Όπως είναι γνωστό από άλλες αναρτήσεις μας, η διοίκηση του δήμου, με ψήφισμά της, τελικά αντιτίθεται στις συνενώσεις σχολείων που σχεδιάζονται και στην πόλη μας. Ενώ αρχικά συναινούσε στη συγχώνευση των συστεγαζόμενων δημοτικών σχολείων, τελικά υπαναχώρησε κάτω από την πίεση των συλλόγων γονέων που παρευρίσκονταν στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου και φυσικά της «Αντίστασης με τους Πολίτες του Χαλανδρίου» και της «Λαϊκής Συσπείρωσης».
Εντυπωσιακή όμως ήταν η στάση των άλλων παρατάξεων της «αντιπολίτευσης». Ανδριόπουλος, Παττακός και Πανταζής, προφανώς συνεχίζοντας να ερίζουν και μετεκλογικά για το πολυπόθητο κομματικό χρίσμα, εμφανίστηκαν «βασιλικότεροι του βασιλέως». Ταυτίστηκαν πλήρως με την πολιτική του υπουργείου Παιδείας, παρά τις όποιες αναφορές τους για εφαρμογή «παιδαγωγικών κριτηρίων» στις συνενώσεις ή την παροχή «εγγυήσεων» ώστε να μην αυξηθούν οι μαθητές ανά τμήμα.
Τελικά η παράταξη Ανδριόπουλου αρνήθηκε μέχρι τέλους να συμφωνήσει σε ομόφωνο ψήφισμα κατά των συνενώσεων, η παράταξη Πανταζή υπαναχώρησε την τελευταία στιγμή και η παράταξη Παττακού ενώ δεν ψήφισε το κοινό ψήφισμα, εκ των υστέρων μετέβαλε τη στάση της μιλώντας για παρεξήγηση κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας.
Φυσικά είναι δικαίωμα κάθε παράταξης να διαμορφώνει την πολιτική θέση που επιθυμεί. Όμως στο συγκεκριμένο θέμα δεν μπορεί οι όποιες κομματικές ή και προσωπικές φιλοδοξίες να έρχονται σε κατάφορη αντίθεση με την πραγματικότητα. Ποια είναι η πραγματικότητα;
Ότι στο Χαλάνδρι δεν υπάρχει επάρκεια αλλά αντίθετα έλλειψη σχολικών μονάδων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Αυτές οι ελλείψεις καταγράφηκαν και κατά την Α΄ φάση αναθεώρησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της πόλης που εγκρίθηκε το 2008 από το δημοτικό συμβούλιο. Στη μελέτη, μεταξύ άλλων, έγινε καταγραφή του υπάρχοντος κοινωνικού εξοπλισμού στις δεκαεπτά πολεοδομικές ενότητες της πόλης και επισημάνθηκαν οι τυχόν ελλείψεις τους με βάση τα ισχύοντα πολεοδομικά σταθερότυπα..
Όταν αναφερόμαστε σε πολεοδομικά σταθερότυπα εννοούμε τις ποιοτικές και ποσοτικές παραμέτρους που λαμβάνει υπόψη του ο μελετητής - βάσει της απόφασης 10788/5-3-04 (ΦΕΚ 285Δ) - κατά την εκπόνηση των πολεοδομικών μελετών ώστε να εξασφαλίζεται η αναγκαία επάρκεια στις κοινωνικές υποδομές μίας πόλης.
Στον τομέα της εκπαίδευσης με βάση τα εγκεκριμένα πολεοδομικά σταθερότυπα, δηλαδή με βάση τους ισχύοντες νόμους του κράτους, θα έπρεπε να αντιστοιχούν:
Νηπιαγωγεία: από 15 τμ/κατ. (τετραγωνικά μέτρα ανά κάτοικο) έως 24 τμ/κατ, Δημοτικά: από 7 τμ/κατ έως 11 τ.μ/ κατ., Γυμνάσια - Λύκεια: από 7 τμ/κατ έως 11 τ.μ/ κατ. Επίσης, προβλέπεται η χωροθέτηση του κοινωνικού εξοπλισμού να γίνεται σε κάθε πολεοδομική ενότητα με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων της πόλης.
