17 Οκτ 2012

«Ο κόμπος έφτασε στο χτένι»


bara-2
«Στα όριά τους» δηλώνουν πλέον οι κάτοικοι της περιοχής Σίδερα του Κάτω Χαλανδρίου. Αγανάκτηση από τη μη επίλυση των προβλημάτων κυκλοφοριακού φόρτου, στάθμευσης και ασφαλούς διέλευσης στην περιοχή τους.
Παρά τις επανειλημμένες «οχλήσεις» τους προς τη δημοτική αρχή για τα οξυμένα προβλήματα κυκλοφοριακού φόρτου και στάθμευσης της περιοχής τους, δεν έχουν δει ακόμα καμία ουσιαστική παρέμβαση να υλοποιείται.
Χαρακτηριστικό είναι ότι οι κάτοικοι έχουν προσπαθήσει όλο το προηγούμενο διάστημα να ενημερώσουν με κάθε τρόπο αλλά και να προκαλέσουν την παρέμβαση της δημοτικής αρχής, χωρίς ωστόσο, όπως λένε οι ίδιοι, κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Οι περίοικοι έχουν επισημάνει αρκετές φορές τα κακώς κείμενα με τη συλλογή υπογραφών ενώ έχουν πραγματοποιήσει και μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στους αρμόδιους αντιδημάρχους της πόλης. Μάλιστα, ύστερα από επανειλημμένες παρεμβάσεις των κατοίκων, οι αντιδήμαρχοι Τεχνικών Υπηρεσιών Παναγιώτης Βάσιος και Περιβάλλοντος Μύρων Ανδριανάκης επισκέφθηκαν την περιοχή και συναντήθηκαν με εκπροσώπους των κατοίκων του Ιούνιο του 2011. Κάτοικοι και αντιδήμαρχοι, συμφώνησαν στη λήψη ορισμένων πρώτων μέτρων, χωρίς κόστος, με στόχο την άμεση ανακούφιση της περιοχής, τα οποία ωστόσο στην ουσία τους δεν υλοποιήθηκαν ποτέ.
Τελικά, τον Φεβρουάριο του 2012 οι κάτοικοι συναντήθηκαν με τον δήμαρχο Γιώργο Κουράση, ενώ τον Μάρτιο κατέθεσαν αίτηση - αναφορά για το θέμα στον Δήμο Χαλανδρίου συνοδευόμενη από περίπου 200 υπογραφές. Ωστόσο, για ακόμη μια φορά το αποτέλεσμα ήταν να λάβουν ένα απαντητικό έγγραφο από τον Δήμο τον Ιούνιο του ίδιου έτους, με πληροφορίες κατά βάση… άσχετες με το αίτημά τους, καθώς σε αυτό αναφερόταν η χωροθέτηση κάδων στην περιοχή και το γεγονός ότι ο Δήμος ακολουθεί τη νόμιμη διαδικασία για την απόσυρση των εγκαταλελειμμένων οχημάτων στην περιοχή (!).
Κατόπιν αυτού, οι περίοικοι δηλώνουν ότι «ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι», υπογραμμίζοντας ότι είναι ανάγκη ο Δήμος να «σκύψει» με ενδιαφέρον πάνω από τη δύσκολη καθημερινότητά τους.
Η ΑΜΑΡΥΣΙΑ συνάντησε δέκα από τους κατοίκους της περιοχής, οι οποίοι, για μια ακόμα φορά, της εξέθεσαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, ζητώντας την παρέμβαση του Δήμου. Μάλιστα, οι ίδιοι τόνισαν ότι «η διάθεσή μας προς τον Δήμο είναι φιλική», επισημαίνοντας ότι οι παρεμβάσεις που ζητούν δεν έχουν κόστος, αλλά αντίθετα θα αποδώσουν σημαντικό όφελος στην περιοχή.
