10 Δεκ 2013

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΣΕΙΡΑΣ 2010 ΠΕΡΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ


δημοτικοι αστυνομικοι

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ 
ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ

Παρακαλούμε, για λόγους ίσης μεταχείρισης που, η δημοσιογραφική δεοντολογία, επιβάλλει, να δημοσιεύσετε την επιστολή αυτή, όπως και τα συνημμένα στοιχεία της, προς αποκατάσταση της αλήθειας και την ενημέρωση της κοινής γνώμης, για την άδικη επίθεση που εκτοξεύεται από συγκεκριμένα συμφέροντα σε βάρος Δ.Α. (σειρά 2010).
Στις 26 Νοεμβρίου ξεκίνησε η διαδικασία για την επανατοποθέτηση (κινητικότητα) των, εις διαθεσιμότητα τελούντων, Δημοτικών Αστυνομικών, σε άλλους φορείς του Δημοσίου. Ταυτόχρονα, όμως, ξεκίνησε και ένας πόλεμος, διεξαγόμενος κυρίως στο διαδίκτυο, όχι από κάποιους τρίτους οι οποίοι «ζήλεψαν» την τύχη των Δ.Α., δυστυχώς, από συναδέλφους μας Δημοτικούς Αστυνομικούς, οι οποίοι είχαν προσληφθεί με διαγωνισμούς προγενέστερους αυτού του 2010. Στην αρχή ψιθυριστά, στη συνέχεια με υπόνοιες και εν τέλει με φωνές και απειλές, ισχυρίζονται ότι για κάποιους (;;) λόγους ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης στην απόφασή του, με την οποία καθόρισε την διαδικασία, τα κριτήρια επιλογής και κατάταξης και τον τρόπο μοριοδότησης των, προς μετάταξη Δημοτικών Αστυνομικών, «πριμοδότησε» δήθεν τους επιτυχόντες στο διαγωνισμό που προκηρύχθηκε το 2009, δίνοντάς τους χαριστικά, εν είδει ρουσφετιού ;;; !!!!, 20 μόρια στη διαδικασία μοριοδότησης, δεδομένου ότι ο τρόπος εισαγωγής των στη Δημόσια Διοίκηση εντάχθηκε στις «ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΥΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΑΣΕΠ».
Εμείς λοιπόν η σειρά του 2009-2010 γνωρίζουμε ότι ο τρόπος εισαγωγής μας στη Δημοτική Αστυνομία εντάσσεται στις λοιπές διαδικασίες υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ και αυτό όχι γιατί έτσι μας «βολεύει», αλλά γιατί αυτή είναι η πραγματικότητα, αποτελεί παραδοχή που ο ίδιος ο ΑΣΕΠ έχει αναγνωρίσει, την οποία βεβαίως δεν θα μπορούσε να αγνοήσει ο νυν ή οιοσδήποτε άλλος υπουργός ακόμα και αν ήθελε. Εάν, κάποιοι από όσους, «ελαφρά τη καρδία», έσπευσαν να χαρακτηρίσουν «ρουσφέτι» την εν λόγω μοριοδότηση, αντί να βιαστούν να κατασυκοφαντήσουν συναδέλφους τους, είχαν κάνει τον κόπο να αναζητήσουν τις Ετήσιες Εκθέσεις του 2009 και 2010 του ΑΣΕΠ σε συνδυασμό με τον ρόλο που επιτελεί ο θεσμός αυτός και την συμβολή του στη Δημόσια Διοίκηση, θα είχαν αντιληφθεί ότι η υπουργική απόφαση της μοριοδότησης «συμμορφώθηκε» στις υποδείξεις του ΑΣΕΠ και μόνο. Προς αποκατάσταση λοιπόν της πραγματικότητας και εφαρμογή της λογικής, η οποία «γρονθοκοπείται» βάναυσα τον τελευταίο καιρό και μιας και «κατανοούμε» και εμείς ότι η αναζήτηση και η παραδοχή της αλήθειας είναι πολύ πιο δύσκολο, (για να μην πούμε ακατόρθωτο), από τις εύκολες διαπιστώσεις, τη συκοφάντηση, τις θεωρίες συνομωσίας, την εκτόξευση λάσπης, ενημερώνουμε όποιον θέλει να μάθει την ΑΛΗΘΕΙΑ ότι:

1. Ο γραπτός Διαγωνισμός του 1998 έγινε εξ ολοκλήρου από το ΑΣΕΠ.