Με αυτά τα δεδομένα – και επαναλαμβάνουμε με βάση τους ισχύοντες νόμους του κράτους- επισημαίνεται η ανάγκη για τρία νέα Νηπιαγωγεία, τρία νέα Δημοτικά, τέσσερα νέα Γυμνασία – Λύκεια και έξι Βρεφονηπιακούς σταθμούς. Παράλληλα επιβάλλεται η λειτουργία «Ειδικού Σχολείου» που δεν υπάρχει.
Μάλιστα η μελέτη για την αναθεώρηση του ΓΠΣ στηρίχθηκε στα πληθυσμιακά δεδομένα της απογραφής του 2001, δηλαδή υπολογίστηκαν 75.000 κάτοικοι, αριθμός προφανώς πολύ μικρότερος από τον πραγματικό.
Επειδή όσοι φιλοδοξούν να διοικήσουν ή διοίκησαν το δήμο κατά το παρελθόν,οφείλουν τουλάχιστον να διαβάζουν τις μελέτες που έχουν συνταχθεί για αυτόν, τους αφιερώνουμε τα παρακάτω. Αφορούν τις πολεοδομικές ενότητες της πόλης και τις ελλείψεις τους σε εκπαιδευτικές μονάδες.
Να ελπίζουμε ότι την επόμενη φορά δεν θα πιαστούν αδιάβαστοι ή οι απαιτήσεις μας είναι υπερβολικές; Ίδωμεν.
Ελλείψεις και Πολεοδομικές Ενότητες της πόλης.
Η 2η Πολεοδομική Ενότητα περικλείεται από τις οδούς Λεωφ. Μεσογείων – Τζαβέλλα – Αποστολοπούλου – Χίου – Σοφ. Βενιζέλου. Η περιοχή στερείται Νηπιαγωγείου, Δημοτικού Σχολείου και Βρεφονηπιακού Σταθμού. Αναγκαίος εξοπλισμός σε στρέμματα 5,4.
Η 3η Πολεοδομική Ενότητα περικλείεται από τις οδούς Λεωφ. Κηφισίας – Κόδρου – Εθν.Αντιστάσεως – Αποστολοπούλου – Τζαβέλλα. Δεν διαθέτει Νηπιαγωγείο, Δημοτικό Σχολείο ούτε Βρεφονηπιακό Σταθμό. Η ανάγκη σε Γυμνάσιο – Λύκειο έχει καλυφθεί. Αναγκαία στρέμματα 3,2.
Η 4η Πολεοδομική Ενότητα περικλείεται από τις οδούς Λεωφ. Κηφισίας – Παπανικολή – Εθν.Αντιστάσεως – Κόδρου. Δεν διαθέτει Βρεφονηπιακό Σταθμό καθώς και Γυμνάσιο – Λύκειο. Αναγκαία στρέμματα 2.
Η 5η Πολεοδομική Ενότητα περικλείεται από τις οδούς Παπανικολή – Αριστοτέλους – Σαρανταπόρου – Σοφ. Βενιζέλου – Χίου – Αποστολοπούλου - Εθν.Αντιστάσεως. Δεν διαθέτει Γυμνάσιο – Λύκειο και Βρεφονηπιακό Σταθμό. Αναγκαία στρέμματα 3,3.
Η 6η Πολεοδομική Ενότητα που περικλείεται από τις οδούς Παλαιολόγου – Καραολή & Δημητρίου – Λίτσα – Δημοσθένους – Λεωφ. Πεντέλης – Ήβης – Ρέμα Χαλανδρίου – Άγρα – Αιγαίου – Σολωμού, στερείται Γυμνασίου – Λυκείου ενώ η υποδομές σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο κρίνονται ελλιπείς . Αναγκαία στρέμματα 6.
