12 Ιαν 2011

Νομοσχέδιο - οδοστρωτήρας για τις δημόσιες συγκοινωνίες

Στο Υπουργικό Συμβούλιο καταθέτει σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Δ. Ρέππας, το νομοσχέδιο- οδοστρωτήρα για τις αστικές συγκοινωνίες. Την ίδια ώρα οι εργαζόμενοι επιμένουν στις κινητοποιήσεις τους, ενώ δεν φαίνεται να πτοούνται από τις προσφυγές των διοικήσεων των Οργανισμών στη Δικαιοσύνη και τις κάθε είδους κυβερνητικές απειλές.

Τα σχέδια της κυβέρνησης, που είδαν το φως της δημοσιότητας, για τις αστικές συγκοινωνίες πρόκειται να πλήξουν πρώτα απ' όλους το επιβατικό κοινό, καθώς οι αυξήσεις στα εισιτήρια προβλέπεται να φτάσουν το 40%. Συγκεκριμένα από 1η Φεβρουαρίου θα ισχύσουν 2 ταχυτήτων εισιτήρια, ένα με τιμή 1,20 ευρώ για μία και μόνο διαδρομή για όλα τα ΜΜΜ εκτός του μετρό και ένα ενιαίο εισιτήριο με ισχύ 90 λεπτών και τιμή 1,40 ευρώ. Παράλληλα προβλέπονται περικοπές και κατάργηση δρομολογίων, ενώ οι συγκοινωνιακοί φορείς πρόκειται να συγχωνευτούν σε δύο, ένας για τα μέσα σταθερής τροχιάς και ένας για τα οδικά μέσα, στον οποίο θα συμπεριλαμβάνονται και τα ΚΤΕΛ. Επίσης το υπουργείο ετοιμάζεται να ανοίξει την πόρτα στο ιδιωτικό κεφάλαιο και εξετάζει την εκμετάλλευση - πώληση ακίνητης περιουσίας των εταιρειών, ενώ το σύστημα ελέγχου των εισιτηρίων σκοπεύει να το παραδώσει στα χέρια των ιδιωτών.
Την ίδια στιγμή, με οδηγό τον νόμο του ΟΣΕ, το υπουργείο θέτει σε πρώτο πλάνο την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού. Παράλληλα προβλέπονται μετακινήσεις και μείωση του προσωπικού.

Αναβρασμός στους εργαζόμενους

Στο στρατόπεδο των εργαζομένων επικρατεί αναβρασμός για τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς, αλλά και για τη στάση του Δ. Ρέππα και του Στ. Μάνου. "Εκείνο που τους ενοχλεί δεν είναι η διαφυγή των εσόδων, αλλά η τεράστια απήχηση που βρίσκει η ενέργειά μας αυτή απέναντι στο επιβατικό κοινό. Τους ανησυχεί ότι η ενέργειά μας (σ.σ.: αποχή κοινού από την επικύρωση εισιτηρίων) μπορεί να εξελιχθεί σε ένα κίνημα αντίστασης και διαμαρτυρίας κατά της ακρίβειας", ανέφερε σε ανακοίνωσή της χθες η Ένωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ. Στο μεταξύ οι εργαζόμενοι σε ΗΣΑΠ και μετρό θα πραγματοποιήσουν στάσεις εργασίας από την έναρξη της βάρδιας έως τις 08:00 π.μ. και από τις 9 μ.μ. έως τη λήξη της λειτουργίας. Αντίθετα τα λεωφορεία δεν θα κινούνται από τις 11 το πρωί μέχρι της 3.30 μ.μ. και τα τρόλεϊ από τις 11 π.μ. μέχρι τις 3 μ.μ. Από την άλλη πλευρά, απομακρύνεται προς το παρόν το ενδεχόμενο πολιτικής επιστράτευσης- ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής είπε χθες ότι "η επίταξη είναι μια λύση που θα μπορούσε να είναι εύκολη, εμείς δεν τη συζητάμε".

Π. Λαφαζάνης: Επίδειξη αναλγησίας

Ο Π. Λαφαζάνης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, αναφερόμενος στις αυξήσεις των τιμών στα εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών δήλωσε πως "οι εξωφρενικές και εξοντωτικές αυξήσεις έρχονται να καταδείξουν ότι η κυβέρνηση όχι μόνο προκαλεί βάναυσα τον λαό αλλά και ότι κάνει μια προκλητική επίδειξη αναλγησίας απέναντι στα πλέον αδύναμα και ανήμπορα θύματά της: τους πιο φτωχούς συμπολίτες μας". Σχολιάζοντας παράλληλα τις κυβερνητικές απειλές σε βάρος των αγωνιζόμενων εργαζομένων, τόνισε ότι αυτές "δεν τρομοκρατούν κανένα".

Αυτόνομη Παρέμβαση: Κοινός αγώνας

"Ο σημερινός υπουργός Υποδομών, από τη θέση του κυβερνητικού εκπροσώπου στην κυβέρνηση του κ. Σημίτη, ήταν ο πρώτος που μας εισήγαγε στη λογική του κοινωνικού αυτοματισμού", υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η Αυτόνομη Παρέμβαση.

Α. Παπαδόπουλος: Αυξήσεις αντί αναδιαρθρώσεων

"Ο διάλογος κυβέρνησης - εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες δεν μπορεί να υποκαθίσταται από αφορισμούς μέσω τηλεπαραθύρων" δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της Δημοκρατικής Αριστεράς, Ανδρ. Παπαδόπουλος.
του Κ. Ζαγάρα, από την εφημερίδα "Η Αυγή", 12/1/2011