2. Για τους διαγωνισμούς από το ανωτέρω έτος (1998) μέχρι και τον του 2008 ΟΥΔΕΜΊΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΉ σε οιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας είχε το ΑΣΕΠ.
3. Τον Αύγουστο του 2009 προκηρύχθηκε διαγωνισμός πανελλαδικά από τις Περιφέρειες για την πλήρωση θέσεων Δημοτικών Αστυνομικών, σύμφωνα με το Π.Δ. 135/2006.
4. Στη συνέχεια και ενώ η διαδικασία πρόσληψης βρισκόταν σε εξέλιξη, αυτή «πάγωσε» καθ’ όσον προκηρύχθηκαν εκλογές, οι οποίες και διενεργήθηκαν τον Οκτώβριο του 2009.
5. Στις 28/12/2009 δημοσιεύτηκε ο Ν. 3812/2009 περί «Αναμόρφωσης συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 234, Τεύχος Α), σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 2 παρ. 3 του οποίου:
«Θεσπίζεται ένσταση των υποψηφίων στη διαδικασία επιλογής ένστολου προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας κατ’ ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 8 του Π.Δ. 19/2006 (ΦΕΚ 16Α), η οποία ασκείται ενώπιον του ΑΣΕΠ. Η ένσταση της παραγράφου αυτής ισχύει και για διαδικασίες πρόσληψης που βρίσκονται σε εξέλιξη, εφόσον μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος δεν έχουν εκδοθεί τα οριστικά αποτελέσματα».
6. Κατ’ εφαρμογή της ανωτέρω διατάξεως, και με δεδομένο ότι μέχρι την δημοσίευση του ως άνω Νόμου δεν είχαν εκδοθεί ούτε προσωρινοί πίνακες, η διαδικασία ελέγχου της νομιμότητας του συγκεκριμένου διαγωνισμού (2009) εκρίθη αποκλειστικά και μόνο από το ΑΣΕΠ, ήτοι από Τριμελή Επιτροπή Συμβούλων του, η οποία κατά τη συνεδρίαση του στις 10/3/2010 εξέτασε όλες τις σχετικές ενστάσεις.
Στην Ετήσια έκθεση 2010 του ΑΣΕΠ αναφέρεται επί λέξει:
Το έτος 2010 αποτέλεσε σταθμό στην πορεία του ΑΣΕΠ υπό την έννοια ότι υπήρξε το πρώτο έτος εφαρμογής του Ν. 3812/2009, ο οποίος ψηφίστηκε στην εκπνοή του προηγούμενου έτους (ΦΕΚ 234/Α/28.12.2009). Ο θεμελιώδης αυτός νόμος διαφοροποίησε σημαντικά τα δεδομένα στο χώρο των προσλήψεων καθώς, ενσωματώνοντας μια σειρά από ρυθμίσεις που είχαν προταθεί επανειλημμένα από το ΑΣΕΠ, αποκατέστησε την αποτελεσματικότητα του ρόλου του ΑΣΕΠ στις προσλήψεις του δημόσιου τομέα όπως την είχε εννοήσει ο Ν. 2190/1994 (νόμος Πεπονή), και την εννοεί και το άρθρο 103 παρ. 7 του Συντάγματος, φιλοσοφία του οποίου ήταν η δημιουργία μίας ανεξάρτητης αρχής επιφορτισμένης με την ευθύνη της εφαρμογής, απ’ αρχής μέχρι τέλους, ενός αμερόληπτου και αξιοκρατικού συστήματος προσλήψεων.