Στην 7η Πολεοδομική Ενότητα (Παλαιολόγου – Λεωφ. Κηφισίας – Παντανάσσης – Μ.Ασίας – Ιθάκης – Επιδάυρου – Κουτνουριωτών – Σολωμού) ο χώρος του 3ου Νηπιαγωγείου – Δημοτικού Σχολείου είναι ανεπαρκής. Αναγκαίος εξοπλισμός σε στρέμματα, 2.
Στην 8η Πολεοδομική Ενότητα (Αιγαίου – Σολωμού – Κουντουριωτών – Επιδάυρου – Ιθάκης – Μ.Ασίας – Νίκης – Ξενίας – Παραδείσου – Αμαρουσίου Χαλανδρίου – Διοφάντους – Σάμου – Χρυσανθέμων – Κριεζή – Ανθέων – Ακακίων – Γαζίας – Κηφισού – Ρέμα Χαλανδρίου - Δάσους – Γκίνη – Άγρα), δεν υπάρχει βρεφονηπιακός σταθμός ενώ εντοπίζονται και ανάγκες στα υπάρχοντα σχολεία. Αναγκαίος εξοπλισμός σε στρέμματα 4,6.
Στην 9η Πολεοδομική Ενότητα (Παλαιολόγου – Καραολή & Δημητρίου – Λίτσα – Δημοσθένους – Λεωφ. Πεντέλης – Ήβης – Ολύμπου – Θρασύβουλου), δεν υπάρχει βρεφονηπιακός σταθμός.
Η 10η Πολεοδομική Ενότητα περικλείεται από τις οδούς Λεωφ. Μεσογείων – Ζωοδ.Πηγής – Αριστοτέλους – Παπανικολή – Αγ.Παρασκευής – Ι.Μεταξά – Εριφύλης – Σαρανταπόρου, και περιλαμβάνει την περιοχή Πεύκο Πολίτη, που δεν έχει ενταχθεί ακόμα στο σχέδιο και την περιοχή του Νομισματοκοπείου. Δεν διαθέτει κανένα κοινωνικό εξοπλισμό.
Η Πολεοδομική Ενότητα 12 περιγράφεται από τους δρόμους: Δ.Πλακεντίας – Θρασύβουλου – Ολύμπου – Ιωαννίνων – Κιθαιρώνος – Αττική Οδός – Κόμβος Αττικής οδού. Δεν διαθέτει βρεφονηπιακό σταθμό.
του Κώστα Ευθυμίου, http://www.stasi.gr/, 3/3/2011
Εντυπωσιακή όμως ήταν η στάση των άλλων παρατάξεων της «αντιπολίτευσης». Ανδριόπουλος, Παττακός και Πανταζής, προφανώς συνεχίζοντας να ερίζουν και μετεκλογικά για το πολυπόθητο κομματικό χρίσμα, εμφανίστηκαν «βασιλικότεροι του βασιλέως». Ταυτίστηκαν πλήρως με την πολιτική του υπουργείου Παιδείας, παρά τις όποιες αναφορές τους για εφαρμογή «παιδαγωγικών κριτηρίων» στις συνενώσεις ή την παροχή «εγγυήσεων» ώστε να μην αυξηθούν οι μαθητές ανά τμήμα.
Τελικά η παράταξη Ανδριόπουλου αρνήθηκε μέχρι τέλους να συμφωνήσει σε ομόφωνο ψήφισμα κατά των συνενώσεων, η παράταξη Πανταζή υπαναχώρησε την τελευταία στιγμή και η παράταξη Παττακού ενώ δεν ψήφισε το κοινό ψήφισμα, εκ των υστέρων μετέβαλε τη στάση της μιλώντας για παρεξήγηση κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας.
