19 Απρ 2011

Από τα μπόνους στην απόλυση λόγω Facebook

Στην απόλυση και μάλιστα χωρίς αποζημίωση οδήγησε μια υπάλληλο αεροπορικής εταιρείας, που για χρόνια έπαιρνε και bonus καλής απόδοσης, το «κόλλημά» της με ...το Facebook.

Κι όπως έκρινε το Πρωτοδικείο Αθήνας, στο οποίο προσέφυγε η εν λόγω υπάλληλος σε βάρος του εργοδότη της, οι πολύωρες επισκέψεις στο Facebook και σε άλλες ιστοσελίδες την ώρα της δουλειάς αποτελούν νόμιμο λόγο καταγγελίας της σύμβασης εργασίας χωρίς αποζημίωση.
Η υπάλληλος, που από το 2000 ασχολούνταν με τις κρατήσεις εισιτηρίων και μάλιστα μέχρι το 2008 εισέπραττε και bonus λόγω καλής απόδοσης, έλαβε τον Μάιο του 2009 επιστολή από τον γενικό διευθυντή της εταιρείας με την οποία της γίνονταν συστάσεις για μη προσήκουσα εκπλήρωση των συμβατικών της υποχρεώσεων. Κι αυτό όχι μόνο γιατί αργούσε συστηματικά να προσέλθει στην εργασία της αλλά και γιατί σέρφαρε συνεχώς στο Διαδίκτυο, όπου πραγματοποιούσε επισκέψεις σε ιστοσελίδες άσχετες με το αντικείμενο της δουλειάς της.

Επ' αυτοφώρω

Είχε μάλιστα συλληφθεί επ' αυτοφώρω από τον γενικό διευθυντή της εταιρείας να επισκέπτεται ιστοσελίδα στο Facebook, ενώ αρκετές φορές, όταν την καλούσαν πελάτες για να προβούν σε κράτηση εισιτηρίων, τους απαντούσε ότι το σύστημα δεν λειτουργεί και τους ζητούσε να ξανακαλέσουν αργότερα, προκειμένου να έχει περισσότερο χρόνο για να ασχοληθεί με την περιήγηση στο Facebook.
Παρά τις συστάσεις όμως που της έγιναν να σταματήσει την αντισυμβατική αυτή συμπεριφορά, διαφορετικά θα έληγε η σύμβαση εργασίας χωρίς περαιτέρω προειδοποίηση, συνέχισε ακάθεκτη τις επισκέψεις της στο Facebook μέχρι που ήρθε η απόλυση.
Και η Δικαιοσύνη όμως, στην οποία προσέφυγε, απέρριψε την αγωγή της, καθώς έκρινε ότι η καταγγελία της σύμβασης εργασίας ήταν νόμιμη και έγινε για σπουδαίο λόγο.
Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης «η απόλυση της εργαζομένης δεν έλαβε χώρα καταχρηστικά, αλλά νομίμως και στο πλαίσιο του καλώς νοούμενου συμφέροντος της εργοδότριας επιχείρησης, καθ' όσον πραγματικό κίνητρο της καταγγελίας ήταν η πλημμελής και μη προσήκουσα άσκηση των συμβατικών υποχρεώσεων της εργαζομένης, η οποία δημιουργούσε προβλήματα στην ομαλή και αποδοτική άσκηση της εργασίας και στις ανάγκες της επιχείρησης και επέφερε ακολούθως κλονισμό της εμπιστοσύνης της εργοδότριας στο πρόσωπό της».
Το δικαστήριο απέρριψε τους ισχυρισμούς της υπαλλήλου ότι η απόλυσή της έγινε για λόγους εχθρότητας και εκδίκησης της εργοδότριας εταιρείας.
Η εν λόγω εταιρεία από το Δεκέμβριο -ήδη- του 2008 είχε στείλει ηλεκτρονικό μήνυμα που απαγόρευε στο προσωπικό να επισκέπτεται ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook.
της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΚΑΤΗ, από την εφημερίδα "Ελευθεροτυπία", 19/4/2011