11 Ιαν 2011

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ : Ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων και ... εναέριου χώρου

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο «αναδιοργάνωσης» της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας

Την υπαγωγή των ορίων ευθύνης της Υπηρεσίας Πολιτικής Υπηρεσίας (ΥΠΑ) στον «Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό», αλλά και τη δυνατότητα παραχώρησης των κρατικών αεροδρομίων σε ιδιώτες, προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, υπό τον τίτλο «αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις», που κατατέθηκε χτες βράδυ στη Βουλή.
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, εφαρμόζοντας το σχετικό Κοινοτικό Κανονισμό (549/2004 ΕΚ), προχωρά στην αναδιάρθρωση της ΥΠΑ και στην υπαγωγή των ορίων ευθύνης της σε έναν ενιαίο «Τομέα Εναέριου Χώρου», στον οποίο περιλαμβάνονται, επίσης, η Κύπρος, η Ιταλία και η Μάλτα, ενώ παρατηρητές και συνδεδεμένα μέλη είναι η Τυνησία, η Αίγυπτος, η Ιορδανία και η Αλβανία. Η εφαρμογή του παραπάνω μέτρου ξεκινά από φέτος και, σύμφωνα με την κυβέρνηση, βασικό στόχο έχει τη μείωση του κόστους των αεροπορικών εταιρειών, ωστόσο τίθενται σοβαρά ερωτήματα γύρω από ζητήματα εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων.
Το σχέδιο νόμου προβλέπει τη σύσταση αρμόδιας Διεύθυνσης με σκοπό την «ανάπτυξη» των κρατικών αεροδρομίων, ενώ προβλέπει τη δυνατότητα παραχώρησης, με σύμβαση ορισμένου χρόνου, των κρατικών αεροδρομίων σε ιδιώτες. Στο πλαίσιο εξυπηρέτησης των ιδιωτών που θα αναλάβουν την «ανάπτυξη» των αεροδρομίων, προβλέπεται η μετάταξη του «πλεονάζοντος» προσωπικού σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες ή ΟΤΑ, κατά τα πρότυπα των υπολοίπων ΔΕΚΟ, που ήδη εφαρμόζεται το μέτρο των μετατάξεων. Ακόμη, το σχέδιο νόμου προβλέπει την ίδρυση Ανωνύμων Εταιρειών Διαχείρισης Αεροδρομίων (ΑΕΔΑ) για κάθε αεροδρόμιο, οι οποίες θα καταρτίζουν συγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο, με στόχο την κερδοφορία του κάθε αεροδρομίου ως ιδιωτικής εταιρείας. Λαμβάνοντας υπόψη το συνολικότερο στρατηγικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για τις πρώην ΔΕΚΟ, η λειτουργία των κρατικών αεροδρομίων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια απειλεί τόσο τις θέσεις εργασίας και τα εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων τους, όσο και αυτή καθ' αυτή την ύπαρξη των περιφερειακών αεροδρομίων που θα κρίνονται ως «μη ανταγωνιστικά».
πηγή : Εφημερίδα "Ριζοσπάστης", 11/1/2011