24 Ιουλ 2014

Δυσμενής μεταχείριση εργαζομένων & ενέργειες προάσπισης των δικαιωμάτων τους

της Δρος Κατερίνας Παζιώνη - Καλλή
Α Π Ο Κ Λ Ε Ι Σ Τ Ι Κ Ο

Κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα, ακούμε για διάφορα συμβάντα στο χώρο της Δημόσιας Διοίκησης/Αυτοδιοίκησης σχετικά με κρίσεις/αξιολογήσεις/τοποθετήσεις σε θέσεις ευθύνης που, ενώ υπόσχονται μια δικαιότερη αντιμετώπιση των εργαζομένων, οδηγούν συχνά σε αντιδεοντολογικές και άδικες συμπεριφορές κατά ατόμων που έχουν αφιερώσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους στην υπηρεσία τους, χωρίς να υποκύπτουν σε κομματικά ή άλλα συμφέροντα. Όταν η δυσμενής μεταχείριση ασκείται από πλευράς διοικήσεων κρατικών ή/και αυτοδιοικητικών φορέων – θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί – ότι είναι αναμενόμενο, αφού η εξουσία έχει στη «διακριτική ευχέρειά της» το δικαίωμα να ενεργεί προς το συμφέρον του γενικού καλού και όχι του μεμονωμένου ατόμου. Γεννάται ασφαλώς το ερώτημα πώς είναι δυνατό οι μαζικές «διαγραφές» ομάδας εργαζομένων ή η τοποθέτηση σε θέσεις ευθύνης ατόμων, κατόπιν αθέμιτης επιρροής, να εξυπηρετεί το κοινό καλό.  Σε ό,τι συμβαίνει στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης η απάντηση είναι σχετικά εύκολη. Στο χώρο αυτό ο «θεσμός» των πελατειακών σχέσεων συνεχίζει να διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο, παρά τα όσα ακούγονται και γράφονται περί δίκαιης αξιολόγησης κ.α. σχετικά. Αυτό αποδεικνύεται από τα μεγάλα σκάνδαλα ορισμένων Δήμων που δημοσιοποιούνται αλλά και από άλλα, μικρότερης εμβέλειας, σκάνδαλα που παραμένουν κρυφά και πλήττουν ένα αριθμό έντιμων εργαζομένων αλλά και το αίσθημα περί δικαίου.
Σε αυτή τη συγκεκριμένη περίπτωση ανήκει η «δυσμενής μεταχείριση εργαζόμενου» και αποτελεί χείριστο φαινόμενο της κατηγορίας «αδιαφανών διαδικασιών». Είναι δε επαίσχυντη τακτική όταν, κυρίως, υποστηρίζεται ή, ακόμη χειρότερα, υποκινείται από κύκλο «άλλων» που είτε βρίσκονται εντός του εργασιακού χώρου ή/και ακόμη εντός του ευρύτερου κοινωνικού χώρου, αποσκοπώντας σε ίδιον όφελος. Η τακτική αυτή κατονομάζεται συγκεκριμένα ως «αθέμιτη άσκηση επιρροής»,  αποτελεί ποινικό αδίκημα και τιμωρείται με φυλάκιση από 2 έως και 5 χρόνια καθώς και με χρηματική ποινή, σύμφωνα με το άρθρο 142 του Ποινικού Κώδικα. Ερμηνεύεται ως «η συμπεριφορά που οδηγεί σε κατάχρηση επιρροής ενός ατόμου (ή περισσότερων) προς κάποιο άλλο πρόσωπο ή Δημόσια Αρχή για την εξασφάλιση αθέμιτου πλεονεκτήματος για τον ηθικό αυτουργό της πράξης, για τον εαυτό του ή/και για οποιονδήποτε άλλο-ους». Η αθέμιτη επιρροή επιχειρεί να επιβάλλει ή επηρεάσει την ενέργεια πράξεως ή την παράλειψη νόμιμης πράξεως με σκοπό την ευνοϊκή ή δυσμενή μεταχείριση εργαζόμενου-ης.

