Σκούπα αναμένεται να σαρώσει το προσεχές διάστημα τις δημόσιες υπηρεσίες με κατάργηση ή συγχώνευση πολλών εξ αυτών και περιορισμό των οργανικών θέσεων προσωπικού τουλάχιστον κατά 30%.
Οι αλλαγές θα γίνουν μέσω της σύνταξης νέων οργανογραμμάτων σε υπουργεία, δημόσιους φορείς, δήμους και νομικά πρόσωπα, από τους οποίους θα απαλειφθούν μια σειρά διευθύνσεων και οργανισμών.
Ετσι θα μειωθούν κατά πολύ οι υπάρχουσες θέσεις μονίμων υπαλλήλων και θα οδηγηθούν στην έξοδο χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι που δεν καλύπτονται από την ομπρέλα της μονιμότητας. Με το συγκεκριμένο σχέδιο, που εναρμονίζεται με τις εντολές της Τρόικας για "συμμάζεμα του υπερτροφικού ελληνικού δημόσιου τομέα κατά 200.000 άτομα", θα καταστεί σχεδόν αδύνατη η μετάταξη κάποιου εργαζομένου από έναν φορέα που βάζει λουκέτο ή συρρικνώνεται σε κάποιον άλλο που διατηρείται σε λειτουργία.
Κι αυτό γιατί θα έχουν εκλείψει οι θέσεις στις οποίες θα μπορεί -όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα- να μεταφερθεί αφού στους νέους οργανισμούς θα απαγορεύεται «διά ροπάλου» η σύσταση νέων οργανικών θέσεων, ενώ θα υπάρξει δραστική μείωση των υπαρχουσών.
Επομένως από τη στιγμή που αποκλείεται η δυνατότητα απορρόφησής τους μέσω μετάταξης, χιλιάδες υπάλληλοι μαθηματικά θα απολυθούν.
Με τον οργανωτικό ανασχεδιασμό των δημοσίων υπηρεσιών θα γίνει ανακατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ των διευθύνσεων, ώστε να προωθούνται πιο γρήγορα και απλά συγκεκριμένες πολιτικές που θα εκπονεί η ηγεσία εκάστου υπουργείου ή οργανισμού.
Σχετικά με τη διάρθρωση αυτή, πρέπει να δικαιολογείται με βάση τις λειτουργικές ανάγκες του φορέα και όχι λόγω άλλων σκοπιμοτήτων, π.χ. όπως η δημιουργία νέων θέσεων προϊσταμένων.
Στη σχετική πρόταση τονίζεται ότι «σκόπιμο είναι να επιδιωχθεί η σύμπτυξη υπηρεσιακών μονάδων, όπου αυτό δικαιολογείται, ώστε ομοειδή ή ομόλογα αντικείμενα να συντονίζονται και οι υπηρεσίες να λειτουργούν ορθολογικά και αποδοτικά».
Η σύσταση των νέων υπηρεσιακών μονάδων θα μπορεί να γίνει «με βάση τον διαχωρισμό των αρμοδιοτήτων σε αυτές που έχουν σχέσεις με τις πολιτικές και το καθ' ύλην αντικείμενο του υπουργείου, δήμου ή νομικού προσώπου, και σ’ εκείνες που έχουν σχέση με την εσωτερική διοίκηση, π.χ. όπως θέματα προσωπικού, εκπαίδευσης, οικονομικών, οργάνωσης και απλούστευσης διαδικασιών, ηλεκτρονικής επεξεργασίας στοιχείων κ.ά.
Οι προϊστάμενοι των διευθύνσεων ανά τομέα θα αναλάβουν τον προγραμματισμό της δράσης, την παρακολούθηση υλοποίησης των στόχων που καθορίζονται, την αλληλοενημέρωση, τον συντονισμό και την αποφυγή αλληλοκάλυψης αναγκών.
Προκειμένου δε να περιορισθεί κατά τουλάχιστον 25% ο ετήσιος προϋπολογισμός κάθε δημόσιου φορέα και να απομακρυνθούν οι πλεονάζοντες εργαζόμενοί τους, θα υπάρξει επαναπροσδιορισμός των αναγκών σε προσωπικό και αντιστοιχία κλάδου / ειδικότητας με θέσεις ευθύνης, με βάση τις λειτουργικές ανάγκες εκάστου υπουργείου, ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ και ΟΤΑ.
