Παραμένουν και ενισχύονται τα προβλήματα κυκλοφοριακού φόρτου και στάθμευσης που ταλαιπωρούν εδώ και χρόνια την καθημερινότητα των κατοίκων της περιοχής «Σίδερα» στο Κάτω Χαλάνδρι.
Παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις των περιοίκων προς τη δημοτική αρχή, οι οποίοι έχουν αρκετές φορές επισημάνει τα κακώς κείμενα με τη συλλογή υπογραφών, ενώ έχουν πραγματοποιήσει και μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στους αρμόδιους αντιδημάρχους της πόλης, λίγα πράγματα έχουν αλλάξει ουσιαστικά.
Όπως έχουμε γράψει και σε προηγούμενο ρεπορτάζ της εφημερίδας για το θέμα, οι δρόμοι της περιοχής αυτής περιστοιχίζονται από κεντρικές οδικές αρτηρίες (Λεωφόρος Κηφισιάς και Παπανικολή), με αποτέλεσμα να δέχονται υπέρμετρο κυκλοφοριακό φόρτο, τόσο από τα οχήματα των εργαζομένων στις μεγάλες εταιρείες που εδράζονται σε αυτές, όσο και από το γεγονός ότι οι συγκεκριμένοι δρόμοι χρησιμοποιούνται ως παρακαμπτήριοι των λεωφόρων. Έτσι, τα στενά γεμίζουν σταθμευμένα αυτοκίνητα, τα οποία εμποδίζουν αφ’ ενός τη μετακίνηση των πεζών κι αφ’ ετέρου τη διέλευση μεγάλων οχημάτων (απορριμματοφόρα, ασθενοφόρα, πυροσβεστικά κλπ).
Τα εντονότερα προβλήματα εντοπίζονται στις οδούς Εθνικής Αντιστάσεως, Ύδρας, Ζαν Μωρεάς, Ναυαρίνου, Φιλελλήνων και Κωστή Παλαμά. Σημειώνεται, ότι ύστερα από επανειλημμένες παρεμβάσεις των κατοίκων, οι αντιδήμαρχοι Τεχνικών Υπηρεσιών Παναγιώτης Βάσιος και Περιβάλλοντος Μύρων Ανδριανάκης επισκέφθηκαν την περιοχή και συναντήθηκαν με εκπροσώπους των κατοίκων του Ιούνιο του 2011.
Τελικά, κάτοικοι και αντιδήμαρχοι, συμφώνησαν στη λήψη ορισμένων πρώτων μέτρων, χωρίς κόστος, με στόχο την άμεση ανακούφιση της περιοχής.
Ωστόσο, πριν από λίγες ημέρες, κάτοικοι της περιοχής επικοινώνησαν με την εφημερίδα μας, υποστηρίζοντας ότι στην ουσία δεν έχουν πραγματοποιηθεί ουσιαστικές παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΑΜΑΡΥΣΙΑ πραγματοποίησε, μαζί με περίοικους, ένα μικρό «οδοιπορικό» στην περιοχή, προκειμένου να καταγράψει αναλυτικά τα ζητήματα που δυσχεραίνουν την καθημερινότητα των δημοτών.
Kυκλοφοριακή επιβάρυνση
Ένα από τα βασικότερα ζητήματα που, όπως έχουμε γράψει, απασχολούν τους κατοίκους είναι το πρόβλημα του υπέρμετρου κυκλοφοριακού φόρτου που δέχεται η περιοχή.
Όπως χαρακτηριστικά λέει στην εφημερίδα μας κάτοικος της περιοχής, οι οδηγοί «χρησιμοποιούν τα στενά, όπως την οδό Ναυαρίνου, προκειμένου να αποφύγουν την κίνηση της Λεωφόρου Παπανικολή, αλλά μπαίνουν με μεγάλη ταχύτητα καθώς δεν υπάρχει σχετική σήμανση», ενώ, στην οδό Ναυαρίνου βρίσκεται και το 1ο ΕΠΑΛ Χαλανδρίου.
