Αναγκαία η επαναφορά του εξάωρου ωραρίου των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας
Ερώτηση στη Βουλή με Θέμα: Επαναφορά του εξάωρου ωραρίου εργασίας των Παιδαγωγών Προσχολικής ηλικίας στους Παιδικούς Σταθμούς
Ενάμισι χρόνο μετά από την εφαρμογή του άρθρου 41 του Ν. 3979/2011, που επέβαλε το οκτάωρο εργασίας για το παιδαγωγικό προσωπικό των Παιδικών Σταθμών, αντικαθιστώντας το Π.Δ.588/88, το οποίο προέβλεπε εξάωρο εργασίας, τα αποτελέσματα είναι άκρως αρνητικά αναφορικά με την απόδοση των παιδαγωγών.
Οι τελευταίοι αδυνατούν, λόγω της ψυχικής και σωματικής τους εξουθένωσης, να επιτελέσουν το κρίσιμης σπουδαιότητας έργο τους ανταποκρινόμενοι στις αυξημένες ανάγκες των παιδιών, με αποτέλεσμα οι Παιδικοί Σταθμοί να έχουν απολέσει τον παιδαγωγικό τους χαρακτήρα και να έχουν μετατραπεί από χώρους αγωγής σε χώρους φύλαξης.
Την ίδια στιγμή, ας σημειωθεί, ότι από την εφαρμογή του 8ωρου εργασίας, εξαιρέθηκαν όλοι οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το τεχνικό προσωπικό των Δήμων, οι παιδαγωγοί του Παιδικού Σταθμού της Βουλής και του Υπουργείου Παιδείας – γεγονός που συνιστά ανισότητα και διακριτική μεταχείριση σε βάρος των παιδαγωγών.
Επιστημονικές μελέτες έχουν καταδείξει ότι οι εργαζόμενοι στους Παιδικούς σταθμούς (στο σύνολο τους, σχεδόν, γυναίκες) παρουσιάζουν αυξημένα ποσοστά επαγγελματικής εξουθένωσης (burnout), φαινόμενο που αναφέρεται στην απώλεια ενέργειας και ενδιαφέροντος για την εργασία που ασκεί το άτομο που την παρουσιάζει.
Παράλληλα, η εφαρμογή του οχταώρου εργασίας σε συνδυασμό και με άλλους παράγοντες που υφίστανται σήμερα στον χώρο των Παιδικών Σταθμών, όπως έλλειψη πόρων, ακατάλληλες κτιριακές υποδομές, υπεράριθμα παιδιά, έχουν οδηγήσει σε υποβάθμιση της ποιότητας παροχών προς το παιδί και την οικογένεια.
Να σημειωθεί ότι η εφαρμογή του εξαώρου δεν εμπεριέχει κανένα οικονομικό κόστος και διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία των Παιδικών Σταθμών καθώς το «Ωράριο λειτουργίας τους 7πμ έως 4μμ καλύπτεται με κυλιόμενα ωράρια του παιδαγωγικού προσωπικού.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
Ποιος ο λόγος της διακριτικής, σε βάρος των παιδαγωγών μεταχείρισης;
Προς τι η δημιουργία παιδαγωγών «δύο ταχυτήτων»;
Προτίθενται να αποκαταστήσουν την ολοφάνερη αυτή αδικία που έχει αρνητικό αντίκτυπο στην απόδοση των παιδαγωγών προκειμένου να φέρουν σε πέρας το έργο της ολόπλευρης, νοητικής, συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης των νηπίων;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Ειρήνη (Ρένα) Δούρου
Τζένη Βαμβακά
Έφη Γεωργοπούλου - Σαλτάρη
Παναγιώτα Δριτσέλη
Μανώλης Γλέζος
Μαρία Κανελλοπούλου
Χρήστος Καραγιαννίδης
Αναστάσιος (Τάσος) Κουράκης
Παναγιώτης Κουρουμπλής
Μιχάλης Κριτσωτάκης
Χρήστος Μαντάς
Γιώργος Πάντζας
Σοφία Σακοράφα
Δημήτρης Στρατούλης
Πέτρος Τατσόπουλος
Βασίλης Χατζηλάμπρου
Θεανώ Φωτίου
Ερώτηση
Προς τους κ. κ. Υπουργούς: – Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Εσωτερικών – Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
Προς τους κ. κ. Υπουργούς: – Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Εσωτερικών – Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
http://halandripedia.blogspot.gr/, 29/3/2013