Πέρα από την ως άνω θεμελιώδους σημασίας ρύθμιση, άλλες μείζονος σημασίας ρυθμίσεις του νέου νόμου 3812/2009 που αφορούν και ενδιαφέρουν το ΑΣΕΠ περιέχουν οι ακόλουθες διατάξεις του:
1…
2. Η παράγραφος 2 του άρθρου 2, σύμφωνα με την οποία όπου στις κείμενες διατάξεις προβλέπεται ένσταση για την επιλογή του μη πολιτικού προσωπικού του Λιμενικού Σώματος, των Δοκίμων Πυροσβεστών Γενικών Υπηρεσιών και των Ειδικών φρουρών της ΕΛΑΣ, αυτή ασκείται ενώπιον του ΑΣΕΠ.
3. Θεσπίζεται ένσταση των υποψηφίων στη διαδικασία επιλογής ειδικού ένστολου προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας, κατ’ ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 8 του Π.Δ/τος 19/2006, η οποία ασκείται ενώπιον του ΑΣΕΠ. Η ένσταση δε αυτή ισχύει και για διαδικασίες πρόσληψης που βρίσκονται σε εξέλιξη, εφόσον μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος δεν έχουν εκδοθεί τα οριστικά αποτελέσματα.
Με τις διατάξεις αυτές, όπως τονίζεται και στην ετήσια έκθεση του ΑΣΕΠ, επιδιώκεται η εξασφάλιση μείζονος διαφάνειας με τον έλεγχο της όλης διαδικασίας από το ΑΣΕΠ (βλ. σελ. 57-58). Στην ίδια έκθεση (<ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ>, ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ Α) περιγράφεται η οργανωτική δομή της Αρχής, τομέα της οποίας αποτελεί και η Διεύθυνση προσλήψεων με σειρά προτεραιότητας, στην οποία υπάγεται το Τμήμα ελέγχου των διαδικασιών, οι αρμοδιότητες του οποίου είναι η παραλαβή των ενστάσεων, η προετοιμασία του αυτεπάγγελτου ελέγχου των προσωρινών πινάκων κατάταξης των υποψηφίων, η προετοιμασία εξέτασης των ενστάσεων, τυχόν επανέλεγχος των αιτήσεων ή άλλων στοιχείων της διαδικασίας, η κατάρτιση των πινάκων διοριστέων και η τυχόν αναπλήρωση διοριστέων. Επίσης όπως φαίνεται στο γράφημα Γ΄ (σελ. 87) και στον πίνακα Ε2 (σελ. 88), στις διαδικασίες που διεξάγονται από τους φορείς και ελέγχονται από τον ΑΣΕΠ, περιλαμβάνονται και προσλήψεις προσωπικού σε θέσεις που προκηρύχθηκαν με διαγωνισμούς παρελθόντων ετών, αλλά των οποίων οι διαδικασίες πλήρωσης ολοκληρώθηκαν κατά το 2010.
Συνεπεία των ανωτέρω και αρκετών άλλων τα οποία δεν είναι δυνατόν να αναφερθούν εν προκειμένω, θα κατατεθούν, όμως, αρμοδίως, αποδεικνύεται, χωρίς καμία αμφιβολία ότι η διαδικασία πρόσληψης των Δ.Α. σειρά 2010 εντάσσεται στις υπόλοιπες διαδικασίες που ελέγχονται από το ΑΣΕΠ, η οποία κρίνεται ως τέτοια από το ίδιο το ΑΣΕΠ και ως εκ τούτου ο υπουργός ήταν υποχρεωμένος να το αναγνωρίσει και όχι μόνο δεν προέβη σε «χαριστική» δήθεν μοριοδότηση, τουναντίον τυχόν παράλειψη από την πλευρά του θα ισοδυναμούσε με άνιση μεταχείριση και δυσμενή διάκριση της σειράς του 2010. Περαιτέρω, ουδόλως τυπική ήταν και είναι η εξέταση των σχετικών ενστάσεων από το ΑΣΕΠ, όπως αφήνεται να εννοηθεί σε κάποια από τις δεκάδες αναρτήσεις για το θέμα αυτό, καθ’ όσον για όσους δεν «γνωρίζουν» το σκοπό και το ρόλο που επιτελεί το ΑΣΕΠ, καλό είναι να μάθουν ότι ο ΑΣΕΠ συστάθηκε με το Ν. 2190/1994 ως ανεξάρτητη αρχή επιφορτισμένη με τον έλεγχο της ορθής εφαρμογής των διατάξεων που διέπουν τις προσλήψεις στο δημόσιο τομέα.
