Λίστα με τις δομές του δημόσιου σχολείου που έχουν περικοπεί ή καταργηθεί έδωσε στη δημοσιότητα χθες η διοίκηση της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, η οποία ανήγγειλε ταυτόχρονα νέες κινητοποιήσεις από τις αρχές Οκτωβρίου.
.•Επτακόσιες περίπου πρότυπες σχολικές βιβλιοθήκες σε όλη την Ελλάδα κλείνουν μετά από έντεκα χρόνια λειτουργίας.
•Αναστέλλεται η λειτουργία των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων, δομή που λειτουργεί από το 2000 και σκοπό έχει την ψυχοκοινωνική κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων. Η δομή έπρεπε να διευρυνθεί και, αντ’ αυτού, καταργείται.
•Οι Σχολικές Δραστηριότητες (περιβαλλοντική εκπαίδευση, αγωγή υγείας και πολιτιστικά), θεσμός που από το 1992 μέχρι και πέρσι προσέλκυσε το ενδιαφέρον πολλών εκπαιδευτικών και μαθητών, περιορίζονται με απόφαση του υπουργείου Παιδείας, που αφορά τη μείωση του αριθμού των υπευθύνων για τους συγκεκριμένους τομείς.
•Από τα 64 κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που υπήρχαν μέχρι πέρυσι έκλεισαν τα 10 και συγχωνεύτηκαν άλλα, με αποτέλεσμα φέτος να λειτουργούν μόλις 42 σε όλη τη χώρα.
•Οι δομές του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού καταργούνται στην πράξη. Αρχικά καταργήθηκαν τα ΓΡΑΣΥ, ενώ φέτος άδειασαν από εκπαιδευτικούς τα ΓΡΑΣΕΠ και υπολειτουργούν ορισμένα ΚΕΣΥΠ (ένα άτομο ανά διεύθυνση). Από την άλλη, σαν τα μανιτάρια ξεφυτρώνουν ειδικά κέντρα και γραφεία “αγωγής σταδιοδρομίας”, που παρέχουν υπηρεσίες με αντίτιμο από 80 έως και 300 ευρώ. Το Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΚΕΠ) άνοιξε πρόσφατα μητρώο ιδιωτικών κέντρων και γραφείων συμβουλευτικής σταδιοδρομίας.
•Πέρυσι, λόγω συγχωνεύσεων, καταργήθηκαν 1.000 σχολεία πανελλαδικά, ενώ επίκειται και νέος γύρος συγχωνεύσεων.
•Καταργήθηκε η πρόσθετη διδακτική στήριξη σε μία ιδιαίτερα δύσκολη για τις οικονομικά αδύνατες οικογένειες εποχή.
•Καταργήθηκε η ενισχυτική διδασκαλία.
•Δεν λειτουργούν τα αθλητικά σχολεία.
•Υποβαθμίστηκε η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας στο δημοτικό και το γυμνάσιο, καθώς επιλέγεται με βάση την προτίμηση της πλειοψηφίας των μαθητών ποια γλώσσα θα διδαχθούν.
•Καταργείται η διδασκαλία των Καλλιτεχνικών, της Πολιτικής Αγωγής και της Πληροφορικής στο λύκειο.
•Υποβαθμίζονται τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, μειώνοντας στο ελάχιστο τους μόνιμους και με εμπειρία εκπαιδευτικούς και αντικαθιστώντας τους με ωρομίσθιους.
«Το σχολικό έτος 2011-12 βρίσκει το δημόσιο σχολείο φτωχότερο από ποτέ. Το περιβόητο σύνθημα της κ. Διαμαντοπούλου ‘Πρώτα ο μαθητής’ γρήγορα εγκαταλείφθηκε και περάσαμε στην εποχή του μνημονιακού ‘Τίποτα για τον μαθητή’, ‘Τίποτα για το δημόσιο σχολείο’», καταλήγει η ΟΛΜΕ.
Στ.Μ., από την εφημερίδα "Μακεδονία", 24/9/2011