Φυσικά είναι δικαίωμα κάθε παράταξης να διαμορφώνει την πολιτική θέση που επιθυμεί. Όμως στο συγκεκριμένο θέμα δεν μπορεί οι όποιες κομματικές ή και προσωπικές φιλοδοξίες να έρχονται σε κατάφορη αντίθεση με την πραγματικότητα. Ποια είναι η πραγματικότητα;
Ότι στο Χαλάνδρι δεν υπάρχει επάρκεια αλλά αντίθετα έλλειψη σχολικών μονάδων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Αυτές οι ελλείψεις καταγράφηκαν και κατά την Α΄ φάση αναθεώρησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της πόλης που εγκρίθηκε το 2008 από το δημοτικό συμβούλιο. Στη μελέτη, μεταξύ άλλων, έγινε καταγραφή του υπάρχοντος κοινωνικού εξοπλισμού στις δεκαεπτά πολεοδομικές ενότητες της πόλης και επισημάνθηκαν οι τυχόν ελλείψεις τους με βάση τα ισχύοντα πολεοδομικά σταθερότυπα..
Όταν αναφερόμαστε σε πολεοδομικά σταθερότυπα εννοούμε τις ποιοτικές και ποσοτικές παραμέτρους που λαμβάνει υπόψη του ο μελετητής - βάσει της απόφασης 10788/5-3-04 (ΦΕΚ 285Δ) - κατά την εκπόνηση των πολεοδομικών μελετών ώστε να εξασφαλίζεται η αναγκαία επάρκεια στις κοινωνικές υποδομές μίας πόλης.
Στον τομέα της εκπαίδευσης με βάση τα εγκεκριμένα πολεοδομικά σταθερότυπα, δηλαδή με βάση τους ισχύοντες νόμους του κράτους, θα έπρεπε να αντιστοιχούν:
Νηπιαγωγεία: από 15 τμ/κατ. (τετραγωνικά μέτρα ανά κάτοικο) έως 24 τμ/κατ, Δημοτικά: από 7 τμ/κατ έως 11 τ.μ/ κατ., Γυμνάσια - Λύκεια: από 7 τμ/κατ έως 11 τ.μ/ κατ. Επίσης, προβλέπεται η χωροθέτηση του κοινωνικού εξοπλισμού να γίνεται σε κάθε πολεοδομική ενότητα με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων της πόλης.
Με αυτά τα δεδομένα – και επαναλαμβάνουμε με βάση τους ισχύοντες νόμους του κράτους- επισημαίνεται η ανάγκη για τρία νέα Νηπιαγωγεία, τρία νέα Δημοτικά, τέσσερα νέα Γυμνασία – Λύκεια και έξι Βρεφονηπιακούς σταθμούς. Παράλληλα επιβάλλεται η λειτουργία «Ειδικού Σχολείου» που δεν υπάρχει.
Μάλιστα η μελέτη για την αναθεώρηση του ΓΠΣ στηρίχθηκε στα πληθυσμιακά δεδομένα της απογραφής του 2001, δηλαδή υπολογίστηκαν 75.000 κάτοικοι, αριθμός προφανώς πολύ μικρότερος από τον πραγματικό.
Επειδή όσοι φιλοδοξούν να διοικήσουν ή διοίκησαν το δήμο κατά το παρελθόν,οφείλουν τουλάχιστον να διαβάζουν τις μελέτες που έχουν συνταχθεί για αυτόν, τους αφιερώνουμε τα παρακάτω. Αφορούν τις πολεοδομικές ενότητες της πόλης και τις ελλείψεις τους σε εκπαιδευτικές μονάδες.
Να ελπίζουμε ότι την επόμενη φορά δεν θα πιαστούν αδιάβαστοι ή οι απαιτήσεις μας είναι υπερβολικές; Ίδωμεν.
Ελλείψεις και Πολεοδομικές Ενότητες της πόλης.
Η 2η Πολεοδομική Ενότητα περικλείεται από τις οδούς Λεωφ. Μεσογείων – Τζαβέλλα – Αποστολοπούλου – Χίου – Σοφ. Βενιζέλου. Η περιοχή στερείται Νηπιαγωγείου, Δημοτικού Σχολείου και Βρεφονηπιακού Σταθμού. Αναγκαίος εξοπλισμός σε στρέμματα 5,4.
