13 Σεπ 2011

Μαθητές έμειναν χωρίς... σχολείο μετά τη συγχώνευση

Τα παιδιά του 47ου Γυμνασίου Αθήνας δεν ήθελαν να εγκαταλείψουν το σχολείο τους. Το παλιό νεοκλασικό κτίριο επί της οδού Λευκωσίας στην πλατεία Αμερικής ήταν πρόσφατα ανακαινισμένο και η μεγάλη του αυλή ήταν γεμάτη παρτέρια με λουλούδια και δέντρα που φρόντιζαν με μεράκι καθηγητές και μαθητές: ένα σχολείο - κόσμημα. Η απόφαση όμως για συγχώνευσή του με το 8ο Γυμνάσιο Αθηνών ήταν ειλημμένη· έτσι παρά τις αντιδράσεις την περασμένη άνοιξη, γονείς και μαθητές ετοιμάζονταν να ξεκινήσουν τη φετινή σχολική χρονιά στο μεγάλο σχολικό συγκρότημα του 8ου Γυμνασίου και Λυκείου Αθηνών, με το οποίο συγχωνεύεται, στην οδό Νικοπόλεως στην πλατεία Κολιάτσου.
Όμως, όπως πολύ συχνά συμβαίνει σε αυτή τη χώρα, η έλλειψη οργάνωσης και προγραμματισμού οδήγησε σε ναυάγιο τη συγχώνευση. Προκειμένου να πραγματοποιηθεί η μετεγκατάσταση, θα έπρεπε από το κτίριο να είχαν φύγει τα άλλα δύο μικρότερα σχολεία που στεγάζονταν σε αυτό, συγκεκριμένα το 22ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας και ένα Σχολείο Ειδικής Αγωγής. Όπως προέκυψε όμως, το μεν κτίριο που είχε προβλεφθεί να μεταφερθεί το δημοτικό δεν διέθετε επαρκείς αίθουσες, το δε σχολείο του κτιριακού συγκροτήματος της Γκράβας δεν ήταν κατάλληλο για να υποδεχθεί τους μαθητές του Σχολείου Ειδικής Αγωγής.

Ακόμα αναζητείται λύση

Καθώς τα δύο σχολεία παραμένουν στο κτίριο του 8ου Γυμνασίου, δεν επαρκεί ο χώρος για το 47ο Γυμνάσιο, οι μαθητές του οποίου είναι σήμερα ξεκρέμαστοι. Ουδείς φαίνεται να γνωρίζει πώς θα επιλυθεί το πρόβλημα του «συνωστισμού» τεσσάρων σχολείων σε ένα κτίριο, που αναμένεται να συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι το τέλος του έτους. Μεταξύ άλλων, έχουν διατυπωθεί οι «λύσεις», το μισό σχολείο να κάνει μάθημα 8 - 11 π. μ. και το άλλο μισό 11 - 2 μ. μ., καθώς επίσης και το μισό σχολείο να κάνει μάθημα στο 8ο και το άλλο μισό στο 47ο. «Προφανώς δεν γνωρίζουν τα προβλήματα που ανακύπτουν κατά τη συγχώνευση σχολείων και μάλιστα σε περιοχή με μαθητικό δυναμικό κυρίως από μετανάστες», έλεγε στην «Κ» καθηγήτρια του 8ου. Σε κάθε περίπτωση, την πρώτη ημέρα του σχολείου ούτε ο διευθυντής ούτε οι καθηγητές είχαν τι να απαντήσουν στις 300 οικογένειες του νέου σχολείου. «Σαν να μην έφταναν τα προβλήματα με τα βιβλία και τα άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλα τα σχολεία»...
Ανάλογες επικρίσεις κατά του υπουργείου Παιδείας για έλλειψη οργάνωσης διατυπώνει η ΕΛΜΕ Σερρών. Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ κάνει λόγο για ανακλήσεις αποφάσεων για συγχωνεύσεις σχολείων της περιοχής (σε Πρώτη και Ροδολίβος), οι οποίες είχαν ανακοινωθεί κατά τη διάρκεια της προηγούμενης σχολικής χρονιάς. Η ΕΛΜΕ υποστηρίζει ότι δεν τηρήθηκαν τα κριτήρια που είχαν ανακοινωθεί. Από την πλευρά τους, στελέχη του υπουργείου απέδωσαν την απόφαση στην πρόταση των τοπικών δημοτικών αρχόντων κατά των συγχωνεύσεων.

της Λίνας Γιάνναρου, από την εφημερίδα "Η Καθημερινή", 13/9/2011