Και στους δήμους, και στα Νομικά τους πρόσωπα επεκτάθηκε ο Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας με την ψήφιση του Νόμου 4325/2015 “Αποκατάσταση αδικιών…” και συγκεκριμένα με το άρθρο 7. Με την διάταξη του Νόμου υιοθετήθηκαν οι διατάξεις του σχετικού θεσμικού πλαισίου που ρυθμίζουν τη διεκπεραίωση υποθέσεων πολιτών, την πρόσβαση σε έγγραφα και την πρωτοκόλληση αιτήσεων, πλέον εφαρμόζονται αναλόγως και από τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Επιπλέον, θεσπίζεται, ως υποχρέωση, η παροχή έγγραφης ενημέρωσης εντός συγκεκριμένης προθεσμίας σε υπαλλήλους, που έχουν υποβάλει αιτήσεις σχετικά με θέματα της υπηρεσιακής τους κατάστασης. Συγκεκριμένα στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 “ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ” και στο Άρθρο 7.
Αναφέρεται:
Επέκταση των δικαιωμάτων πολιτών και υπαλλήλων 1. Στο άρθρο 1 του Ν.2690/1999 (Α΄ 45) «Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας» προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως εξής: «Ειδικά οι διατάξεις των άρθρων 4 έως 7 και του άρθρου 12 του παρόντος εφαρμόζονται αναλόγως στα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους, στα Ν.Π.Ι.Δ. και τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς (ΔΕΚΟ) του Κεφαλαίου Α΄ του Ν.3429/2005, καθώς και στα νομικά πρόσωπα και τις επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α, εντός ή εκτός της Γενικής Κυβέρνησης.» 2. Στο τέλος του άρθρου 4 του Ν.2690/1999 προστίθεται παράγραφος 3 ως εξής: «Οι Διευθύνσεις Διοικητικού των υπηρεσιών της παραγράφου 1 έχουν υποχρέωση έγγραφης ενημέρωσης των αιτούντων υπαλλήλων για την πρόοδο υποθέσεων σχετικών με θέματα της υπηρεσιακής τους κατάστασης που εκκρεμούν ενώπιόν τους εντός της προθεσμίας της παραγράφου 1, εφόσον δεν έχει διεκπεραιωθεί η υπόθεσή τους εντός της ως άνω προθεσμίας.» Η σχετική διάταξη συμπεριελήφθηκε, μετά από εισήγηση του Συνηγόρου του Πολίτη.
Ο Συνήγορος του Πολίτη είχε διαπιστώσει τη διαφοροποίηση των δικαιωμάτων των πολιτών στους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όσον αφορά την άσκηση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος που αναφέρεται στο άρθρο 10, το οποίο περιλαμβάνει την υποχρέωση των αρμόδιων υπηρεσιών και αρχών να απαντούν αιτιολογημένα και σύντομα σε αιτήσεις για παροχή πληροφοριών και χορήγηση εγγράφων. Έτσι, με την Ειδική Έκθεση για την βελτίωση και απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών πρότεινε στο Υπουργείο να επεκταθεί το πεδίο εφαρμογής των σχετικών διατάξεων του Νόμου 2690/1999 («Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας») και στα κρατικά ΝΠΙΔ, τις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς (ΔΕΚΟ, όπως ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κ.λπ.) και στα νομικά πρόσωπα και τις επιχειρήσεις των ΟΤΑ (Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης κ.ά.). Επίσης, είχε διαπιστώσει ότι, πολύ συχνά παρατηρείται μεγάλη καθυστέρηση ή παράλειψη απάντησης σε αιτήματα που υποβάλλουν δημόσιοι υπάλληλοι στις υπηρεσίες τους, για θέματα σχετικά με την υπηρεσιακή τους κατάσταση. Μέσα από Ετήσιες Εκθέσεις του, αλλά και έγγραφά του προς το Υπουργείο, είχε διατυπώσει την άποψη ότι αυτό συνιστά σοβαρή μορφή κακοδιοίκησης, καθώς το δικαίωμα λήψης απάντησης προκύπτει σαφώς από το Σύνταγμα και τις σχετικές διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας.
http://www.myota.gr/, 17/5/2015