Για την εκπλήρωση της αποστολής του, το ΑΣΕΠ έχει ήδη από τον ιδρυτικό του νόμο εξοπλιστεί με ειδικές εγγυήσεις ανεξαρτησίας. Τα μέλη του χαρακτηρίζονται ανώτατοι κρατικοί λειτουργοί που απολαύουν προσωπικής ανεξαρτησίας. Το ΑΣΕΠ δεν υπόκειται σε εποπτεία και έλεγχο από κυβερνητικά όργανα ή άλλες διοικητικές αρχές αλλά σε κοινοβουλευτικό έλεγχο σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής, ενώ οι πράξεις του δεν υπόκεινται σε ιεραρχικό έλεγχο από άποψη νομιμότητας αλλά μόνο σε δικαστικό έλεγχο. Έχει εθνική εμβέλεια δράσης και διαθέτει αρμοδιότητα κανονιστική, αρμοδιότητα ελεγκτική της νομιμότητας των πράξεων που υπάγονται στη δικαιοδοσία του και περιορισμένη κυρωτική αρμοδιότητα. Διαθέτει οικονομική αυτονομία με δικό του προϋπολογισμό, καθώς και ιδιάζουσας μορφής περιορισμένη νομική προσωπικότητα.
Οι παραπάνω εγγυήσεις ανεξαρτησίας ενισχύθηκαν περαιτέρω με την ένταξή του το 2001 στο Σύνταγμα, το οποίο κατοχύρωσε δύο οντότητες: ένα σύστημα πρόσληψης και στελέχωσης της δημόσιας διοίκησης και ταυτόχρονα ένα θεσμό που εγγυάται τη διαφάνεια, την αξιοκρατία και την αντικειμενικότητα του συστήματος αυτού.
Συνεπώς, κατά την μέχρι και σήμερα λειτουργία του ο θεσμός αυτός πέτυχε να ανατρέψει παγιωμένες νοοτροπίες και πρακτικές, καταδεικνύοντας τη δυνατότητα της ανεξάρτητης αρχής να εκπληρώσει με επιτυχία το θεσμικό της ρόλο και να διασφαλίσει αμεροληψία και διαφάνεια στον κρίσιμο και ευαίσθητο τομέα της απασχόλησης στη δημόσια διοίκηση, και καταξιώθηκε ως ουσιαστικός μηχανισμός ελέγχου των προσλήψεων στο Δημόσιο με γνώμονα τη διαφύλαξη της αρχής της αξιοκρατίας και τη θωράκιση του κράτους δικαίου.
Και ερωτάται (καλοπροαίρετα): Οι ενστάσεις της σειράς του 2010 ελέχθηκαν από το ΑΣΕΠ, από το οποίο καταρτίστηκαν εν τέλει και οι πίνακες διοριστέων, ήτοι από ανεξάρτητη αρχή, που ουδεμία σχέση είχε με τον φορέα προκήρυξης του διαγωνισμού (Περιφέρεια), οι ενστάσεις των προηγούμενων διαγωνισμών, (με εξαίρεση βεβαίως αυτόν του 1998), εάν υπεβλήθησαν, ενώπιον ποιας Αρχής έγινε αυτό ;; Ήταν εξασφαλισμένα τα εχέγγυα διαφάνειας και αξιοπιστίας των αποτελεσμάτων ;;; Γιατί εάν υπεβλήθησαν στην Περιφέρεια ισχύει το «Γιάννης κερνάει Γιάννης πίνει», ήτοι ο ελέγχων και ελεγχόμενος !!!!!
