1 Νοε 2011

ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ: Μισό πάγιο όταν μπαίνει φραγή στο τηλέφωνο

Το μισό πάγιο τέλος των λογαριασμών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας θα πρέπει να πληρώνουν κάθε μήνα οι καταναλωτές στις τηλεφωνικές εταιρείες αν τους έχει διακοπεί προσωρινά η τηλεφωνική γραμμή λόγω ανεξόφλητων οφειλών.
Αυτό αναφέρει ο Συνήγορος του Καταναλωτή σε σύσταση που απευθύνει προς τις εταιρείες τηλεφωνίας και με την οποία ζητεί από τους παρόχους να χρεώνουν κάθε μήνα μόνο το 50% των παγίων σε όσους πελάτες έχουν «κόψει» την τηλεφωνική γραμμή. Καλεί παράλληλα τις εταιρείες να αναδιατυπώσουν άμεσα τους όρους στις συμβάσεις με τους συνδρομητές τους, κρίνοντας ότι είναι παράνομο και καταχρηστικό να απαιτούν την είσπραξη ολόκληρων των ποσών μηνιαίων παγίων ως καθολικό συμβατικό τους δικαίωμα.
Πρακτικά, αν εφαρμοστεί η σύσταση του Συνήγορου του Καταναλωτή, ένας συνδρομητής που πληρώνει λ.χ. στον ΟΤΕ πάγιο 45,50 ευρώ το μήνα για ένα πλήρες πακέτο ομιλίας και Ιντερνετ, θα πρέπει να χρεώνεται λ.χ. με 22,75 ευρώ για όσο διάστημα η γραμμή του βρίσκεται σε καθεστώς προσωρινής διακοπής όλων των υπηρεσιών.
Η σύσταση του Συνηγόρου του Καταναλωτή βασίζεται στη θεμελιώδη αρχή του ιδιωτικού δικαίου, της εύλογης αντιστοιχίας των ανταλλασσόμενων παροχών. Όπως αναφέρεται «η τιμολόγηση των συνδρομητών θα πρέπει να είναι ανάλογη με τις υπηρεσίες που τους παρέχονται.
Στην περίπτωση που γίνεται προσωρινή διακοπή (σ.σ. έως και 60 ημέρες), αυτό σημαίνει ότι αποστερούνται της δυνατότητας να πραγματοποιούν εξερχόμενες κλήσεις ή να στέλνουν μηνύματα και έχουν δικαίωμα μόνο να δέχονται κλήσεις, απολαμβάνοντας υπηρεσίες οι οποίες δεν συνεπάγονται κάποια χρέωση».
Υπό το πρίσμα αυτό και οι χρεώσεις των εταιρειών πρέπει να είναι ανάλογες των υπηρεσιών που παρέχουν στους συνδρομητές τους για όσο διάστημα βρίσκεται σε ισχύ το τιμωρητικό μέτρο της προσωρινής φραγής και να μην επεκτείνεται σε υπηρεσίες, η παροχή των οποίων ήταν μεν αρχικά συμφωνημένη αλλά έχει διακοπεί.

του Βασίλη Γεώργα, από την εφημερίδα "Ελευθεροτυπία", 1/11/2011