«Αφόρητη κυκλοφοριακή επιβάρυνση»
Το βασικό πρόβλημα αφορά την περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Παπανικολή, Κ. Παλαιολόγου, Κωστή Παλαμά, Ύδρας και Κηφισίας. Όπως έχουμε γράψει και σε προηγούμενο ρεπορτάζ της εφημερίδας για το θέμα, οι δρόμοι της περιοχής αυτής περιστοιχίζονται από κεντρικές οδικές αρτηρίες (Λεωφόρος Κηφισιάς και Παπανικολή), με αποτέλεσμα να δέχονται υπέρμετρο κυκλοφοριακό φόρτο, τόσο από τα οχήματα των εργαζομένων στις μεγάλες εταιρείες που εδράζονται σε αυτές, όσο και από το γεγονός ότι οι συγκεκριμένοι δρόμοι χρησιμοποιούνται ως παρακαμπτήριοι των λεωφόρων. Έτσι, τα στενά γεμίζουν σταθμευμένα αυτοκίνητα, τα οποία εμποδίζουν αφ’ ενός τη μετακίνηση των πεζών κι αφ’ ετέρου τη διέλευση μεγάλων οχημάτων (απορριμματοφόρα, ασθενοφόρα, πυροσβεστικά κ.λπ.).
Μάλιστα, όπως λένε οι κάτοικοι, οι οδηγοί «χρησιμοποιούν τα στενά, όπως την οδό Ναυαρίνου, προκειμένου να αποφύγουν την κίνηση της Λεωφόρου Παπανικολή, αλλά μπαίνουν με μεγάλη ταχύτητα καθώς δεν υπάρχει σχετική σήμανση», ενώ, στην οδό Ναυαρίνου βρίσκεται και το 1ο ΕΠΑΛ Χαλανδρίου. Σύμφωνα με τους ίδιους, τα παρτέρια που έχουν εγκατασταθεί στο οδόστρωμα του συγκεκριμένου δρόμου, όχι μόνο δεν αναγκάζουν τους οδηγούς να κόβουν ταχύτητα, αλλά καθώς απέναντι από τα παρτέρια σταθμεύουν καθημερινά οχήματα, στην πράξη παρεμποδίζεται η κυκλοφορία των αυτοκινήτων και όλων των υπολοίπων οχημάτων.
Το επικίνδυνο «τρίγωνο»
Μια μεγάλη «πληγή» της περιοχής, είναι το τμήμα της οδού Κωστή Παλαμά, από το ύψος της οδού Ύδρας μέχρι την Παπανικολή: στο σημείο αυτό, παρά το γεγονός ότι η κατεύθυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων προς την Παπανικολή δεν επιτρέπεται, οι περισσότεροι οδηγοί παραβιάζουν την απαγορευτική σήμανση προκειμένου να «βγουν» στη λεωφόρο, με αποτέλεσμα να σημειώνονται ατυχήματα, καθώς ακριβώς σε αυτό το ύψος της λεωφόρου Παπανικολή, υπάρχει διάβαση πεζών.
Το πρόβλημα επιτείνει η ύπαρξη τριγωνικής νησίδας, στη συμβολή των δύο οδών, η ο οποία χρησιμοποιείται ως παρκινγκ από τους οδηγούς, με αποτέλεσμα να μειώνεται σημαντικά η ορατότητα των πεζών που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τη διάβαση. «Στο σημείο αυτό, έχουν σημειωθεί πολλά ατυχήματα», μας λένε οι κάτοικοι, κάποια από τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα σοβαρούς τραυματισμούς.
Την κατάσταση επιβαρύνουν, τέλος, σύμφωνα με τους κατοίκους, παρακείμενες εταιρείες εμπορίας αυτοκινήτων, οι οποίες σταθμεύουν τα προς πώληση οχήματα στους γύρω δρόμους.
Όπως λένε οι περίοικοι, σε αυτό το σημείο «οι ράμπες για τα καρότσια είναι μονίμως κλεισμένες από αυτοκίνητα», ζητώντας «οι επιχειρήσεις να μεταφέρουν αλλού τα οχήματά τους καθώς εμείς αναγκαζόμαστε τελικά, μην έχοντας άλλη λύση, να παρκάρουμε παράνομα, με αποτέλεσμα πολλές φορές να δεχόμαστε και κλήσεις!».
