Ο πίνακας που ακολουθεί περιγράφει με ακρίβεια την τραγική κατάσταση που επικρατεί στον Οργανισμό Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης του Δήμου.
Βεβαιωθέντα 2011
|
Προϋπολογισθέντα
2012
|
Βεβαιωθέντα 2012
|
Προϋπολογισθέντα
2013
| |
Κρατική επιχορήγηση
|
923.037,70
|
855.963,40
|
576.750,78
|
625.173,92
|
Δήμος
|
2.060.000
|
2.300.000
|
1.130.000
|
1.200.000
|
Γονείς για τροφεία
|
576.651,50
Για 780 παιδιά
|
280.000
Για 280 παιδιά
+
321.300 (ΕΣΠΑ)
Για 150 παιδιά
Σύνολο:601.000
|
270.401,3 για 280 παιδιά
+
321.300
Για 150 παιδιά
Σύνολο: 591.401,3
|
240.000 για 200 παιδιά
+
598.850 (ΕΣΠΑ) για 200 παιδιά
Σύνολο: 838.850
|
- Η κρατική επιχορήγηση μειώθηκε σε ένα μόλις χρόνο κατά 38 % ενώ τα όσα προϋπολογίζονται για το 2013 (μειωμένα κατά 33% σε σχέση με τα χρήματα που δόθηκαν κατά το 2011) είναι αμφίβολο αν πρόκειται να δοθούν.
- Η δημοτική επιχορήγηση σε ένα μόλις χρόνο μειώθηκε σε ποσοστό 46%!!!
Για το 2013 προϋπολογίζεται να είναι μειωμένη κατά 42% σε σχέση με το 2011 ενώ και αυτά τα χρήματα είναι αμφίβολο εάν πρόκειται να δοθούν.
- Παρά τη μείωση των παιδιών που φοιτούν στους παιδικούς σταθμούς της πόλης κατά 350 περίπου (λέμε περίπου γιατί ο ακριβής αριθμός των παιδιών δεν είναι σταθερός) όσοι από τους γονείς πληρώνουν (αφού υπάρχει και το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ) είδαν το κόστος παιδιού ανά έτος να αυξάνεται από 740 ευρώ το 2011 σε 1.000 για το 2012 ενώ εκτινάσσεται σε 1.200 ευρώ ανά παιδί σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2013. (προϋπολογίζονται έσοδα 240.000 ευρώ για μόλις 200 παιδιά). Μοναδική ανακούφιση αποτελεί όντως το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ αλλά θα πρέπει να τονίσουμε ότι αυτό ήταν διετούς διάρκειας ενώ φέτος ολοκληρώνεται ο δεύτερος χρόνος. Εάν το πρόγραμμα θα συνεχιστεί παραμένει ως ερώτημα. Εάν διακοπεί είναι προφανές ότι θα καταρρεύσει πλήρως το σύστημα της προσχολικής αγωγής στην πόλη ελλείψει οποιασδήποτε πρόβλεψης .
- Όσον αφορά τη φερεγγυότητα του προϋπολογισμού για το 2012, δυστυχώς για άλλη μία φορά επαληθευτήκαμε αφού από προϋπολογιζόμενα έσοδα 5.629.507 ευρώ, προσγειώθηκε ουσιαστικά στα 3.567884 ευρώ με τη λήξη του 2012.
Να θυμηθούμε ότι έχουμε αναλύσει διεξοδικά την αφερεγγυότητα του προϋπολογισμού (http://www.stasi.gr/2009-05-12-09-25-48/2009-05-31-16-23-31/679-okpa5022012) ενώ έγινε και μακροσκελής τοποθέτηση για τον ίδιο λόγο όχι μόνο κατά τη συνεδρίαση του νομικού προσώπου αλλά και σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Ο σχεδιασμός της διοίκησης του Νομικού Προσώπου για το 2013 είναι εξίσου απογοητευτικός. Αντιγράφουμε από το «πρόγραμμα δράσης για το 2013»:
«Στόχοι του Οργανισμού Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης Δήμου Χαλανδρίου για το Ο.Ε.2013 είναι η διατήρηση και αναβάθμιση του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους δημότες σύμφωνα πάντα με τις οικονομικές εξελίξεις και τα έσοδα του Ν.Π. και ειδικότερα:
- Συντήρηση και βελτίωση των εγκαταστάσεων του Ν.Π. με προμήθεια ειδών εξοπλισμού όπως παιδικές χαρές στους παιδικούς σταθμούς, κλιματιστικά, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, κ.α.
- Η εγκατάσταση προγράμματος μισθοδοσίας λόγω ένταξης του φορέα στην Ενιαία Αρχή Πληρωμών,
- Η εγκατάσταση του Διπλογραφικού συστήματος και server με ταυτόχρονη σταδιακή μετάπτωση των στοιχείων, για την καλύτερη οργάνωση του Ν.Π. σύμφωνα με τον Ν.3852/2010 Καλλικράτης
- Πλήρη καταγραφή και απογραφή όλων των πάγιων και περιουσιακών στοιχείων του Ν.Π.
- Συνέχιση των εργασιών για την αποπεράτωση του νέου Παιδικού Σταθμού από το Δήμο Χαλανδρίου ο οποίος αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το τελευταίο τετράμηνο του 2013.»
Από τους πέντε στόχους, ουσιαστικά οι δύο αφορούν τους πολίτες. Πέρα από την αυτονόητη συντήρηση (μήπως δεν πρέπει να γίνεται;) το μόνο ενθαρρυντικό είναι η λειτουργία ενός νέου παιδικού σταθμού,(υπέρογκου φυσικά κόστους κατασκευής) την ίδια στιγμή όμως που ήδη έχουν κλείσει τέσσερεις που ήταν εν λειτουργία. Να σημειώσουμε ότι κατά την α φάση της μελέτης αναθεώρησης του ΓΠΣ το 2007 (και όταν όλοι οι παιδικοί σταθμοί ήταν εν λειτουργία) διαπιστώθηκαν ελλείψεις της τάξης του 100% σύμφωνα με τα πολεοδομικά σταθερότυπα (υπάρχουσες υποδομές 5,82 στρεμμάτων- ανάγκη για νέες υποδομές 6,23 στρέμματα). Ποιες είναι οι σημερινές ανάγκες; Άγνωστο.
Πάντως η διοίκηση του ΟΚΠΑ είναι σαφής…. «διατήρηση και αναβάθμιση του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους δημότες σύμφωνα πάντα με τις οικονομικές εξελίξεις και τα έσοδα του Ν.Π.» ή αλλιώς «ζήσε μαύρε μου να φας τριφύλλι, το Μάη και τον Απρίλη»
http://www.stasi.gr/, 8/2/2013