Πώς αντιμετωπίζεται;
Η απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι σχετικά ευχερής, αφού υφίστανται πολλές και έγκυρες επιλογές τις οποίες έχουν στη διάθεσή τους οι εργαζόμενοι-ες που, ενδεχομένως, έχουν πληγεί από αντίστοιχες τακτικές, για να διεκδικήσουν τα νόμιμα δικαιώματά τους, αρκεί να γνωρίζουν που θα τις αναζητήσουν. Ωστόσο, είναι  εξαιρετικά περίπλοκο να εντοπιστούν και να αποδειχτούν πέραν κάθε αμφιβολίας ανάλογα φαινόμενα, ειδικά, όταν προκαλούνται από άτομα «υπεράνω υποψίας» που διαχειρίζονται τις «συναδελφικές» σχέσεις κατά το δοκούν και ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες και συμφέροντα. Χωρίς να μειώνεται η ατομική ευθύνη αυτών των προσώπων, πρέπει να επισημανθεί ότι το μεγαλύτερο μέρος της υπαιτιότητας βαρύνει τους Δημόσιους Λειτουργούς, τις Διοικητικές Αρχές ενός δημόσιου/αυτοδιοικητικού φορέα και, για το λόγο αυτό, χρειάζεται να είμαστε όλοι οι εργαζόμενοι σε επιφυλακή διότι εάν ο διοικούμενος χάσει το δικαίωμα να γνωρίζει γιατί αντιμετωπίστηκε δυσμενώς τότε αυτή η κατάσταση θα γίνει καθεστώς, αφού η δύναμη που παραχωρείται στις Δημόσιες/Αυτοδιοικητικές Αρχές σε περιόδους φόβου και βαθιάς κρίσης δεν αίρεται από νόμους. Κατά συνέπεια, η κατάφωρη αδικία που συμβαίνει σήμερα σε ένα/μία εργαζόμενο-η, αύριο μπορεί να συμβεί στον καθένα ακόμη και σε εκείνους/εκείνες που επωφελούνται από τη δυσμενή υπηρεσιακή κατάστασή της επί του παρόντος. Η παραβίαση της αρχής προστασίας των δικαιωμάτων των εργαζομένων (όπως και της εμπιστοσύνης τους στη διοίκηση), κατόπιν έλλειψης αιτιολογίας κατά την ενέργεια άδικης πράξης ή παράλειψη οφειλόμενης νόμιμης πράξης, συνιστά υπέρβαση των ορίων της «διακριτικής ευχέρειας» της εξουσίας. Εν τούτοις, τίποτα δεν παραμένει κρυφό επί μακρόν και, σε ορισμένες περιπτώσεις που είναι εμφανής η αθέμιτη επιρροή, η άμεση αντιμετώπιση θα πρέπει να είναι η απομόνωση του ατόμου ή/και ατόμων που ευθύνονται για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση. Οι κύριες ενέργειες στις οποίες μπορείτε να προχωρήσετε για την προστασία των δικαιωμάτων σας είναι οι ακόλουθες:


Α) Κατάθεση Αιτήματος Θεραπείας (ΑΡΘΡΟ 24 ΤΟΥ ν. 2690/99), στην αρμόδια Υπηρεσία του Φορέα όπου υπηρετείτε και από τον οποίο αντιμετωπιστήκατε δυσμενώς χωρίς αιτιολόγηση.
Τι είναι η Αίτηση Θεραπείας;
Η «αίτηση θεραπείας» ανήκει σε μια κατηγορία διοικητικής προσφυγής και αποτελεί μια μορφή αυτοελέγχου της Διοίκησης, με την οποία επιδιώκεται η θεραπεία τυχόν παρανομιών των διοικητικών πράξεων από την ίδια τη Διοίκηση, με σκοπό την ταχύτερη, οικονομικότερη και, ενδεχομένως, αποτελεσματικότερη προστασία των δικαιωμάτων και συμφερόντων των διοικουμένων. Επειδή σύμφωνα με τις γενικές αρχές του διοικητικού δικαίου, όπως αυτές έχουν διαπλασθεί από την πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι διοικητικές πράξεις, ακόμη και όταν ρητώς χαρακτηρίζονται από το νόμο ως οριστικές ή αμετάκλητες, μπορεί πάντοτε να ανακαλούνται για λόγους αναγόμενους στη νομιμότητά τους, κατ’ εφαρμογή των αρχών που διέπουν την ανάκληση των διοικητικών πράξεων (ΣτΕ 1208/2012, 2968/2005, 2692/1999, 880/1998 επτ., 3507/1979 Ολομ., 1013/1934 Ολομ.). Περαιτέρω, με το άρθρο 10 του Συντάγματος (το οποίο κατοχυρώνει το δικαίωμα των διοικουμένων να αναφέρονται προς τις αρχές), οι διοικούμενοι έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν στις διοικητικές αρχές έγγραφες αναφορές, που περιέχουν αιτιάσεις κατά ενεργειών ή παραλείψεών τους και αποσκοπούν στην επανόρθωση ή την αποτροπή ηθικής ή υλικής βλάβης. Οι αναφορές αυτές, εφόσον απευθύνονται σε διοικητικές αρχές και έχουν ως αίτημα την ανάκληση ή ακύρωση ή τροποποίηση διοικητικής πράξης, ονομάζονται διοικητικές προσφυγές (Επ. Σπηλιωτόπουλος, Εγχειρίδιο Διοικητικού Δικαίου, Τόμος 1,13η Έκδοση, 2010 σελ.257).

Είναι προφανές ότι με την άσκηση των διοικητικών προσφυγών, οι ενδιαφερόμενοι καταφεύγουν στη Διοίκηση και επιδιώκουν τη βελτίωση της θέσης τους, προκειμένου να αποφύγουν την προσφυγή στη Δικαιοσύνη με την άσκηση ένδικων βοηθημάτων. Τόσο η άσκηση των διοικητικών προσφυγών όσο και ο έλεγχος που ασκείται, ως συνέπειά τους, διέπονται κατά βάση από διαδικαστικούς και ουσιαστικούς κανόνες που ορίζουν τη νομιμότητά τους, οι οποίοι έχουν συστηματοποιηθεί στο άρθρο 24 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/99). Ειδικότερα, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 24 παρ. 1 του ΚΔΔ, ο ενδιαφερόμενος για την αποκατάσταση υλικής ή ηθικής βλάβης των εννόμων συμφερόντων του, που προκαλείται από ατομική διοικητική πράξη, δύναται, για οιονδήποτε λόγο, να ζητήσει με αίτησή του (αίτηση θεραπείας), από τη διοικητική αρχή που εξέδωσε την πράξη, την ανάκληση ή τροποποίησή της.

Με απλά λόγια, εάν αποδεικνύεται επαρκώς ότι ένας/μια εργαζόμενος-η έχουν υποστεί υλική ή ηθική βλάβη στα έννομα συμφέροντά τους από ατομική διοικητική πράξη, μπορούν να ζητήσουν την ικανοποίησή τους από την ίδια την διοίκηση, πριν καταφύγουν στην δικαστική προστασία.

Η διοίκηση είναι υποχρεωμένη από το νόμο (βλ. ενέργεια της Διοίκησης - άρθρο 2 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 5 παρ. 1 του Ν 3242/2004) να ενεργήσει εντός της προθεσμίας που τάσσει ο νόμος. Αν δεν προβλέπεται σχετική προθεσμία από τον νόμο, η ενέργεια συντελείται εντός ευλόγου χρόνου (δηλαδή εντός προθεσμίας εύλογης που ορίζεται κατά την κοινή πείρα και κρίνεται από τη Διοίκηση και, τελικώς, από το Δικαστήριο) ο οποίος δεν μπορεί να υπερβεί το τρίμηνο. Μετά την παρέλευση τριμήνου, θεωρείται κατά νόμο (άρθρο 45 παρ. 4 του πδ 18/1989, 63 παρ. 4 του ΚΔΔ) ότι υπάρχει σιωπηρή άρνηση του διοικητικού οργάνου να εκδώσει την πράξη, η οποία καλείται παράλειψη οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας και λογίζεται ως εκτελεστή διοικητική πράξη, δυνάμενη να προσβληθεί με αίτηση ακύρωσης. Εάν επιθυμείτε να προχωρήσετε σε πιο δραστικές επιλογές, μπορείτε να απευθυνθείτε:

Β) Στο Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.) που είναι όργανο εσωτερικού ελέγχου του συνόλου της Δημόσιας Διοίκησης. Το Σ.Ε.Ε.Δ.Δ. στοχεύει στη διασφάλιση της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης, εντοπίζοντας   φαινόμενα, όπως Διαφθοράς, Κακοδιοίκησης, Αδιαφανών διαδικασιών, Αναποτελεσματικότητας, Χαμηλής ποιότητας υπηρεσιών. Στην ιστοσελίδα του Σ.Ε.Ε.Δ.Δ. και συγκεκριμένα στο http://rns.seedd.gr/PortalCont/Inet/z001ProtalContatsadd.asp θα βρείτε όλες τις σχετικές πληροφορίες, καθώς και την περιοχή όπου θα μπορέσετε να καταχωρήσετε την καταγγελία σας. Πρόκειται για μια ομάδα άτεγκτων και εξειδικευμένων στελεχών που ανταποκρίνονται άμεσα στην καταγγελία σας και μπορούν να σας συμβουλέψουν για τις κατάλληλες ενέργειες παρεμβαίνοντας αποτελεσματικά για την καταπολέμηση επαίσχυντων περιπτώσεων.

Εάν το αδίκημα που διαπράχθηκε εναντίον σας θίγει εκτός των άλλων και την επαγγελματική σας υπόσταση ως Επιστημόνων/Ερευνητών μπορείτε να απευθυνθείτε σε Ανώτατο Ευρωπαϊκό Φορέα που διασφαλίζει τα δικαιώματα των Ευρωπαίων Επιστημόνων και τα οποία διέπονται από τους Ευρωπαϊκούς Νόμους, α) Χάρτα Θεµελιωδών ∆ικαιωµάτων Επιστημόνων/Ερευνητών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2003) και β) Ευρωπαϊκή Χάρτα Δεοντολογίας Απασχόλησης των Επιστημόνων/Ερευνητών (2005), που υπερτερούν των εθνικών νόμων και καθορίζουν τις εθνικές/τοπικές αποφάσεις. Αναφέρονται συγκεκριμένα στις υποχρεώσεις των εργοδοτών/διοίκησης φορέων Δημοσίου ή/και ευρύτερου Δημόσιου Τομέα, απέναντι στους/τις Επιστήμονες/Ερευνητές-τριες που απασχολούν. Οποιοσδήποτε, όμως, μπορεί να χρησιμοποιήσει τα μέσα που παρέχουν οι αρμόδιοι Ευρωπαϊκοί Φορείς, ειδικά εάν στοχεύει σε αγωγές αποζημίωσης λόγω παραβίασης του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τοπικές ή άλλες δημόσιες αρχές των κρατών-μελών. Οι Ευρωπαϊκοί Φορείς που μπορείτε να απευθυνθείτε, χωρίς οικονομική επιβάρυνση, είναι:

·         Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα –
επικοινωνία στο e-mail : comm-rep-athens@ec.europa.eu