Αναφορικά με το θέμα της παράνομης κίνησης επί της οδού Κωστή Παλαμά και της παράνομης «εξόδου» στην Παπανικολή, οι κάτοικοι υποστηρίζουν ότι αν απαγορευτεί με κάποιον τρόπο η διέλευση από το μικρό αυτό τμήμα της οδού Κωστή Παλαμά, αφενός η διάβαση πεζών θα γίνει πιο ασφαλής, αφετέρου θα αποφορτιστούν τα στενά από την κυκλοφορία καθώς οι οδηγοί δεν θα εισέρχονται σε αυτά προκειμένου να αποφύγουν την κίνηση της λεωφόρου. Παράλληλα, επισημαίνουν την ύπαρξη του ΕΠΑΛ στην οδό Ναυαρίνου, τονίζοντας ότι «τα περισσότερα παιδιά περνούν από εδώ για να πάνε στο σχολείο τους», ενώ ζητούν και την εγκατάσταση στη διάβαση φωτεινού σηματοδότη.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε κάτοικος της περιοχής, σε παλαιότερες παρεμβάσεις τους προς την Τεχνική Υπηρεσία για το θέμα οι περίοικοι είχαν λάβει την απάντηση ότι «το πρόβλημα θα λυθεί με την επέκταση της τριγωνικής νησίδας της οδού Κωστή Παλαμά», ενώ υπήρχε και η σκέψη να τοποθετηθούν «κολωνάκια» επί της νησίδας ώστε να καθίσταται αδύνατη η στάθμευση των οχημάτων πάνω σε αυτήν. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι σε παλαιότερη επικοινωνία που είχαμε για το θέμα με τον κ. Βάσιο, ο ίδιος υποστήριξε ότι η λύση του «κλεισίματος» της εξόδου της οδού Κωστή Παλαμά προς την Λεωφόρο Παπανικολή, δεν έγινε δεκτή απ’ όλους τους κατοίκους, με το σκεπτικό ότι, σε αυτή την περίπτωση, ο χώρος θα μετατραπεί σε κανονικό… παρκινγκ.
Δεν τηρείται η σήμανση
Ωστόσο, τα προβλήματα δεν σταματούν εκεί, αφού τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, που καταλαμβάνουν όλους τους ελεύθερους χώρους, ακόμα και τις γωνίες των δρόμων, εμποδίζουν συχνά, σύμφωνα με τους κατοίκους, τη διέλευση μεγάλων οχημάτων, όπως τα απορριμματοφόρα και τα οχήματα έκτακτης ανάγκης (πυροσβεστικά και ασθενοφόρα).
Όπως είναι προφανές, η σήμανση για τη στάθμευση δεν τηρείται, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την οδό Φιλελλήνων, όπου αν και υπάρχουν πινακίδες για εκ περιτροπής στάθμευση, τα σταθμευμένα οχήματα καταλαμβάνουν μονίμως και τις δύο πλευρές του δρόμου. Οι κάτοικοι έχουν ζητήσει επανειλημμένα τη συνδρομή της δημοτικής αστυνομίας για το θέμα, όμως παρά τις όποιες παρεμβάσεις, η κατάσταση παραμένει ίδια.
Όπως λένε οι ίδιοι «πολλές φορές δεν μπορούμε να βγούμε από τις εισόδους των κατοικιών μας, ενώ ούτε με τα αυτοκίνητα μας μπορούμε να κινηθούμε ελεύθερα», αναφέροντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα το γεγονός ότι «ελάχιστες φορές είναι δυνατή η στροφή από την οδό Φιλελλήνων στην οδό Πύλου ή την οδό Ναυαρίνου».
«Θα προστατεύσουμε τις ζωές μας»
Κλείνοντας τη συζήτηση επισημαίνουν ότι οι παρεμβάσεις που ζητούν από τη δημοτική αρχή είναι μικρές και ελάχιστα κοστοβόρες, αλλά θα διευκολύνουν σημαντικά την καθημερινότητά τους.
Παράλληλα, υπογραμμίζουν το θέμα της ασφάλειάς τους, κυρίως αναφορικά με τη διάβαση πεζών επί της οδού Παπανικολή, αλλά και την ανάγκη τους να μπορούν να κυκλοφορούν με άνεση και να σταθμεύουν νόμιμα στην περιοχή τους.
«Αυτό που ζητάμε από τη δημοτική αρχή του Χαλανδρίου είναι να “μαζέψει” λίγο την περιοχή, λένε χαρακτηριστικά υπογραμμίζοντας ότι «είμαστε αποφασισμένοι να προστατεύσουμε τις ζωές μας».
Ρεπορτάζ της Αρετής Κοτσολάκου, http://www.amarysia.gr/, 15/10/2012