ΣΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ εντός του 2010 ετοιμάζεται να θέσει η κυβέρνηση το σχέδιό της για τη συγχώνευση δημοσίων οργανισμών και επιχειρήσεων, με στόχο αφενός οι επιχειρήσεις αυτές να αποκτήσουν ευελιξία και αφετέρου να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακος.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, μιλώντας χτες στο συνέδριο Digital Εconomy Forum που οργάνωσε στην Αθήνα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) ανακοίνωσε ότι ήδη προωθείται η συγχώνευση σε μία εταιρεία των τεσσάρων κατασκευαστικών που διαθέτει σήμερα το Δημόσιο. Ειδικότερα, πρόκειται για τις εταιρείες Θέμις Κατασκευαστική (δικαστήρια, φυλακές), Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ), ΔΕΠΑΝΟΜ (κατασκευή νοσοκομείων) και ΟΕΚ (κατασκευαστικό τμήμα εργατικών κατοικιών), οι οποίες θα συγχωνευθούν σε μία εταιρεία του Δημοσίου.
Ο κ. Ρέππας έκανε λόγο για «πληθωρισμό φορέων του Δημοσίου», επισημαίνοντας ότι στην κατεύθυνση αυτή εντάσσεται και η συγχώνευση, σε τρεις από πέντε, των εταιρειών του Ομίλου ΟΣΕ, καθώς επίσης και η συνένωση των αστικών συγκοινωνιακών φορέων σε δύο, έναν για τα μέσα σταθερής τροχιάς και έναν για τα μη σταθερής τροχιάς (λεωφορεία και τρόλεϊ).
Συγκεκριμένα, το υπουργείο Μεταφορών σχεδιάζει τη συγχώνευση του ΟΣΕ, της ΓΑΙΑΟΣΕ και του ΕΔΙΣΥ, έτσι ώστε μετά τη συγχώνευση να παραμείνουν σε λειτουργία οι εταιρείες του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.
Ακόμα, στο μέτωπο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας σχεδιάζεται η συνένωση των εταιρειών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (ΗΣΑΠ), της λειτουργίας του Μετρό (ΑΜΕΛ) και του Τραμ (Τραμ Α.Ε). Επίσης, προωθείται η συγχώνευση της εταιρείας των αστικών λεωφορείων (ΕΘΕΛ) με των τρόλεϊ (ΗΛΠΑΠ).
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, μιλώντας χτες στο συνέδριο Digital Εconomy Forum που οργάνωσε στην Αθήνα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) ανακοίνωσε ότι ήδη προωθείται η συγχώνευση σε μία εταιρεία των τεσσάρων κατασκευαστικών που διαθέτει σήμερα το Δημόσιο. Ειδικότερα, πρόκειται για τις εταιρείες Θέμις Κατασκευαστική (δικαστήρια, φυλακές), Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ), ΔΕΠΑΝΟΜ (κατασκευή νοσοκομείων) και ΟΕΚ (κατασκευαστικό τμήμα εργατικών κατοικιών), οι οποίες θα συγχωνευθούν σε μία εταιρεία του Δημοσίου.
Ο κ. Ρέππας έκανε λόγο για «πληθωρισμό φορέων του Δημοσίου», επισημαίνοντας ότι στην κατεύθυνση αυτή εντάσσεται και η συγχώνευση, σε τρεις από πέντε, των εταιρειών του Ομίλου ΟΣΕ, καθώς επίσης και η συνένωση των αστικών συγκοινωνιακών φορέων σε δύο, έναν για τα μέσα σταθερής τροχιάς και έναν για τα μη σταθερής τροχιάς (λεωφορεία και τρόλεϊ).
Συγκεκριμένα, το υπουργείο Μεταφορών σχεδιάζει τη συγχώνευση του ΟΣΕ, της ΓΑΙΑΟΣΕ και του ΕΔΙΣΥ, έτσι ώστε μετά τη συγχώνευση να παραμείνουν σε λειτουργία οι εταιρείες του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.
Ακόμα, στο μέτωπο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας σχεδιάζεται η συνένωση των εταιρειών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (ΗΣΑΠ), της λειτουργίας του Μετρό (ΑΜΕΛ) και του Τραμ (Τραμ Α.Ε). Επίσης, προωθείται η συγχώνευση της εταιρείας των αστικών λεωφορείων (ΕΘΕΛ) με των τρόλεϊ (ΗΛΠΑΠ).
πηγή : Εφημερίδα "Τα Νέα", 4/5/2010