·         Ευρωπαϊκή Επιτροπή - Γενική Γραμματεία - Εφαρμογή του δικαίου της Ένωσης, «Ασκήστε τα δικαιώματά σας»: Το ευρωπαϊκό δίκαιο παρέχει δικαιώματα και επιβάλλει υποχρεώσεις όχι μόνο στα κράτη μέλη αλλά και στους πολίτες, τις επιχειρήσεις, τους δημόσιους/ τοπικούς αυτοδιοικητικούς φορείς για τους οποίους ισχύουν άμεσα ορισμένοι κανόνες. Αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του νομικού συστήματος των κρατών μελών, τα οποία είναι πρωτίστως υπεύθυνα για την ενσωμάτωση των εν λόγω κανόνων στο εθνικό σύστημα και για την ορθή εφαρμογή τους. Δικαιούστε λοιπόν να απαιτείτε από τις εθνικές αρχές ολόκληρης της επικράτειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης να σέβονται τα ευρωπαϊκά δικαιώματά σας, πολύ δε περισσότερο, να το απαιτείτε από την Τοπική Αυτοδιοίκηση όπου εργάζεστε. Τα στάδια διαδικασίας εξέτασης της κάθε περίπτωσης, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είναι τα ακόλουθα:
1.       Υποβολή καταγγελίας
2.       Εξέταση της καταγγελίας
3.       Εθνικά μέσα έννομης προστασίας
4.       Διοικητικές εγγυήσεις
5.       Προστασία του καταγγέλλοντος και των προσωπικών του δεδομένων
6.       Προσφυγή στον Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή
Οδηγίες στην ιστοσελίδα: http://ec.europa.eu/eu_law/your_rights/your_rights_el.htm

·         Ειδικότερα για τον Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή, ισχύει ότι οι ενέργειές σας μπορούν να γίνουν παράλληλα, δηλαδή αφού απευθυνθείτε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την τεκμηριωμένη καταγγελία σας, να προβείτε στο ίδιο αίτημα και προς τον Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή, σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται στα άρθρα 24 και 228 ΣΛΕΕ (Δίκαιο της Ένωσης). Η ιστοσελίδα από όπου μπορείτε να αντλήσετε όλες τις σχετικές οδηγίες είναι: http://www.ombudsman.europa.eu/el/atyourservice/home.faces.

·         Τέλος, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Το Κοινοβούλιο, μέσω των αναφορών, εντοπίζει περιπτώσεις παραβίασης των δικαιωμάτων των Ευρωπαίων πολιτών από τοπικές/αυτοδιοικητικές ή άλλες δημόσιες αρχές. Στην ιστοσελίδα http://www.europarl.europa.eu/committees/el/PETI/home.html μπορείτε να βρείτε όλες τις σχετικές πληροφορίες, οδηγίες και στοιχεία επικοινωνίας με τα αρμόδια πρόσωπα που θα λάβουν την καταγγελία σας. Η καταγγελία μπορεί να υποβληθεί σε μία από τις ομιλούμενες γλώσσες στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επομένως και στην Ελληνική.

Εύχομαι να μην χρειαστεί σε κανένα από τους/τις συναδέλφους να χρησιμοποιήσουν τα προαναφερόμενα μέσα για να διεκδικήσουν το (αυτονόητο) δικαίωμά τους για έντιμη, αξιοκρατική αναγνώριση της υπηρεσίας τους, πολύ δε περισσότερο, να μην βρεθούν ποτέ στη θέση να διαπιστώσουν ότι η δυσμενής μεταχείρισή τους από τη Διοίκηση οφείλεται σε «αθέμιτη επιρροή» που ασκήθηκε, ενδεχομένως, από «γνωστούς κύκλους». Η ζημία που προκαλείται σε ανάλογες περιπτώσεις είναι κατά πολύ μεγαλύτερη της ηθικής/υλικής βλάβης των έννομων συμφερόντων του/της εργαζόμενου-ης. Κυρίως, πλήττεται η πίστη στον άνθρωπο, στα όμορφα συναισθήματα, και στα κοινά ιδανικά.