Η 3η Πολεοδομική Ενότητα περικλείεται από τις οδούς Λεωφ. Κηφισίας – Κόδρου – Εθν.Αντιστάσεως – Αποστολοπούλου – Τζαβέλλα. Δεν διαθέτει Νηπιαγωγείο, Δημοτικό Σχολείο ούτε Βρεφονηπιακό Σταθμό. Η ανάγκη σε Γυμνάσιο – Λύκειο έχει καλυφθεί. Αναγκαία στρέμματα 3,2.
Η 4η Πολεοδομική Ενότητα περικλείεται από τις οδούς Λεωφ. Κηφισίας – Παπανικολή – Εθν.Αντιστάσεως – Κόδρου. Δεν διαθέτει Βρεφονηπιακό Σταθμό καθώς και Γυμνάσιο – Λύκειο. Αναγκαία στρέμματα 2.
Η 5η Πολεοδομική Ενότητα περικλείεται από τις οδούς Παπανικολή – Αριστοτέλους – Σαρανταπόρου – Σοφ. Βενιζέλου – Χίου – Αποστολοπούλου - Εθν.Αντιστάσεως. Δεν διαθέτει Γυμνάσιο – Λύκειο και Βρεφονηπιακό Σταθμό. Αναγκαία στρέμματα 3,3.
Η 6η Πολεοδομική Ενότητα που περικλείεται από τις οδούς Παλαιολόγου – Καραολή & Δημητρίου – Λίτσα – Δημοσθένους – Λεωφ. Πεντέλης – Ήβης – Ρέμα Χαλανδρίου – Άγρα – Αιγαίου – Σολωμού, στερείται Γυμνασίου – Λυκείου ενώ η υποδομές σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο κρίνονται ελλιπείς . Αναγκαία στρέμματα 6.
Στην 7η Πολεοδομική Ενότητα (Παλαιολόγου – Λεωφ. Κηφισίας – Παντανάσσης – Μ.Ασίας – Ιθάκης – Επιδάυρου – Κουτνουριωτών – Σολωμού) ο χώρος του 3ου Νηπιαγωγείου – Δημοτικού Σχολείου είναι ανεπαρκής. Αναγκαίος εξοπλισμός σε στρέμματα, 2.
Στην 8η Πολεοδομική Ενότητα (Αιγαίου – Σολωμού – Κουντουριωτών – Επιδάυρου – Ιθάκης – Μ.Ασίας – Νίκης – Ξενίας – Παραδείσου – Αμαρουσίου Χαλανδρίου – Διοφάντους – Σάμου – Χρυσανθέμων – Κριεζή – Ανθέων – Ακακίων – Γαζίας – Κηφισού – Ρέμα Χαλανδρίου - Δάσους – Γκίνη – Άγρα), δεν υπάρχει βρεφονηπιακός σταθμός ενώ εντοπίζονται και ανάγκες στα υπάρχοντα σχολεία. Αναγκαίος εξοπλισμός σε στρέμματα 4,6.
Στην 9η Πολεοδομική Ενότητα (Παλαιολόγου – Καραολή & Δημητρίου – Λίτσα – Δημοσθένους – Λεωφ. Πεντέλης – Ήβης – Ολύμπου – Θρασύβουλου), δεν υπάρχει βρεφονηπιακός σταθμός.
Η 10η Πολεοδομική Ενότητα περικλείεται από τις οδούς Λεωφ. Μεσογείων – Ζωοδ.Πηγής – Αριστοτέλους – Παπανικολή – Αγ.Παρασκευής – Ι.Μεταξά – Εριφύλης – Σαρανταπόρου, και περιλαμβάνει την περιοχή Πεύκο Πολίτη, που δεν έχει ενταχθεί ακόμα στο σχέδιο και την περιοχή του Νομισματοκοπείου. Δεν διαθέτει κανένα κοινωνικό εξοπλισμό.
Η Πολεοδομική Ενότητα 12 περιγράφεται από τους δρόμους: Δ.Πλακεντίας – Θρασύβουλου – Ολύμπου – Ιωαννίνων – Κιθαιρώνος – Αττική Οδός – Κόμβος Αττικής οδού. Δεν διαθέτει βρεφονηπιακό σταθμό.
του Κώστα Ευθυμίου, http://www.stasi.gr/, 3/3/2011