Εντονες είναι οι αντιδράσεις δημάρχων για την νέα διάταξη του άρθρου 3 του Ν.4325/2014 που καθορίζει εκ νέου το θεσμικό πλαίσιο σχετικά με τη θέση υπαλλήλων σε αυτοδίκαιη και δυνητική αργία και την αναστολή άσκησης καθηκόντων, καθώς και τις συνέπειες της αργίας.
Οι δήμαρχοι εκφράζουν την αγανάκτησή τους διότι ενώ καλούνται να εκδώσουν διαπιστωτικές πράξεις για την επαναφορά των υπαλλήλων στις υπηρεσίες τους, δεν ρωτήθηκαν καν για την διαμόρφωση του νέου νόμου.
Ουσιαστικά, επανέρχεται το καθεστώς που ίσχυε πριν τις μεταρρυθμίσεις που ακολούθησαν με τους Ν. 4057/2012, Ν. 4093/2012, κλπ
Με την παρ. 8 εισάγονται μεταβατικές ρυθμίσεις για τις περιπτώσεις υπαλλήλων που τελούν ήδη σε αυτοδίκαιη αργία λόγω υπαγωγής τους σε μία ή περισσότερες από τις καταργούμενες με την παρ.1 του άρθρου 3 του Ν.4325/2015 διατάξεις. Η αργία των υπαλλήλων αυτών λήγει αυτοδικαίως μετά από δεκαπέντε (15) ημέρες από τη δημοσίευση του νόμου, δηλαδή την 26.05.2015.
Ωστόσο, συνεχίζουν να υπάγονται σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας οι υπάλληλοι που υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 107 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, όπως ισχύουν μετά την τροποποίησή τους με τις διατάξεις του Ν.4325/2015.
Με την εγκύκλιο ΥΠ.ΕΣ.Δ.Α. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/66/οικ.13632/08.05.2015, διευκρινίζεται ότι σε κάθε περίπτωση και για λόγους ασφάλειας δικαίου θα πρέπει να εκδοθεί διαπιστωτική πράξη του Δημάρχου για την επαναφορά στην υπηρεσία, ακόμη και επί των υποθέσεων για τις οποίες προβλέπεται αυτοδίκαιη λήξη της αργίας.
Εντός της δεκαπενθήμερης προθεσμίας ο Δήμαρχος μπορεί να αποφασίσει με αιτιολογημένη απόφασή του την αναστολή άσκησης των καθηκόντων για όσους από τους υπαλλήλους αυτούς υφίσταται σχετικός επιτακτικός λόγος δημοσίου συμφέροντος, παραπέμποντάς τους με την ίδια απόφαση στο οικείο πειθαρχικό συμβούλιο για τη θέση τους ή μη σε δυνητική αργία με τη διαδικασία της παρ. 2 του άρθρου 108 του Ν.3584/2007, όπως τροποποιήθηκαν
http://www.myota.gr/, 20/5/2015