Έχει παρατηρηθεί ότι την διάρκεια των γιορτών, Χριστούγεννα και Πάσχα, τα προγράμματα των καταστημάτων διαμορφώνονται με τέτοιον τρόπο ώστε τα ρεπό των εργαζομένων στην εταιρεία μας να συμπίπτουν με τις ημέρες αργίας. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να δικαιολογηθεί αν η πολιτική της εταιρείας γύρω από το πρόγραμμα των καταστημάτων είχε ενσωματώσει το κυλιόμενο ωράριο, αν και πάλι κάτι τέτοιο θα οδηγούσε στο να χάνουν τα ρεπό τους ένα 20 με 30 % των εργαζομένων.
Είναι άξιο απορίας το γιατί μια τόσο μεγάλη εταιρία δεν εφαρμόζει κοινό κυλιόμενο ωράριο σε όλα τα καταστήματα της αλλά αντίθετα αφήνει τον κάθε υποδιευθυντή να κάνει ότι του κατέβει κάθε εβδομάδα και τους εργαζομένους έρμαιο στην ικανότητα που αυτός έχει ή δεν έχει...
Έχει παρατηρηθεί ότι για τις ανάγκες του ίδιου καταστήματος, δύο υποδιευθυντές να φτιάχνουν ένα εντελώς διαφορετικό πρόγραμμα… Οφείλουμε φυσικά αναφερθούμε στην υποχρέωση της εταιρείας να αναρτά σε χώρο που έχουν πρόσβαση όλοι οι εργαζόμενοι το θεωρημένο από την επιθεώρηση εργασίας εβδομαδιαίο πρόγραμμα κάτι που έχουμε επισημάνει αρκετές φορές στην διοίκηση ότι δεν τηρείται στα περισσότερα καταστήματα. Οι διαβεβαιώσεις των εκπροσώπων της διοίκησης στην μεταξύ μας συζήτηση δυστυχώς δεν ήταν αρκετές ώστε κάτι τόσο βασικό να τηρείται από όλους και σε κάθε χώρο εργασίας…
Αν φυσικά θέλουμε να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους, ο λόγος για τον οποίο δεν εφαρμόζεται το κυλιόμενο ωράριο στο Πλαίσιο είναι γιατί προφανώς η εταιρεία προτιμά να διαμορφώνει το πρόγραμμα σύμφωνα με τις δικές της ανάγκες χωρίς να λαμβάνει υπόψιν της τις ανάγκες των εργαζομένων. Η ελεύθερη αγορά αρέσκεται σε εργαζόμενους - σκλάβους, ετοιμοπόλεμους 7 μέρες την εβδομάδα και 30 μέρες των μήνα.
Η πρόταση μας για κάρτα προσέλευσης - αποχώρησης (rfid καρτες) των εργαζομένων απορρίφθηκε απ’ την διοίκηση αν και ακόμα αναρωτιόμαστε πώς μια εταιρεία που βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας δεν μπορεί να βρει κάτι ώστε να λύνονται οι όποιες αμφιβολίες σε θέματα ωραρίων κτλ. άλλωστε και την τεχνογνωσία αλλά και τα μηχανήματα (rfid scanners) υπάρχουν σε κάθε κατάστημα και μπορούν να εφαρμόσουν άμεσα το παραπάνω σύστημα παρακολουθήσεις ωραρίων.
Καμία αργία δεν μπορεί και δεν πρέπει να καταμετρηθεί σαν ρεπό στα καταστήματα εφόσον αυτό θα είναι κατάφορη αδικία των εργαζομένων .
Όλοι οι εργαζόμενοι θα πρέπει να πάρουν τα χρωστούμενα ρεπό τους σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα ή να τα πληρωθούν μέχρι το τέλος του μήνα.
Τέλος να αναφέρουμε το πόσο εντύπωση μας έκανε η απάντηση της διοίκησης στο ερώτημα του Σωματείου γύρω από τα μπόνους, σύμφωνα με τα στοιχεία τους το 55% των εργαζομένων έχει πάρει μπόνους τον τελευταίο χρόνο. Είμαστε βέβαιοι πως τα 10ώρα και τα κομμένα ρεπό στο τέλος του μηνά καταμετρούνται σε αυτά τα μπόνους.
Οποιοσδήποτε συνάδελφος, είναι ή δεν είναι μέλος του σωματείου μας και αντιμετωπίζει θέματα που αφορούν στα ρεπό ή τις υπερωρίες του μπορεί να επικοινωνήσει στα παραπάνω τηλέφωνα και να ενημερώσει και να ενημερωθεί από το σωματείο μας.
Ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων στην εταιρεία «Πλαίσιο»
http://www.ergasianet.gr/, 21/1/2015