Σύμφωνα με τους κατοίκους, τα παρτέρια που έχουν εγκατασταθεί στη συγκεκριμένη οδό, δεν έχουν τοποθετηθεί σωστά, με αποτέλεσμα «να μην αναγκάζουν τους οδηγούς να κόβουν ταχύτητα», αλλά μόνο «να φθείρονται τα λάστιχά μας, προσπαθώντας να περάσουμε ανάμεσα στα παρκαρισμένα».
Επικίνδυνο σημείο
Μια μεγάλη «πληγή» της περιοχής, είναι το τμήμα της οδού Κωστή Παλαμά, από το ύψος της οδού Ύδρας μέχρι την Παπανικολή: στο σημείο αυτό, παρά το γεγονός ότι η κατεύθυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων δεν είναι προς την Παπανικολή, οι περισσότεροι οδηγοί παραβιάζουν την απαγορευτική σήμανση προκειμένου να «βγουν» στη λεωφόρο, με αποτέλεσμα να σημειώνονται ατυχήματα, καθώς ακριβώς σε αυτό το ύψος της λεωφόρου Παπανικολή, υπάρχει διάβαση πεζών.
Το πρόβλημα επιτείνει η ύπαρξη τριγωνικής νησίδας, στη συμβολή των δύο οδών, η ο οποία χρησιμοποιείται ως παρκινγκ από τους οδηγούς, με αποτέλεσμα να μειώνεται σημαντικά η ορατότητα των πεζών που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τη διάβαση. «Στο σημείο αυτό, έχουν σημειωθεί πολλά ατυχήματα», μας λένε οι κάτοικοι, κάποια από τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα σοβαρούς τραυματισμούς.
Την κατάσταση επιβαρύνουν, τέλος, σύμφωνα με τους κατοίκους, παρακείμενες εταιρείες εμπορίας αυτοκινήτων, οι οποίες σταθμεύουν τα προς πώληση οχήματα στους γύρω δρόμους. Μάλιστα, συχνά οι έμποροι πλένουν τα αμάξια στον δρόμο, με αποτέλεσμα, τα γύρω στενά να πλημμυρίζουν με νερά και απορρυπαντικά.
Συστηματική παραβίαση σήμανσης
Ωστόσο, τα προβλήματα δεν σταματούν εκεί, αφού τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, που καταλαμβάνουν όλους τους ελεύθερους χώρους, ακόμα και τις γωνίες των δρόμων, εμποδίζουν συχνά, σύμφωνα με τους κατοίκους, τη διέλευση μεγάλων οχημάτων, όπως τα απορριμματοφόρα και τα οχήματα έκτακτης ανάγκης (πυροσβεστικά και ασθενοφόρα), με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη διασταύρωση των οδών Φιλελλήνων και Πύλου.
Όπως είναι προφανές, η σήμανση για τη στάθμευση δεν τηρείται, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την οδό Φιλελλήνων, όπου υπάρχουν πινακίδες για εκ περιτροπής στάθμευση, αλλά τα σταθμευμένα οχήματα καταλαμβάνουν μονίμως και τις δύο πλευρές του δρόμου. Οι κάτοικοι έχουν ζητήσει επανειλημμένα τη συνδρομή της δημοτικής αστυνομίας για το θέμα, όμως παρά τις όποιες παρεμβάσεις, η κατάσταση παραμένει ίδια.
Αναγκαίες μικροπαρεμβάσεις
Ένα άλλο ζήτημα που απασχολεί τους κατοίκους της περιοχής είναι ότι μπροστά από το φανάρι για τους πεζούς που υπάρχει στη Λεωφόρο Παπανικολή στο ύψος της συμβολής της με την οδό Ζαν Μωρεάς, έχει τοποθετηθεί πινακίδα οδικής σήμανσης (!), με αποτέλεσμα όσοι θέλουν να περάσουν τη διάβαση να μην μπορούν να διακρίνουν την ένδειξη του φωτεινού σηματοδότη.
