχευμένες προσλήψεις, που θα ικανοποιούν πραγματικές ανάγκες των φορέων, θα αναδεικνύονται μέσα από τα διαφανή αυτά ψηφιακά οργανογράμματα, τα οποία θα μπορούν να είναι ορατά σε όλους. Και, βεβαίως, με μία τελική υπογραφή.