ΑΓΩΝΑ μετ΄ εμποδίων για τη μετάταξη περίπου 2.750 εργαζομένων της παλιάς Ολυμπιακής σε υπηρεσίες του δημόσιου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα αρχίζει το υπουργείο Μεταφορών τους ερχόμενους δύο μήνες. Το σύνολο τών υπό μετάταξη υπαλλήλων εξακολουθεί να βρίσκεται στον αέρα, καθώς ουδείς έχει μεταβεί στις νέες θέσεις, ενώ για να συμβεί αυτό θα πρέπει να ξεπεραστούν διάφορα εμπόδια (μεγάλα και μικρά). Ο χρόνος για τις μετατάξεις πιέζει. Το σύνολο του προσωπικού θα πρέπει να έχει μεταταγεί μέχρι τα τέλη Μαρτίου, καθώς βάσει του νόμου Χατζηδάκη για το «πανάκριβο λουκέτο» στην κρατική Ολυμπιακή (θα στοιχίσει περίπου 1,4 δισ. ευρώ), από τον Απρίλιο και μετά το μηνιαίο επίδομα στήριξης εισοδήματος του προσωπικού θα μειωθεί στο 70% των καθαρών αποδοχών που είχε όταν έκλεισε η εταιρεία.
Όμως και από πλευράς Δημοσίου επιδιώκεται η επίσπευση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση των μετατάξεων, ώστε το δημόσιο ταμείο να παύσει να ζημιώνεται, αφού καταβάλλει μηνιαίες αποδοχές σε εργαζομένους που ουσιαστικά είναι άεργοι. Τα τρία αγκάθια
Πάντως, στο πιεστικό διάστημα των ερχόμενων δύο μηνών η επιτροπή θα κληθεί να ξεπεράσει τρία αγκάθια σε σχέση με τις μετατάξεις. Το μεγαλύτερο αφορά το τείχος που έχουν υψώσει οι υπάλληλοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), οι οποίοι αντιδρούν στη μετάταξη περίπου 700 πιλότων και τεχνικών της παλαιάς Ολυμπιακής. Όπως υποστηρίζουν, οι μετατασσόμενοι πιλότοι με μισθούς 7.000 ευρώ τον μήνα θα επιβαρύνουν την ετήσια δαπάνη μισθοδοσίας της ΥΠΑ με επιπλέον 70- 90 εκατ. ευρώ, γεγονός που θα την καταστήσει ζημιογόνο.
Στα προβλήματα των μετατάξεων συγκαταλέγεται και η υπουργική απόφαση (ερμηνευτική του νόμου Χατζηδάκη) που έχει εκδοθεί και καθορίζει τους όρους μετάβασης των εργαζομένων στις νέες θέσεις. Ήδη κατά της απόφασης υπάρχουν προσφυγές (πράξεις ακυρότητας) από εργαζομένους της Ολυμπιακής που θεωρούν ότι θίγονται.
Όμως και από πλευράς Δημοσίου επιδιώκεται η επίσπευση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση των μετατάξεων, ώστε το δημόσιο ταμείο να παύσει να ζημιώνεται, αφού καταβάλλει μηνιαίες αποδοχές σε εργαζομένους που ουσιαστικά είναι άεργοι. Τα τρία αγκάθια
Πάντως, στο πιεστικό διάστημα των ερχόμενων δύο μηνών η επιτροπή θα κληθεί να ξεπεράσει τρία αγκάθια σε σχέση με τις μετατάξεις. Το μεγαλύτερο αφορά το τείχος που έχουν υψώσει οι υπάλληλοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), οι οποίοι αντιδρούν στη μετάταξη περίπου 700 πιλότων και τεχνικών της παλαιάς Ολυμπιακής. Όπως υποστηρίζουν, οι μετατασσόμενοι πιλότοι με μισθούς 7.000 ευρώ τον μήνα θα επιβαρύνουν την ετήσια δαπάνη μισθοδοσίας της ΥΠΑ με επιπλέον 70- 90 εκατ. ευρώ, γεγονός που θα την καταστήσει ζημιογόνο.
Στα προβλήματα των μετατάξεων συγκαταλέγεται και η υπουργική απόφαση (ερμηνευτική του νόμου Χατζηδάκη) που έχει εκδοθεί και καθορίζει τους όρους μετάβασης των εργαζομένων στις νέες θέσεις. Ήδη κατά της απόφασης υπάρχουν προσφυγές (πράξεις ακυρότητας) από εργαζομένους της Ολυμπιακής που θεωρούν ότι θίγονται.
Όπως υποστηρίζουν οι προσφεύγοντες, με την υπουργική απόφαση επιχειρείται να ανατραπεί διάταξη του νόμου που καθορίζει ρητά ότι οι προς μετάταξη υπάλληλοι για τη μετάβασή τους στις άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου στηρίζονται αποκλειστικά στην προϋπηρεσία που είχαν στον όμιλο της Ολυμπιακής.
Ρεπορτάζ του Κώστα Ντελέζου, εφημερίδα "Τα Νέα", 27/1/2010
Το τρίτο αγκάθι αφορά περίπου 180 εργαζομένους της παλαιάς Ολυμπιακής, που κυρίως λόγω προσοντολογίου (δευτεροβάθμια εκπαίδευση) δεν έχουν βρει ακόμα θέσεις στο Δημόσιο για τη μετάταξή τους.
Ρεπορτάζ του Κώστα Ντελέζου, εφημερίδα "Τα Νέα", 27/1/2010
Το τρίτο αγκάθι αφορά περίπου 180 εργαζομένους της παλαιάς Ολυμπιακής, που κυρίως λόγω προσοντολογίου (δευτεροβάθμια εκπαίδευση) δεν έχουν βρει ακόμα θέσεις στο Δημόσιο για τη μετάταξή τους.