Αλλαγή του συστήματος των μετατάξεων με στόχο την ευελιξία και την αξιοποίηση των δημοσίων υπαλλήλων μέσα από ένα σχεδιασμό που θα περιλαμβάνει μεταβατικές λύσεις και πολλαπλές ταχύτητες ετοιμάζει το υπουργείο Εσωτερικών.
Ταυτόχρονα, μέσα στον επόμενο μήνα αναδιαρθρώνεται εκ βάθρων το πειθαρχικό δίκαιο για τους δημοσίους υπαλλήλους, με κύριο γνώρισμα την απονομή δικαιοσύνης μέσα σε σφιχτά χρονικά περιθώρια που θα ορίζονται ως προθεσμίες και την ενοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών του Δημοσίου. Στόχος, να ισχύσει στις δημόσιες υπηρεσίες ένας πολύ συγκεκριμένος «οδικός χάρτης» που θα απονέμει δικαιοσύνη με επίκεντρο τον πολίτη και την εξυπηρέτησή του.
Στο μεταξύ, αίσθηση προκάλεσε η δήλωση του υπουργού Εσωτερικών Γιάννη Ραγκούση στο «Κυριακάτικο Βήμα» ότι στο τέλος της τετραετίας θα μισθοδοτούνται 200.000 λιγότεροι δημόσιοι υπάλληλοι χωρίς στο μεταξύ να έχει απολυθεί κανείς. Στην ανάλυσή του ο κ. Ραγκούσης αναφέρει 75.000 λιγότερους υπαλλήλους από το πάγωμα των προσλήψεων και την τήρηση της αρχής ένας προς πέντε, μείωση 50.000 συμβασιούχων, μείωση λόγω «Καλλικράτη» 25.000 θέσεων ευθύνης, μείωση 50.000 σταζιέρ.
Την εκτίμηση ότι η συγκεκριμένη ανάλυση ευσταθεί εξέφρασε στην «Ε» ο Σπύρος Παπασπύρος, πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ. «Νομίζω», δήλωσε, «ότι ακριβώς επειδή μέχρι το 2015 ωριμάζουν ασφαλιστικά δικαιώματα ενός μεγάλου μέρους των δημοσίων υπαλλήλων, επειδή οι προσλήψεις έχουν παγώσει, επειδή στάζιερ και συμβασιούχοι τείνουν συρρικνούμενοι, τα μεγέθη που δίνει ο υπουργός Εσωτερικών για τη μείωση των 200.000 υπαλλήλων "βγαίνουν". Το θέμα είναι πώς θα λειτουργήσει η δημόσια διοίκηση μετά από τέτοια μείωση προσωπικού, οπότε προκύπτει επιτακτικότατα το θέμα της εύστοχης αναδιοργάνωσης των δημοσίων υπηρεσιών με μεγαλύτερη ευελιξία από εκείνη που προτείνεται στον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα. Εμείς θέλουμε στο Δημόσιο ένα περισσότερο λειτουργικό σύστημα, γι' αυτό και έχουμε προτείνει κάθε χρόνο να καταγράφονται κενά και ανάγκες πριν ανακοινωθεί ο αριθμός των προσλήψεων και μέσα από ένα σύστημα που θα εγγυάται την αξιοκρατία και την αντικειμενικότητα να αξιοποιούνται οι υπάλληλοι βάσει και της πορείας που έχουν διανύσει στο Δημόσιο αλλά και των ιδιαίτερων δεξιοτήτων και των προσόντων που έχουν στο μεταξύ αποκτήσει. Είμαστε "ανοικτοί" να συζητήσουμε τέτοια θέματα με το υπουργείο, όπως και το θέμα του πειθαρχικού δικαίου για τους υπαλλήλους, στο οποίο νομίζω ότι πρέπει να αλλάξουν πολλά. Για παράδειγμα, πρέπει να συνιστά πειθαρχικό αδίκημα η καταστρατήγηση της προτεραιότητας του πολίτη από οποιονδήποτε υπάλληλο».
