11 Αυγ 2011

Στις «ράγες» του ξεπουλήματος

Αφού «πετσόκοψαν» τα δρομολόγια, «τσεκούρωσαν» τις αποδοχές των υπαλλήλων και τις θέσεις εργασίας και «χαράτσωσαν» άγρια το επιβατικό κοινό, τώρα πανηγυρίζουν στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, γιατί κατάφεραν να μειώσουν τα ελλείμματα της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ». Μέσα στο διάστημα του ενός χρόνου και κάτι που «έβαλαν μπροστά» το πρόγραμμα «εξυγίανσης» του ομίλου ΟΣΕ, δεκάδες περιοχές στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα δεν εξυπηρετούνται πλέον από το τρένο, ενώ στην Πελοπόννησο ουσιαστικά ο σιδηρόδρομος δεν υφίσταται. Όλα τα παραπάνω τραγικά για το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο που προέκυψαν από την ψήφιση και εφαρμογή του ν. 3891 /2010 για τον γγ του υπουργείου Υποδομών Χ. Τσιόκα σημαίνουν «απελευθέρωση» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από «αγκυλώσεις του παρελθόντος», αφού πια μπορεί «να ρυθμίζει μόνη της την τιμολογιακή και εμπορική της πολιτική», με σκοπό τη «μείωση του λειτουργικού κόστους» μέσω της κατάργησης δευτερευουσών απολαβών και τις μετατάξεις του πλεονάζοντος προσωπικού.
Αυτό που εντυπωσιάζει, δεν είναι τόσο η δυνατότητα των κυβερνητικών στελεχών να αντιστρέφουν την πραγματικότητα, όσο το ότι όλα τα παραπάνω που δήλωσε ο Χ. Τσιόκας, στην ουσία απευθύνονται προς τους επίδοξους ντόπιους και ξένους «επενδυτές» που ενδιαφέρονται για το «φιλέτο» των σιδηροδρομικών μεταφορών και στους οποίους άνοιξε διάπλατα τις πόρτες ο προαναφερθείς νόμος της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Οσο δε, οι προσφορές που περιμένει η κυβέρνηση δεν εμφανίζονται, όλο και περισσότερο ο ΟΣΕ θα απαλλάσσεται από... «αγκυλώσεις του παρελθόντος», ώστε να καταστεί η... πραμάτεια περισσότερο «ελκυστική»...

από τη στήλη "Από μέρα σε μέρα", εφημερίδα "Ριζοσπάστης", 11/8/2011