Τέλος, από το ρεπορτάζ που πραγματοποιήσαμε με τους κατοίκους, προέκυψαν και άλλες αναγκαίες μικροπαρεμβάσεις για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων στην περιοχή. Αναφέρουμε ενδεικτικά τα κολωνάκια που σε πολλές περιπτώσεις έχουν ξηλωθεί από τις ράμπες διέλευσης ΑμΕΑ, εξαιτίας των οχημάτων που παρκάρουν πάνω στα πεζοδρόμια, σύμφωνα με τους κατοίκους, αλλά και το απαγορευτικό σήμα που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Παπανικολή και Σολωμού (απαγορεύει την είσοδο στη Σολωμού) και το οποίο είναι στην κυριολεξία κρυμμένο από τα κλαδιά δέντρων ελιάς.
«Συνεργαζόμαστε με τους κατοίκους»
Για όλα τα παραπάνω, η εφημερίδα μας επικοινώνησε με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών Παναγιώτη Βάσιο. Για το θέμα της νησίδας στην οδό Παπανικολή, ο κ. Βάσιος υποστήριξε ότι έχει έρθει σε επικοινωνία με τους κατοίκους, ωστόσο η λύση που πρότεινε για «κλείσιμο» της εξόδου της οδού Κωστή Παλαμά προς την Λεωφόρο Παπανικολή, δεν έγινε δεκτή απ’ όλους. Το σκεπτικό των διαφωνούντων ήταν ότι, σε αυτή την περίπτωση, ο χώρος θα μετατραπεί σε κανονικό… παρκινγκ. «Είμαστε σε συνεργασία με τους κατοίκους, για την εξεύρεση της καλύτερης δυνατής λύσης», υποστήριξε ο ίδιος. Αναφορικά με τη στάθμευση των οχημάτων του καταστήματος εμπορίας, ο ίδιος σημείωσε ότι έχουν γίνει συστάσεις προς τον ιδιοκτήτη, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Όσον αφορά στη συνεχή παραβίαση της σήμανσης για τη στάθμευση, ο κ. Βάσιος επικαλέστηκε τη μικρή δύναμη της δημοτικής αστυνομίας. «Έχουμε 28 αστυνομικούς που καλύπτουν όλο το Χαλάνδρι. Υπάρχει ικανοποιητική αστυνόμευση, ωστόσο δεν είναι μεγάλη η δύναμη της δημοτικής αστυνομίας», σημείωσε ο ίδιος ζητώντας «να υπάρχει και λίγη κατανόηση από τους κατοίκους».
Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος εξήγησε ότι σε συνεννόηση με τους κατοίκους, απλοποιείται η διαδικασία έκδοσης από τον Δήμο άδειας τοποθέτησης κολωνακίων στα πεζοδρόμια από ιδιώτες, προκειμένου να αποφεύγεται η παράνομη στάθμευση.
Παράλληλα, δεσμεύτηκε να εξετάσει το θέμα του σήματος που «κρύβει» τον φωτεινό σηματοδότη για τους πεζούς.
Τέλος, αναφερόμενος σε όλα τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της πόλης στην καθημερινότητά τους, ο κ. Βάσιος σημειώνει ότι «καθημερινά υπάρχει στους δρόμους της πόλης ειδικός υπάλληλος, που κάνει αυτοψία προκειμένου να εξετάσει από κοντά όλα τα αιτήματα των κατοίκων που κατατίθενται στην υπηρεσία», σημειώνοντας ότι «τα καθημερινά αιτήματα είναι πάρα πολλά, αλλά είμαστε συνέχεια σε συνεργασία με τους κατοίκους».
Ρεπορτάζ της Αρετής Κοτσολάκου, http://www.amarysia.gr/, 27/10/2011