Αυτό, όμως, που κάνει ιδιαίτερη εντύπωση,είναι η σπουδή του Δ.Σ του Σωματείου Δημοτικών Αστυνομικών Αθήνας να υιοθετήσει ασμένως τους ισχυρισμούς των ανωτέρω μελών του και στην ουσία να στραφεί εναντίον μερίδας των μελών του, ήτοι αυτών της σειράς του 2010 !!!!! και με τον τρόπο αυτό να διαιρέσουν τα μέλη, να επιτείνουν τη δημιουργία προστριβών, αφού πλέον υφίσταται διαχωρισμός σε αδικημένους και δήθεν ευνοημένους, με το Σωματείο σε ρόλο Πόντιου Πιλάτου, να επιχειρεί με Έκτακτη Γενική Συνέλευση τη Δευτέρα να επικυρώσει εκ των υστέρων ειλημμένη ήδη απόφασή του, δηλαδή να κατατεθεί προσφυγή, η οποία θα κρίνει τη νομιμότητα ;;;; της εν λόγω υπουργικής απόφασης αναφορικά με τη μοριοδότηση !!!!! Ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι η εν λόγω απόφαση ελήφθη από το Διοικητικό Συμβούλιο, η πλειοψηφία του οποίου (εκτός από έναν) αποτελείται από συναδέλφους εκτός της σειράς 2010, (αναρωτιέται, βέβαια, κανείς αν ελάμβαναν την ίδια απόφαση και στην αντίθετη περίπτωση ;;;), καλό θα ήταν να μας απαντήσει αυτό (Δ.Σ.) σε ποια ακριβώς άρθρα του Καταστατικού και σε ποιον από τους σκοπούς του Σωματείου εδράζει τις πράξεις και ενέργειές του, οι οποίες εκτός από ηθικά απαράδεκτες είναι και νομικά αβάσιμες, καθ’ όσον παραβιάζουν καταστατικές διατάξεις.
Κλείνοντας την επιστολή αυτή φωνάζουμε με όση δύναμη έχουμε ότι στις παρούσες δύσκολες συνθήκες, με τις στρατιές των ανέργων και τον ανασκολοπισμό των εργασιακών σχέσεων, η συμπεριφορά ορισμένων δυσκολεύει τις ενέργειες όλων μας που θα έπρεπε να είναι συντονισμένες προς το σκοπό της ανάδειξης της χρησιμότητας της Δημοτικής Αστυνομίας και της ένταξης στις καινούργιες θέσεις ΟΛΩΝ των συναδέλφων μας. Αλήθεια πώς περιμένουμε να γίνουμε πιστευτοί και να έχουμε τη συμπαράσταση και άλλων εργαζομένων και την έξωθεν καλή μαρτυρία, όταν μέρες τώρα με κάθε δυνατό μέσο και τρόπο συνάδελφοί μας πασχίζουν να αποδείξουν ποιος είναι δήθεν το μεγαλύτερο «ρουσφέτι» ;; Πώς θα ήταν άραγε η κατάσταση αν όλη αυτήν την ενέργεια αντί να την αναλώνετε στο πώς θα «βγάλετε» τα μάτια άλλων συναδέλφων σας, την διοχετεύατε στον έναν, κοινό και μοναδικό σκοπό, που είναι η διασφάλιση εργασίας για ΟΛΟΥΣ τους συναδέλφους μας !!!!!. Ή μήπως νομίζετε ότι βάζοντας τρικλοποδιά σε άλλους θα σταθείτε εσείς όρθιοι ;; Η Ιστορία έχει διδάξει ότι τη συκοφαντία πολλοί την αγάπησαν τον συκοφάντη, όμως, κανένας !!!!! Η συμπεριφορά, λοιπόν αυτή, όχι μόνο μας προσβάλλει όλους, επί πλέον και το κυριώτερο δεν βοηθάει τον δίκαιο αγώνα μας !!!!!

ΑΘΗΝΑ 8/12/2013
ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ
Σειράς 2010

http://www.olympia.gr/, 10/12/2013