Σαν να μην έφταναν οι έκτακτες εισφορές, τα ενιαία τέλη ακινήτων και όσα ακόμη θα επακολουθήσουν, στο επόμενο διάστημα έρχεται να προστεθεί σαν κερασάκι στην τούρτα μια αύξηση στα ασφάλιστρα αυτοκινήτων, που αναμένεται να φτάσει ακόμη και το 60%. Αυτή είναι η μόνη λύση που προκρίνεται ως πιο βιώσιμη από την Ενωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί με τη λειτουργία του επικουρικού κεφαλαίου αυτοκινήτων, αλλά και της συνεχούς αύξησης του αριθμού των ανασφάλιστων Ι.Χ.
Το επικουρικό κεφάλαιο είχε δημιουργηθεί με σκοπό να καταβάλλει αποζημιώσεις κυρίως για τις περιπτώσεις που ένα ατύχημα προέλθει από ανασφάλιστο όχημα ή ο υπαίτιος παραμένει άγνωστος, καθώς επίσης και σε περίπτωση ανάκλησης της άδειας λειτουργίας ή πτώχευσης μιας ασφαλιστικής επιχείρησης. Η εισφορά για το εν λόγω ταμείο βαρύνει κατά 70% τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις και κατά 30% τους ασφαλισμένους.
Το ταμείο, όμως, πλέον είναι μείον. Συγκεκριμένα, τα χρέη του επικουρικού ανέρχονται σε 700.000.000 ευρώ, ενώ η περιουσία του από εισφορές μόλις στα 70.000.000 ευρώ. Επίσης, σήμερα οι ημερομηνίες για καταβολές των αποζημιώσεων στους δικαιούχους προσδιορίζονται για ύστερα από τρία χρόνια, ενώ, σύμφωνα με τα στοιχεία του επικουρικού, από τις 125.457 εκκρεμείς υποθέσεις ζημιών, μόλις 1.565 υποθέσεις ξεπερνούν τα 100.000 ευρώ, ενώ οι απαιτήσεις από τις υποθέσεις αυτές (δηλαδή τις 1.565) υπολογίζονται σε 356.000.000 ευρώ.
Τα «κανόνια» σε μια σειρά από εταιρίες του κλάδου τα τελευταία χρόνια, σε συνδυασμό με την αύξηση των ανασφάλιστων οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας μας, τίναξαν το επικουρικό στον αέρα.
Ο αριθμός ανασφάλιστων οχημάτων ήταν βέβαια ανέκαθεν υψηλός στη χώρα μας, όμως το πρόβλημα έχει λόγω της κρίσης διογκωθεί. Η Ελλάδα κατέχει τα πρωτεία στον αριθμό ανασφάλιστων αυτοκινήτων μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, καθώς η πρακτική αφορά το 15% του κυκλοφορούντος στόλου, δηλαδή περίπου 1.500.000 ανασφάλιστα οχήματα, με δεύτερη την Αγγλία με το ποσοστό μόλις στο 6%.
Έτσι αυτή τη στιγμή τα μόνα πιθανά σενάρια, σύμφωνα με την Ενωση Ασφαλιστικών Εταιριών, είναι είτε το ταμείο να προχωρήσει σε στάση πληρωμών είτε να πραγματοποιηθεί μια κατακόρυφη αύξηση στα ασφάλιστρα της τάξης του 50% με 60%.
Όπως υποστηρίζουν παράγοντες από τον κλάδο των ασφαλίσεων, το σύνηθες είναι να επιδικάζονται υψηλά ποσά αποζημιώσεων για ηθική βλάβη, με αποτέλεσμα να χρεώνεται το επικουρικό ταμείο με αυτά συσσωρεύοντας υποχρεώσεις.
της Νεκταρίας Σταμούλη, από την εφημερίδα "Δημοκρατία", 21/9/2011