Αθήνα 31 /7 /2017
Αριθμ. Πρωτ.:88
Προς
- Υπουργείο Οικονομικών
- Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης
- Υπουργείο Εσωτερικών
- Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου Δήλωσης Περιουσιακή Κατάστασης
- Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης
- ΕΝΠΕ
- Περιφερειάρχες
ΝΑ ΕΠΙΛΥΘΟΥΝ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ
ΤΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΠΕΡΟΥΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
Με τον νόμο 3213/2003 χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι υποχρεούνται σε υποβολή Δηλώσεων Περιουσιακής κατάστασης και οικονομικών συμφερόντων. Για το έτος 2016 (χρήση 2015) εφαρμόσθηκε για πρώτη φορά η ηλεκτρονική υποβολή τους, μέσω του ενιαίου πληροφοριακού συστήματος «ΠΟΘΕΝ».
Από την ανωτέρω διαδικασία, που εφαρμόσθηκε για πρώτη φορά, προκύπτουν ζητήματα, τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπισθούν, διότι οι κυρώσεις για τους υπόχρεους υποβολής είναι εξοντωτικά σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Η συμπλήρωση της ηλεκτρονικής Δήλωσης Περιουσιακής Κατάστασης για αρκετούς συναδέλφους ήταν μια ιδιαίτερη δύσκολη διαδικασία, που ενδέχεται να περιέχει «τυπικά λάθη» τα οποία σε καμία περίπτωση δεν υποκρύπτουν δόλο και σκοπιμότητα. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι πάρα πολύ συνάδελφοι προκειμένου να συμπληρώσουν την ηλεκτρονική δήλωση περιουσιακής κατάστασης προσέφυγαν σε επαγγελματίες λογιστές δημιουργώντας έτσι ένα ακόμα χαράτσι στα εισοδήματά τους.
Επίσης υπάρχουν περιπτώσεις, όπως στην Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, που αποδεδειγμένα δεν ενημερώθηκε το σύνολο των υπόχρεων για υποβολή, αφού άλλη κατάσταση είχε σταλθεί στις υπηρεσίες για ενημέρωση και άλλη κατάσταση στάλθηκε στο ενιαίο πληροφοριακό σύστημα «ΠΟΘΕΝ». Αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος είναι οι συνάδελφοι να κινδυνεύουν με διοικητικές και ποινικές ποινές, χωρίς οι ίδιοι να έχουν καμία ευθύνη για μη υποβολή της δήλωσης.
Επίσης διαπιστώνεται η ανάγκη με νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να ρυθμιστούν ζητήματα που έχουν σχέση κυρίως με τους μετέχοντες στις επιτροπές διαγωνισμούς και δημιουργούν αμφισβητήσεις ως προς την ιδιότητα ή όχι του υπόχρεου.
π.χ.
Όταν κάποιος συνάδελφος έχει ορισθεί σε επιτροπή διαγωνισμού ως τακτικός ή αναπληρωματικός και δεν συμμετέχει σε αυτή, είτε διότι ποτέ δεν πραγματοποιήθηκε καμία διαδικασια, είτε διότι η δημοπρασία ματαιώθηκε, είτε διότι κρίθηκε άγονη, είτε διότι ως αναπληρωματικός δεν απαιτήθηκε να παραστεί, ή αποτελεί μέλος της επιτροπής ενστάσεων που πότε δεν συνεδρίασε διότι δεν υποβλήθηκε ένσταση.
Ζητάμε:
Να είναι υποχρεωτική σε κάθε φορέα η ενυπόγραφη ενημέρωση των υπόχρεων υπαλλήλων.
Να καλύπτεται το κόστος που επωμίζονται οι υπόχρεοι υπάλληλοι για την συμπλήρωση των συγκεκριμένων Δηλώσεων από τους φορείς που υπηρετούν, και να δημιουργηθεί από την αρμόδια υπηρεσία ελέγχου (Γ΄ Μονάδα) ένας μηχανισμός για την ουσιαστική βοήθεια των υπόχρεων στην συμπλήρωση.
Να μην επιβάλλονται πρόστιμα και ποινές στις περιπτώσεις εκείνες, που αποδεδειγμένα δεν είχαν ενημερωθεί οι υπάλληλοι για την υποχρέωση υποβολής Δήλωσης «πόθεν έσχες».
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΝΔΡΕΑΔΕΛΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
https://syllogospatt.wordpress.com/