του Γιώργου Φράγκου, από την εφημερίδα "Αδέσμευτος Τύπος", 28/2/2011
Οι αλλαγές θα γίνουν μέσω της σύνταξης νέων οργανογραμμάτων σε υπουργεία, δημόσιους φορείς, δήμους και νομικά πρόσωπα, από τους οποίους θα απαλειφθούν μια σειρά διευθύνσεων και οργανισμών.
Ετσι θα μειωθούν κατά πολύ οι υπάρχουσες θέσεις μονίμων υπαλλήλων και θα οδηγηθούν στην έξοδο χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι που δεν καλύπτονται από την ομπρέλα της μονιμότητας. Με το συγκεκριμένο σχέδιο, που εναρμονίζεται με τις εντολές της Τρόικας για "συμμάζεμα του υπερτροφικού ελληνικού δημόσιου τομέα κατά 200.000 άτομα", θα καταστεί σχεδόν αδύνατη η μετάταξη κάποιου εργαζομένου από έναν φορέα που βάζει λουκέτο ή συρρικνώνεται σε κάποιον άλλο που διατηρείται σε λειτουργία.
Κι αυτό γιατί θα έχουν εκλείψει οι θέσεις στις οποίες θα μπορεί -όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα- να μεταφερθεί αφού στους νέους οργανισμούς θα απαγορεύεται «διά ροπάλου» η σύσταση νέων οργανικών θέσεων, ενώ θα υπάρξει δραστική μείωση των υπαρχουσών.
Επομένως από τη στιγμή που αποκλείεται η δυνατότητα απορρόφησής τους μέσω μετάταξης, χιλιάδες υπάλληλοι μαθηματικά θα απολυθούν.
Με τον οργανωτικό ανασχεδιασμό των δημοσίων υπηρεσιών θα γίνει ανακατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ των διευθύνσεων, ώστε να προωθούνται πιο γρήγορα και απλά συγκεκριμένες πολιτικές που θα εκπονεί η ηγεσία εκάστου υπουργείου ή οργανισμού.
Σχετικά με τη διάρθρωση αυτή, πρέπει να δικαιολογείται με βάση τις λειτουργικές ανάγκες του φορέα και όχι λόγω άλλων σκοπιμοτήτων, π.χ. όπως η δημιουργία νέων θέσεων προϊσταμένων.
Στη σχετική πρόταση τονίζεται ότι «σκόπιμο είναι να επιδιωχθεί η σύμπτυξη υπηρεσιακών μονάδων, όπου αυτό δικαιολογείται, ώστε ομοειδή ή ομόλογα αντικείμενα να συντονίζονται και οι υπηρεσίες να λειτουργούν ορθολογικά και αποδοτικά».
Η σύσταση των νέων υπηρεσιακών μονάδων θα μπορεί να γίνει «με βάση τον διαχωρισμό των αρμοδιοτήτων σε αυτές που έχουν σχέσεις με τις πολιτικές και το καθ' ύλην αντικείμενο του υπουργείου, δήμου ή νομικού προσώπου, και σ’ εκείνες που έχουν σχέση με την εσωτερική διοίκηση, π.χ. όπως θέματα προσωπικού, εκπαίδευσης, οικονομικών, οργάνωσης και απλούστευσης διαδικασιών, ηλεκτρονικής επεξεργασίας στοιχείων κ.ά.
Οι προϊστάμενοι των διευθύνσεων ανά τομέα θα αναλάβουν τον προγραμματισμό της δράσης, την παρακολούθηση υλοποίησης των στόχων που καθορίζονται, την αλληλοενημέρωση, τον συντονισμό και την αποφυγή αλληλοκάλυψης αναγκών.
Προκειμένου δε να περιορισθεί κατά τουλάχιστον 25% ο ετήσιος προϋπολογισμός κάθε δημόσιου φορέα και να απομακρυνθούν οι πλεονάζοντες εργαζόμενοί τους, θα υπάρξει επαναπροσδιορισμός των αναγκών σε προσωπικό και αντιστοιχία κλάδου / ειδικότητας με θέσεις ευθύνης, με βάση τις λειτουργικές ανάγκες εκάστου υπουργείου, ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ και ΟΤΑ.
του Γιώργου Φράγκου, από την εφημερίδα "Αδέσμευτος Τύπος", 28/2/2011