πηγή : Εφημερίδα "Ελευθεροτυπία", 6/12/2010
Ταυτόχρονα, μέσα στον επόμενο μήνα αναδιαρθρώνεται εκ βάθρων το πειθαρχικό δίκαιο για τους δημοσίους υπαλλήλους, με κύριο γνώρισμα την απονομή δικαιοσύνης μέσα σε σφιχτά χρονικά περιθώρια που θα ορίζονται ως προθεσμίες και την ενοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών του Δημοσίου. Στόχος, να ισχύσει στις δημόσιες υπηρεσίες ένας πολύ συγκεκριμένος «οδικός χάρτης» που θα απονέμει δικαιοσύνη με επίκεντρο τον πολίτη και την εξυπηρέτησή του.
Στο μεταξύ, αίσθηση προκάλεσε η δήλωση του υπουργού Εσωτερικών Γιάννη Ραγκούση στο «Κυριακάτικο Βήμα» ότι στο τέλος της τετραετίας θα μισθοδοτούνται 200.000 λιγότεροι δημόσιοι υπάλληλοι χωρίς στο μεταξύ να έχει απολυθεί κανείς. Στην ανάλυσή του ο κ. Ραγκούσης αναφέρει 75.000 λιγότερους υπαλλήλους από το πάγωμα των προσλήψεων και την τήρηση της αρχής ένας προς πέντε, μείωση 50.000 συμβασιούχων, μείωση λόγω «Καλλικράτη» 25.000 θέσεων ευθύνης, μείωση 50.000 σταζιέρ.
Την εκτίμηση ότι η συγκεκριμένη ανάλυση ευσταθεί εξέφρασε στην «Ε» ο Σπύρος Παπασπύρος, πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ. «Νομίζω», δήλωσε, «ότι ακριβώς επειδή μέχρι το 2015 ωριμάζουν ασφαλιστικά δικαιώματα ενός μεγάλου μέρους των δημοσίων υπαλλήλων, επειδή οι προσλήψεις έχουν παγώσει, επειδή στάζιερ και συμβασιούχοι τείνουν συρρικνούμενοι, τα μεγέθη που δίνει ο υπουργός Εσωτερικών για τη μείωση των 200.000 υπαλλήλων "βγαίνουν". Το θέμα είναι πώς θα λειτουργήσει η δημόσια διοίκηση μετά από τέτοια μείωση προσωπικού, οπότε προκύπτει επιτακτικότατα το θέμα της εύστοχης αναδιοργάνωσης των δημοσίων υπηρεσιών με μεγαλύτερη ευελιξία από εκείνη που προτείνεται στον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα. Εμείς θέλουμε στο Δημόσιο ένα περισσότερο λειτουργικό σύστημα, γι' αυτό και έχουμε προτείνει κάθε χρόνο να καταγράφονται κενά και ανάγκες πριν ανακοινωθεί ο αριθμός των προσλήψεων και μέσα από ένα σύστημα που θα εγγυάται την αξιοκρατία και την αντικειμενικότητα να αξιοποιούνται οι υπάλληλοι βάσει και της πορείας που έχουν διανύσει στο Δημόσιο αλλά και των ιδιαίτερων δεξιοτήτων και των προσόντων που έχουν στο μεταξύ αποκτήσει. Είμαστε "ανοικτοί" να συζητήσουμε τέτοια θέματα με το υπουργείο, όπως και το θέμα του πειθαρχικού δικαίου για τους υπαλλήλους, στο οποίο νομίζω ότι πρέπει να αλλάξουν πολλά. Για παράδειγμα, πρέπει να συνιστά πειθαρχικό αδίκημα η καταστρατήγηση της προτεραιότητας του πολίτη από οποιονδήποτε υπάλληλο».
πηγή : Εφημερίδα "Ελευθεροτυπία", 6/12/2010