Σε λίγες ημέρες αναμένεται να έρθουν στα Τρίκαλα οι τεχνικοί και το πρώτο λεωφορείο χωρίς οδηγό, που θα ξεκινήσουν τις διαδικασίες για την υλοποίηση του παγκόσμιας μοναδικότητας εγχειρήματος, της κίνησης τέτοιου οχήματος σε αστικό ιστό. Το συγκεκριμένο πρότζεκτ του Δήμου Τρικκαίων και του e-trikala, εκτός από την τεχνική υποστήριξή του, απαιτεί και τη γνώση και συνεργασία των πολιτών. Με αυτά τα «όπλα», ο Δήμος Τρικκαίων θα μπορέσει να αποτελέσει το ισχυρό παγκόσμιο σημείο αναφοράς για τη λειτουργία των πόλεων την επόμενη εικοσαετία. Είναι σαφές, ότι το μέγεθος του εγχειρήματος ξεπερνά και τροποποιεί τις κλασικές συνήθειες των κατοίκων και επισκεπτών της πόλης. Κι αυτό διότι, σταδιακά και για έξι μήνες θα αλλάξει πλήρως, όχι μόνο ο τρόπος κίνησης και κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τον αστικό ιστό και τη συμπεριφορά μας ως πολίτες που αλληλεπιδρούν με τους συμπολίτες μας.
Η σημαντική αυτή πρωτοτυπία αποτελεί ένα βασικό στοίχημα των τρικαλινών, οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε ένα πρωτοπόρο σχέδιο.
Σε πρώτη φάση, και πριν ξεκινήσουν τα έργα για τη διαμόρφωση του χώρου κίνησης των λεωφορείων χωρίς οδηγό, απαιτείται η ενημέρωση όλων των πολιτών. Η κίνηση των οχημάτων θα γίνει σε μια περίπου κυκλική διαδρομή στο κέντρο της πόλης, μήκους σχεδόν 3 χλμ.
Η κυκλοφορία των λεωφορείων θα γίνεται ως εξής: από την αφετηρία τους δίπλα από το τζαμί (οδός Δ. Τερτίπη) θα εισέρχονται στην οδό Καρδίτσης και στη συνέχεια στην οδό Καποδιστρίου, την οποία θα ακολουθούν και ως οδό Κοραή, διασχίζοντας τη γέφυρα Γούρνας. Στη συνέχεια θα στρίβουν δεξιά στην οδό Αμαλίας και αμέσως αριστερά στο στενάκι της οδού Νέλσωνος. Δεξιά ξανά, θα εισέρχονται στην οδό στρατηγού Σαράφη, την οποία θα ακολουθούν μέχρι την πλατεία Εθνικής Αντίστασης. Εκεί θα ξαναστρίβουν δεξιά, επί της οδού Διονυσίου Φιλοσόφου και στη συνέχεια επί της οδού Απ. Ιακωβάκη, οπότε θα στρίβουν δεξιά στη γέφυρα του ΚΤΕΛ. Στα φανάρια θα στρίβουν αριστερά στην οδό Όθωνος, την οποία θα ακολουθούν μέχρι τη διασταύρωσή της με την οδό Ελ. Βενιζέλου και θα εισέρχονται στο πάρκο πίσω από τις παλιές φυλακές, από όπου θα φτάνουν ξανά και θα σταθμεύουν στην οδό Δ. Τερτίπη.
Αυτό το δρομολόγιο θα ακολουθηθεί από το πρώτο λεωφορείο που, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα έρθει στα Τρίκαλα στις 29 Ιουνίου για να καταγράψει στη μνήμη του τη διαδρομή. τα χρονικά διαστήματα, από τις 22 μέχρι τις 28 Ιουνίου και από την 1η μέχρι τις 12 Ιουλίου, θα γίνονται σε όλο το μήκος της διαδρομής τα απαραίτητα έργα για τον διαχωρισμό της λωρίδας κίνησης των λεωφορείων, τη βαφή της με διαφορετικό χρώμα, την τοποθέτηση των αισθητήρων που θα δείχνουν τον προορισμό στα λεωφορεία, των σημάτων για πεζούς και οχήματα, των σηματοδοτών και όλων των υπόλοιπων τεχνικών και τεχνολογικών μέσων για την καταγραφή της πορείας τους.
Ουσιαστικά, από τα τέλη του μήνα ξεκινά μια σαφής κινητικότητα στην πόλη και ειδικά στο κέντρο της, αφού το παγκόσμιο αυτό εγχείρημα χρειάζεται υλοποίηση πρόσθετων έργων. Οι τρικαλινοί θα μετάσχουν σε αυτή την έρευνα για τις πόλεις του 21ου αιώνα, με τη χρήση της τεχνολογίας, στη βάση της αναπτυξιακής προοπτικής που θα τροποποιήσει πλήθος δεδομένων: από τον τρόπο κίνησης στην πόλη και τη χρήση του αυτοκινήτου, μέχρι τη συνακόλουθη ανάγκη για χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς, επέκτασης της χρήσης του ποδηλάτου και γενικότερης αντιμετώπισης της πόλης ως χώρου για τους πεζούς. Υπό το πρίσμα αυτό, ο Δήμος Τρικκαίων και η e-trikala Α.Ε. λαμβάνουν όλα τα μέτρα που απαιτούνται, προκειμένου, και ο πολίτης να μπορεί να μετάσχει στο εγχείρημα, και τα συμπεράσματα που θα εξαχθούν, να αποτελέσουν τη βάση για μια ουσιαστική συνεισφορά των Τρικάλων και του Δήμου μας στην εξέλιξη της ζωής και κίνησης στις πόλεις.
ΣΗΜ.: έγινε χρήση ξενόγλωσσου χάρτη, καθώς αυτός χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες των Ιταλών εταίρων του προγράμματος, από το Πανεπιστήμιο της Ρώμης.