Κλείνοντας αυτό το σύντομο κείμενο, οφείλω να ευχαριστήσω, από το βάθος της καρδιάς μου, για τη φιλοξενία στην εφημερίδα τους, τους αγαπημένους και ειλικρινείς φίλους Άκη Γκόγκο και Δημήτρη Χανιωτάκη, αλλά και τα άλλα μέλη της Συντακτικής Ομάδας της "πρΟΤΑσης", τον Πέτρο Χριστοδούλου και τον Παναγιώτη Κατσαρλίνο, μια ζεστή παρέα από «Τέσσερις Σωματοφύλακες» της Ανθρωπιάς, της Καλοσύνης και της Εντιμότητας που δίνει Ελπίδα ότι, ίσως, στο μέλλον μπορεί κάτι να αλλάξει στους εργασιακούς χώρους που πλήττονται επί του παρόντος από επαίσχυντες τακτικές. Οφείλω, επιπλέον, πολλές θερμές ευχαριστίες, ευγνωμοσύνη και τις πιο όμορφες σκέψεις σε όλους-ες τους/τις συναδέλφους που συν-εργαστήκαμε επί πολλά χρόνια, ιδιαίτερα στην υπηρεσία του Αετοπούλειου (προφανώς πριν τη συγχώνευση και πριν ακόμη από το 2002), οι οποίοι-ες με την εργατικότητά τους, με ευσυνειδησία & αυταπάρνηση, προσέφεραν μια άλλη διάσταση στην επαγγελματική ηθική. Τα αποτελέσματα από τη συνεργασία μου με την Αλεξάνδρα Παπασωτηρίου, τον Δημήτρη Χανιωτάκη, την Χριστίνα Θεοδωρίδου, την Όλγα Καραγιώργη, τη Στέλλα Λίτινα, τον Τάσο, την Δώρα, την Μαριέττα, την Βούλα, την Σοφία και άλλα άτομα που η συναισθηματική φόρτιση δεν με αφήνει να θυμηθώ αυτή τη στιγμή, θα έπρεπε να έχουν καταγραφεί στην ιστορία του Πολιτιστικού Κέντρου, αφού η απήχηση του έργου του υπερέβη τα στενά όρια του Δήμου μας, τολμώ να πω και του εθνικού χώρου, με την υλοποίηση Ευρωπαϊκών προγραμμάτων συνεργασίας με σημαντικούς φορείς, Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια και άλλους Ευρωπαϊκούς Δήμους. Ανάλογα μικρά ‘θαύματα’ συμβαίνουν μόνον όταν  βρίσκονται σε αρμονική συν-εργασία η εντιμότητα, η γνώση, η επιθυμία να υπηρετείς το «κοινό καλό», η αυταπάρνηση, η ευσυνειδησία και η γνήσια συναδελφικότητα. Στις/τους συναδέλφους που ανέφερα, και ελπίζω πάντα να με τιμούν με τη φιλία τους, εύχομαι ολόψυχα «εύπλοια ταξίδια» στη ζωή τους.

Δρ Κατερίνα Παζιώνη-Καλλή

* Σημείωση "πρΟΤΑσης":
Η Κατερίνα Παζιώνη-Καλλή είναι από τις πιο παλιές συναδέλφους μας, υπηρετούσε στο Αετοπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο για πολλά χρόνια, όπου προσέφερε με όλες τις δυνάμεις της για την ανάδειξη του Αετοπούλειου σε υπερτοπικό φορέα πολιτισμού, αρχικά από τη θέση βοηθού Δ/ντριας και στη συνέχεια από τη θέση Προϊσταμένης Διεύθυνσης. 
Είναι Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου στις Ανθρωπιστικές & Κοινωνικές Επιστήμες, διαθέτει Master of Science by Research στην Κοινωνιολογία, είναι πτυχιούχος Πολιτικών & Κοινωνικών Επιστημών και κάτοχος Ευρωπαϊκού Διπλώματος Διαχείρισης/Διοίκησης Πολιτισμικών Μονάδων.

Την ευχαριστούμε πολύ για την τιμή που μας έκανε και γιατί μας έδωσε την ευκαιρία, ΠΡΩΤΟΙ ΕΜΕΙΣ, κατ' ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, να αναρτήσουμε το καταπληκτικό, άκρως αποκαλυπτικό και εξαιρετικά χρήσιμο κείμενό της.