Με την παρ.10 του άρθρου 12 του Ν.4071/2012, προβλέφθηκε ότι για την προαγωγή της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων κατά την εργασία, σύμφωνα με τα οριζόμενα από τις διατάξεις του ν. 3850/2010, είναι δυνατή η σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου ή παροχής υπηρεσιών από τους ΟΤΑ με ιατρό εργασίας και τεχνικό ασφαλείας, κατά τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 2527/1997 όπως ισχύουν, και εφόσον ο φορέας δεν διαθέτει τακτικό προσωπικό για την αντιμετώπιση της ανάγκης αυτής.
Η διατύπωση της προηγούμενης διάταξης δημιούργησε προβλήματα, όσον αφορά τη δυνατότητα ανάθεσης σε τεχνικό ασφαλείας/ιατρό εργασίας των σχετικών υπηρεσιών με σύμβαση του ΠΔ 28/1980 ή μόνο με σύμβαση μίσθωσης έργου, εξαιτίας της παραπομπής στις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν.2527/1997.
Να θυμίσουμε ότι, το Ελ.Συνέδριο είχε κρίνει ότι η ανάθεση σε τεχνικό ασφαλείας μπορεί να γίνει μόνο με σύμβαση μίσθωσης έργου. Στη συνέχεια όμως η νομολογία άλλαξε θέση και δέχτηκε ότι η παραπομπή από τις διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου 12 του ν. 4071/2012 στις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 2527/1997, που αφορούν στη σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου, για τη διαδικασία πρόσληψης τεχνικού ασφαλείας, “δεν συνεπάγεται τη δυνατότητα ανάθεσης καθηκόντων της ως άνω ειδικότητας μόνο με σύμβαση έργου ή, σε κάθε περίπτωση, κατά την προβλεπόμενη στο άρθρο αυτό διαδικασία, καθώς στην περίπτωση αυτή ο νομοθέτης δεν θα παρείχε τη δυνατότητα ανάθεσης των καθηκόντων αυτών και με σύμβαση παροχής υπηρεσιών, για τη σύναψη της οποίας δεν μπορεί να τύχουν εφαρμογής οι προαναφερόμενες διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 2527/1997, αλλά ακολουθείται η προβλεπόμενη από τις διατάξεις των άρθρων 209 και 273 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων διαδικασία, υπό την αναγκαία προϋπόθεση ότι δεν υποκρύπτεται σχέση εξαρτημένης εργασίας.
http://www.myota.gr/, 31/10/2014